Skywatcher Brushless! (filmpje)

Satoer

Forum veteraan
afb12408.jpg

Na het vorige projectje om de Skywatcher zo goedkoop mogelijk goed bestuurbaar te maken is het nu tijd voor de money is no object super Skywatcher pro brushless! :mrgreen:

Het Recept:

Ingrediënten:
We beginnen weer met een verse Skywatcher (Bart smit, Intertoys) en voegen toe:
2x GWS Pico servo ( www.hobbydeals.nl , www.homeflyer.be )
1x LW200 Heading hold gyro ( www.4rc.nl )
1x Phoenix 10 controller ( www.castlecreations.com , www.Aircraft-world.com , www.allerc.com , www.b-p-p.com )
1x Pixie 7 controller ( www.castlecreations.com , www.Aircraft-world.com , www.allerc.com , www.b-p-p.com )
1x Simpel 4kanaals ontvangertje ( www.rc.jepe.biz, www.hobbydeals.nl , www.homeflyer.be )
1x Razor 350 brushless motor. ( www.allerc.com , www.b-p-p.com )
1x 3s1p 1200 mAh Etec Lipo ( www.rc.jepe.biz )
1x 8T Team orion ( www.Hobbydeals.nl )

Bereiding:
afb12409.jpg

ik heb ontdekt dat deze GWS pico servo’s net zo groot zijn als het origineel, dus instand replace van de Nikko Servo. En een beetje wedremelen voor de nick servo.
Omdat de razor een vrij hoog KV heeft en het hoofdtandwiel maar 95 tanden moet je een zo’n klein mogelijk motortandwiel gebruiken. De Team orion 8T past prima.
De Razor motor is nog kleiner dan het originele motortje, maar de Skywatcher schroefgaten komen niet overeen met de motor dus die moeten breder gemaakt worden.
Ik hou gewoon de originele staart van de Skywatcher. Het heeft gebleken dat de motor prima het hoge voltage van 3s kan verdragen. Authority plenty. Dit is meteen de eerste standaard staartmotor die het bij mij langer dan 15 minuten uit houdt op 3s ;)

Variatie tip:
Natuurlijk zijn er eindeloze variaties mogelijk.
Als motor zou je ook een goedkopere HiMaxx 2015-4100 kunnen proberen.

Filmpje!
afb12410.jpg

Aanschouw hier de brute kracht van de totaal overpowerde Skywatcher:Skywatcher-Brushless.wmv
Erg leuk om met de Skywatcher rond te rossen. Met 1200 mAh, kan je ruim 15 minuten vliegen. De cyclics zijn helaas niet zo fel, dus bij wind is het lastig vliegen. Ik heb al geprobeerd de paddles te vergroten maar gaf geen verbeterd effect. Eind van het filmpje roll-de ik iets te ver, en kon niet meer tegensturen. Resultaat: Een leuke lipo lancering ;) Nog steeds geen schade :mrgreen:
Let ook even op mijn 2 blade-stop autorotaties :mrgreen: ;) :P

Opmerkelijk! En wat een snelheid :)
Hoe zou ie het doen met een Astro o10-14T brushless? :D
Van prul naar eerste supercrashbestendige goedvliegende micro,gefeliciteerd!

het is officieel, jij spoort echt niet.

michel satoer, skywatcher pioneer !

Wow! Dat ding gaat er goed vandoor zeg! :) Geweldig filmpje! :worship:

Wordt tijd voor een mailtje richting Kassa, iets in de trant van:
"Kijk jongens van Nikko, verbeter de setup en het vliegt alsnog!" ;)

Leeft je LiPo pakketje nog? :roll:

Jorrit zei:
Wordt tijd voor een mailtje richting Kassa, iets in de trant van:
"Kijk jongens van Nikko, verbeter de setup en het vliegt alsnog!" ;)

Goed idee! ff kijke of je hun emailadres kan vinden!
Hij vliegt idd super zo, maar hoeveel eurootjes zijn er totaal bij gekomen nu? :roll:

ho ho Jongens (en dame ;) ) niet meteen kassa gaan mailen hoor. Ik was ook al gemailt door de keuringsdienst van waarden om oa m'n omgebouwde skywatcher te showen. Waar ik ook liever van af zag. Ik wil namelijk de "niet modelbouwende" mensen niet de indruk geven dat de Skywatcher met een "simpele" aanpassing wel goed vliegend te maken is. Want feit is dat je nog steeds best veel geld kwijt bent om heb om te bouwen.

Met deze brushless setup ben je zo 350€ verder.

