Satoer
Forum veteraan

Na het vorige projectje om de Skywatcher zo goedkoop mogelijk goed bestuurbaar te maken is het nu tijd voor de money is no object super Skywatcher pro brushless!

Het Recept:
Ingrediënten:
We beginnen weer met een verse Skywatcher (Bart smit, Intertoys) en voegen toe:
2x GWS Pico servo ( www.hobbydeals.nl , www.homeflyer.be )
1x LW200 Heading hold gyro ( www.4rc.nl )
1x Phoenix 10 controller ( www.castlecreations.com , www.Aircraft-world.com , www.allerc.com , www.b-p-p.com )
1x Pixie 7 controller ( www.castlecreations.com , www.Aircraft-world.com , www.allerc.com , www.b-p-p.com )
1x Simpel 4kanaals ontvangertje ( www.rc.jepe.biz, www.hobbydeals.nl , www.homeflyer.be )
1x Razor 350 brushless motor. ( www.allerc.com , www.b-p-p.com )
1x 3s1p 1200 mAh Etec Lipo ( www.rc.jepe.biz )
1x 8T Team orion ( www.Hobbydeals.nl )
Bereiding:

ik heb ontdekt dat deze GWS pico servo’s net zo groot zijn als het origineel, dus instand replace van de Nikko Servo. En een beetje wedremelen voor de nick servo.
Omdat de razor een vrij hoog KV heeft en het hoofdtandwiel maar 95 tanden moet je een zo’n klein mogelijk motortandwiel gebruiken. De Team orion 8T past prima.
De Razor motor is nog kleiner dan het originele motortje, maar de Skywatcher schroefgaten komen niet overeen met de motor dus die moeten breder gemaakt worden.
Ik hou gewoon de originele staart van de Skywatcher. Het heeft gebleken dat de motor prima het hoge voltage van 3s kan verdragen. Authority plenty. Dit is meteen de eerste standaard staartmotor die het bij mij langer dan 15 minuten uit houdt op 3s

Variatie tip:
Natuurlijk zijn er eindeloze variaties mogelijk.
Als motor zou je ook een goedkopere HiMaxx 2015-4100 kunnen proberen.
Filmpje!

Aanschouw hier de brute kracht van de totaal overpowerde Skywatcher:Skywatcher-Brushless.wmv
Erg leuk om met de Skywatcher rond te rossen. Met 1200 mAh, kan je ruim 15 minuten vliegen. De cyclics zijn helaas niet zo fel, dus bij wind is het lastig vliegen. Ik heb al geprobeerd de paddles te vergroten maar gaf geen verbeterd effect. Eind van het filmpje roll-de ik iets te ver, en kon niet meer tegensturen. Resultaat: Een leuke lipo lancering

Let ook even op mijn 2 blade-stop autorotaties