Thunder Tiger MT4 G3 Topic!

Ziet er erg knap uit! Dit zijn mooiere verkoopfoto's dan de marktplaats advertentie. Zag mijn bodem plaat er nog maar zo uit. Lol

nou Bob, heel veel plezier met je nieuwe thunder tijgert! hij was toch als nieuw toch ;) , dat dacht ik ook. wij gaan m missen iig maar onze octo copter hobby gaat ook veel geld kosten :). groeten uit lissuh!

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals hier boven te lezen is ben ik idd de gelukkige eigenaar van een mt4 g3.

Hij ziet er erg mooi uit nog en rijd fantastisch!

zo even scheuren met een paar verstanderlijk gehandicapten van mijn werk.

(als ik klaar ben met werken).

is het overigens normaal dat als ik 2 keer rem dat hij onddanks dat hij nog voor uit gaat in de achter uit gaat en op die manier nog al onverwacht rijgedrag vertoont? ik schrok me een hoedje de eerste keer...

hij glijd wel door bochten, lijkt idd lekkerder te rijden als de revo. maar ik ga dat nog uitgebreid testen.

Groeten Bob

En Bloemetje bedank!

Gefeliciteerd Bob! Veel plezier met de MT4 en hou ons op de hoogte.

Het is inderdaad normaal dat de eerste keer remmen is en de tweede keer achteruit. Die tweede keer moet je zien te voorkomen als de auto nog vooruit beweegt om de tandwielen heel te houden. Beter is om de rem vast te houden en dat hoeft natuurlijk niet helemaal ingedrukt te zijn. Op de controller kan je de rem ook instellen. Zo uit mijn hoofd is de standaard 75% maar zelf zet ik 'm op 50% en dat is meer dan genoeg. Je kan de achteruit ook uitschakelen op de controller, maar af dat handig is.....

Heb je een foto met kap? Ik ben op zoek naar een nieuwe maar kan nog niet zo goed kiezen.

Het is inderdaad normaal dat de eerste keer remmen is en de tweede keer achteruit. Die tweede keer moet je zien te voorkomen als de auto nog vooruit beweegt om de tandwielen heel te houden.

Dat is wel slecht van die regelaar. de meeste regelaars gaan pas in de achteruit als de motor stil staat. normaal kun je zo vaak op de rem gaan als je wilt, zolang de motor niet geblokkeerd word, en je drukt dan nog eens achteruit zou die eigenlijk niet zo in de achteruit mogen gaan.

(dat probleem heb ik gehad met een LRP sphere regelaar. die werkte voor geen meter in een2wd off-road auto als je de achteruit ook aan had staan. in een 1/10 straatauto werkt die wel perfect, maargoed, die wielen krijg je ook niet geblokkeerd. )

Misschien is de proline ford kap wat? Ik weet niet precies hoe de body genoemd word maar er zal vast wel resultaat komen als je zoekt op proline body thunder tiger mt4 g3

Edit: @wondertiger: was die ford kap nou speciaal voor de mt4 of was dat een revo kap die op de mt4 paste?

Revo kap. De proline ford f250 dacht ik, wel de lamge versie.

Over de regelaar, de regelaar is niet slecht. Het is gewoon een hobbywing xerun regelaar in een ander jasje. Elke andere regelaar doet precies het zelfde... Je kan dus ook 2x remmen zodra de snelheid nog te hoog is, dan zal de auto gewoon voor de 2de keer alsnog remmen. Doe je het bijv onder de 10kmh dan zal de 2de keer idd achteruit zijn.

Daar is de Mamba Monster dan dus idd wel beter mee. daar is het namelijk pas achteruit als je echt stil staat, en dan nog eens achteruit drukt. maargoed, als je zo vaak achteruit moet is er idd al iets niet goed, dus mwoa, details. :mrgreen:

Jep de esc komt met dean stekkers, beter is om het gewoon om te (laten) solderen. Verder wacht ik nu ook al een paar weken op die accu's voor mn buggy, helaas zijn ze nog steeds niet in voorraad en bang dat het ook nog wel even zo blijft ook! Kijk anders even bij de gens ace 5000mah 4S. Deze past perfect is daarentegen wel wat duurder!

Gens ace hebben een behoorlijk goede prijs/kwaliteit verhouding hoor. Het is gewoon dat die HK accu's erg goedkoop zijn, en ook gewoon prima werken ;). Volgende setje wat ik ga kopen wordt Gens ace in ieder geval, heb ik ook weer wat vergelijkingsmateriaal.

Al zie ik dat deze lipo wel erg goedkoop is bij HK, dat zal wel veel schelen met gens ace ja.

Ik ben alvast nog even verder aan het denken/ kijken ik kan straks of de de deans connector op de ESC vervangen door een Bullet, of op de accu de Bullet door de deans, het blijft toch een beetje aanprutsen aangezien elke accu weer een andere connector lijkt te hebben. Eerst wil ik maar een verloopje kopen denk ik! Als ik een accu met 5.5mm Bullet haal kan ik deze gebruiken toch? 5.5mm Bullet Connector to T-Connector Battery Adapter (2pcs/bag)

Back