@Joost: Lipo nog heel :D (net als de rest)

@Pjoterrr: Ik denk niet dat die Astro goed gaat passen. Dit is toch een buitenloper? die zijn over het algemeen vrij breed.

ja en als de nieuwe prijs bekend is bijd e pappa's en mamma's van die kindertjes met zo'n ding is het "einde helicopterhobby :D "

WAUW :P heb je goed gedaan dude...

lekker snel nu :P voor een micro dan

Groeten xander

@ Satoer: Inderdaad, ik was ook niet van plan om 'zomaar' te gaan mailen. Vind je het niet zonde om zoveel extra geld aan die skywatcher uit te geven? :wink:

@ Gerard: Jah, het zou beter zijn als nikko [als optie] zélf die dingen terugneemt en ze tegen een meerprijs verbeterd, want de productiekosten van de 'standaard' skywatcher liggen vast niet zo heel hoog :D .

Nou ja, je moet het er over eens zijn dat de heli op zich wel vliegwaardig is met betere electronica.....

Misschien een idee voor Nikko om een barebone skywatcher te verkopen, als ze het ding kompleet voor 80 euro kunnen neerzetten zou alleen de romp hooguit 2 tientjes zijn.....

Maar dat vliegt wel leuk al lijk ik wat kreunende tandwieltjes te horen.

Goh, niet te geloven, een droom!
Al denk ik dat je je hoofdtandwiel goed moet smeren (angstig bijgeluidje), 't is bijna niet te geloven zo hard-ie gaat!
Puik werk Michel! :)

:lol: :lol: :lol: :lol:

Zelfs een 'opgevangen autorotatie' (nieuw figuur) d'r tussendoor....

Wordt tijd dat ik je avatar weer eens ga aanpassen..... nu maar een een skywatchertje d'r bij....... ?

even een voorzetje....

afb12414.gif

Ben benieuwd naar je volgende aanpassing...... Nitro skywatchertje?? :lol:

Groet, vincent

P.S. He, ik zie net dat je je avatar alweer op 'vliegen' hebt gezet..... hmmm. 1 down, three to go?

@Satoer

Ik heb alleen de mail erop gezet. en net wat G zei jij moet zelf weten of jij mailt.
Maar wat jij hebt geschreven ben ik ook helemaal met jou eens. Wij (mobelbouwers) willen geen andere mensen valse hoop geven op deze fantastise hobby.

Eeeh michel, is het niet slimmer om tijd in geld in de andere heli's te stoppen? Dit blijft speelgoed.. Wel leuk om te zien dat dit ding nu als een raket omhoog wil maar toch. Zonde van het geld en als je de spullen al had liggen, zonde van je tijd :)

Satoer zei:
Ik was ook al gemailt door de keuringsdienst van waarden om oa m'n omgebouwde skywatcher te showen. Waar ik ook liever van af zag. Ik wil namelijk de "niet modelbouwende" mensen niet de indruk geven dat de Skywatcher met een "simpele" aanpassing wel goed vliegend te maken is. Want feit is dat je nog steeds best veel geld kwijt bent om heb om te bouwen.

Met deze brushless setup ben je zo 350€ verder.

Daarom moet je het misschien juist wél doen. Dan kun je aantonen dat hij wel daadwerkelijk de potentie heeft om te vliegen máár dat het met het meegebrachte materiaal onmogelijk is. Daardoor ziet heel Nederland bewezen dat 'het speelgoed van het jaar' onterecht zijn titel heeft behaald. Ook voorkom je er misschien mee dat kinderen hun zuur gespaarde geld uitgeven aan zo'n
shutup.gif
stoere
shutup.gif
modelbouwhelikopter die ze altijd al gewild hebben. Kerst komt er ook alweer aan, wat vindt men onder de kerstboom dit jaar? :roll:

...al zou een nuchter iemand die conclusie zelf moeten kunnen trekken na het zien van het reeds bestaande beeldmateriaal... ;)

Het aantal 2e hands skywatchers op marktplaats is al aan het groeien.

Roelof zei:
Misschien een idee voor Nikko om een barebone skywatcher te verkopen, als ze het ding kompleet voor 80 euro kunnen neerzetten zou alleen de romp hooguit 2 tientjes zijn.....
Een complete barebone Skywatcher (dus zonder electronica, en zender. Wel met motoren) kost 37,50 ex verzendkosten.
Losse onderdelen: http://shop.nikko-rc.com/N_frame.html?http://shop.nikko-rc.com/N_home.html
winkelwagen zei:
1 Cabine set met stickers
1 Antenne rietje
1 Complete hoofdmotor met frame
1 Hoofdrotorset met stickers
1 Onderstelset
1 Staart rotorset met stickers
1 Staartvleugel met stickers
Euro 37,50
Steven D zei:
Al denk ik dat je je hoofdtandwiel goed moet smeren (angstig bijgeluidje)
Ja er tikt iets. Alsof er een tandje gebroken is (wat niet het geval is) ik heb het nog niet kunnen vinden.

@Vincent: Hahaha, wordt het niet eens tijd dat je je eigen avatar gaat knutselen ;) ;)
winkje zei:
Ben benieuwd naar je volgende aanpassing...... Nitro skywatchertje?? :lol:
Tja… volgende stap zou een Skywatcher CP moeten zijn :lol: :P

@Herman: Was jij niet laatst die jongen met "een vreemd vliegend iets?" ;)

Back