Topic voor : Servonaut, Beier-USM-RC en MFU en alle Besturings en Verlichtingssystemen.

Ok, kijk in de handleiding, en dan zie je dat het aan de zijkant van de ontvanger staat.

Dat kan je niet instellen op je zender, want het is de ontvanger kant

Laatst bewerkt:
Kan zijn dat je een specifiek kanaal van de ontvanger moet gebruiken voor sBus, bij mijn Jeti REX7 is dat kanaal 7, en alleen met de sBus firmware werkt dat.

Zou bij Radiomaster ook zo kunnen werken, daarvoor zal je toch even de handleiding door moeten lezen, daar staat ongetwijfeld in hoe.

Is hier recent nog aan de orde geweest voor een FlySky Paladin, zelfde verhaal.

Volgens de website https://droneshop.nl/radiomaster-r88-d8-frsky-pwm-sbus-receiver is er een sbus
aanwezig maar staat niet op de ontvanger,ik wil de sbus instellen op de zender Radiomaster TX16S
De meegeleverde (verloop)kabel is de verbinding met de Sbus. (Aansluiting aan de zijkant)
In de zender hoef je niks aan te zetten, alle 16 de kanalen zullen automatisch daarheen gaan.
Wel dien je te checken, of er op alle kanalen een Mix is ingesteld, waarin je een bron koppelt aan het kanaal.
Als er geen mix aanwezig is, dan zal het gegeven signaal de middenpositie zijn en blijven.

Oohja, kies bij het binden wel voor de D16 mode !

Wellicht een optie om je interne TX op Multi te zetten en dan bij je model-settings kies je voor FrSky en daar kun je diverse protocollen kiezen.
D16, D8, D16 (8ch), LBT(EU), enz….

Kan zijn dat die XJT modus niet de juiste is, voor jouw ontvanger.

Edit:
In hun handleiding verwijzen ze ook naar die Multi module en lijkt mij dan ook de meest logische keuze.

Laatst bewerkt:
Drie gewone kanalen geprobeerd en die werken, S-bus niet
Model Setup : Internal RF Multi FrSky X D16
alles blijft ongewijzigd
Normaal gezien zou het blauw ledje moeten branden op de Beier ,maar die doet het dus niet

Laatst bewerkt:
Back