Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Dan zou ik persoonlijk zeker voor de Zippy's gaan. Niet alleen qua prijs, maar ook voor de 'punch' van de Lipo packs. Een NiMh heeft toch altijd veel verval, zeker tegen het einde van zijn capaciteit.

En je zegt wel dat rijtijd niet belangrijk is, maar een single Zippy 2200mAh gaat zo'n 20 min mee.. Zo'n 1300mAh packje is dan toch wel erg kort hoor. Zelf rijden we met 2x 2S parallel (ik merk verschil niet echt tussen 1 of 2 packs) zo'n 40 min en da's toch wel erg lekker.

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
ik reed in het begin op 8 cellen nimh (9,6v) en merv was merkelijk trager dan op 2s lipo (7,4v). ook het gewicht speelt een belangrijke rol. zeker als je moet springen.

Heey!

Mijn vader heeft PK aan de telefoon gehad.
Ik was toen niet thuis...
Maar die zeiden dat de banden los zaten van de velg ( is ook zo ).
En dat hij daarom te veel weerstand maakte.
Daarom is de accu stuk gegaan.
Kan hij hierom zo langzaam gaan??
Want ik heb de accu eens gemeten op 7,4 volt,
dus kan de auto door een te veel aan weerstand langzaam en stuk gaan??

Alvast bedankt,

Ruud

Dan zou ik persoonlijk zeker voor de Zippy's gaan. Niet alleen qua prijs, maar ook voor de 'punch' van de Lipo packs. Een NiMh heeft toch altijd veel verval, zeker tegen het einde van zijn capaciteit.

En je zegt wel dat rijtijd niet belangrijk is, maar een single Zippy 2200mAh gaat zo'n 20 min mee.. Zo'n 1300mAh packje is dan toch wel erg kort hoor. Zelf rijden we met 2x 2S parallel (ik merk verschil niet echt tussen 1 of 2 packs) zo'n 40 min en da's toch wel erg lekker.

Nou Snoebel, mijn vraag is door jullie perfect beantwoord, Ik ga voor de zippy's.
Maakt het voor de wegliging nog uit of ik er met een of met twee zippy's ga rijden!

Gr Denbosch

Laatst bewerkt:
Ja, twee Zippies zijn wat zwaarder en daardoor kantelt de wagen minder. Gewoon zorgen voor een parralel connector en even teste wat je zelf het fijnst vind rijden :)

Hebben jullie tips voor de toe,camber en caster?
Ik ben aan het zoeken naar setup`s. Ik kan natuurlijk alles origineel laten, maar ik heb het idee dat het veel beter kan!
Ik wacht nog op mijn Toelinks en cambergauge, maar wil in de tussentijd vast informatie inwinnen. Van veel auto`s zijn er wel setupsheet`s, maar voor de MERV nog niets kunnen vinden.

Gr Rick

Volgens mij valt er zeer weinig in te stellen op de MERV. Gisteren heb ik trouwens mn OFNA wielen binnen gekregen voor mn Traxxas Response bandjes! Maar dat is een behoorlijke tight fit! Ik weet niet hoe strak ze om de dish rims van Traxxas zitten maar het lijkt wel of ik geen lijm hoef te gebruiken! ;)
Verder steekt de hex iets over maar zover ik kon zien is dat geen probleem...

@ bokkenrijder: jij bent er ook weer vroeg bij deze ochtend! ;)

Laatst bewerkt:
Helaas moet ik gewoon mn hele werkdag uithouden... :(
Wat de banden betreft... Tja, ze zitten er omheen en goed strak! Het probleem is gewoon dat de witte dish rims van Traxxas bijna overal zijn uitverkocht of de prijzen zijn niet normaal! Ik ga ze deze week lijmen en dan eens kijken hoe ze het doen!

Hou jullie op de hoogte!

Wat de banden betreft... Tja, ze zitten er omheen en goed strak! