Tamiya Cup technische vragen en advies topic.

Ik ook! Vandaag de laatste puntjes op de i zetten met nog wat hop-ups en dan ben ik helemaal klaar voor. Op 8 februari ga ik weer lekker trainen bij MRC maar dan met de M-05.

Nu we met bandensaus aan de gang mogen / moeten; iemand ervaring met de 50545 banden met saus erop? Droog zijn ze niet goed, maar dat zegt niks over als ze behandeld zijn.

Hugo

Dit zijn de standaard slicks die vaak in de bouwdoos zitten toch?
Een goede smeer beurt doet ze erg goed maar ze zijn nog niet zo goed als de huidige toegestane banden.
Het wil wel werken als je ze smeert en dan goed opwarmt ;)

Mvg Roy

Opwarmen mogen we (nog) niet. Even bij de 51023 blijven, dus? Fijn, wan daar heb ik groots op ingekocht, met lelijke dish velgen.

Hugo

Het regelement pakt goed uit naar mijn mening, enkel had ik toch wel gehoopt op banden warmers maarja je kunt niet alles hebben:D:D:D:D:D:D

Dan ga je toch fijn Euro TW of zo rijden? Daar mag dat wel! Die klasse lonkt mij ook, maar een jaartje Top Stock om verder te leren is verstandiger...

Hugo

Dat je mag smeren is al een grote grip verbeteraar.
En wat er in de regels staat over de bandenwarmers is natuurlijk wel zo, "Past niet bij het beginners idee van deze klasse"

En eigenlijk vind ik hop ups helemaal uitgesloten in de top stock klasse :)

Zit zo even de reglementen door te nemen maar kwam toch 1 ding tegen....

Brushless: regelaar vrij*
* Met sensor moet er met 0 graden software gereden worden.
* De Speedpassion
& Muchmore
13,5T mag ook sensorloos gereden worden.

Als je sensored rijdt mag je dus geen vertiming hebben maar als je sensorloos rijd kan je je helemaal uitleven op de timing :confused:

ik kan me ook prima vinden in de wijzigingen van de reglementen, smeren van de banden is zeker voor de eerste wedstrijd bij MRC op het tapijt toch wel een must, scheelt heel erg veel
of het voor de buitenbanen ook veel verschil maak weet ik niet, persoonlijk denk ik het niet maar daar zal best wel wat ervaren commentaar op komen (hoop ik)

Ik vind het ergens wel jammer dat je mag smeren maar zoals in het reglement staat is het lastig te controleren en snap ik het wel.

smeren van de banden is zeker voor de eerste wedstrijd bij MRC op het tapijt toch wel een must, scheelt heel erg veel….of het voor de buitenbanen ook veel verschil maak weet ik niet, persoonlijk denk ik het niet maar daar zal best wel wat ervaren commentaar op komen (hoop ik)

Als daar op die binnenbaan net zoveel gereden wordt met 1:12 pancars zoals bij de HFCC het geval is, dan hoef je niet veel te smeren, ongesmeerde banden komen daar als “drop” van de baan af na enkele ronden..!!

Middelen die je in combinatie met bandenwarmers gebruik, en daar goede resultaten mee haal, zullen hoogst waarschijnlijk dikker van vloeistof zijn, dan de middelen die voor goede resultaten zorgen zonder bandenwarmers!! Het dringt vaak genoeg niet ver genoeg de band in, om de gehele heat er plezier van te hebben, sowieso zonder bandenwarmers heb je enkele ronden tijd nodig om op temperatuur te komen, zelfs als je smeert, oftewel onregematig rijgedrag gedurende de heat!!!

Ik rij in de superstock klasse op mijn club zonder bandenwarmers maar ik smeer wel, en heb onderhand wel wat middelen uitgeprobeerd op leenbasis, met alle verschillend/wisselend van resultaat, waarvan tot nu toe geen enkel er uitspringt naar tevredenheid!! Tips over tovermiddelen van rijders met bandenwarmers, blijken vaak genoeg niet tot het juiste resultaat te leiden, helaas!!! Met deze ervaring in het achterhoofd, denk ik dat het een geldverslindende bezigheid is, als je niet op leenbasis allerlei middelen kan uitproberen, voor zowel binnen als buiten, alsmede voor de verschillende banden compounds die je mag gebruiken!!! Rijders in een beginner/stock/mini klasse zien al vaak door de bomen het bos al niet, en dan komt dit er ook nog eens bij, kort om...het heeft niet mijn voorkeur, maar het zij zo!!!

Speedtech van mobers doet het ook goed op tapijt en asfalt.
Spidergrip rood ook.
Als je er aan kan komen, TC5 van Corally werkt goed op MRM.

Mvg Roy

Werken die ook goed zonder bandenwarmers? In de beschrijvingen van elk wordt gesteld dat je ze in warmers moet stoppen.

Dank,

Hugo

...het heeft niet mijn voorkeur, maar het zij zo!!!

Ik deel je mening, ik had liever een hand-out set gezien bij twijfel door de wedstrijdleiding. Maar we gaan het een jaar proberen. Ik heb alleen nog maar vorig jaar Rucphen met smeermiddelen op de banden gereden, en dat setje banden was na één race versleten. Met het andere setje heb ik vier races gereden. We gaan het zien, ik ga er in ieder geval van leren.

Hugo

Laatst bewerkt:
Bedank ook dat je je banden beter moet gaan schoonmaken na elke rit. Door te smeren blijft er ook meer vuil aan de banden kleven welke de meesten met remmen reiniger weer schoonmaken.

Is inderdaad ook belangrijk. Ik ga denk ik eerst maar eens low budget aan de gang (goh, verrassend...); schoonmaken met remreiniger en behandelen met WD-40. Staat beide in grote hoeveelheden op de plank, en het is beter dan niks.

Hugo

Back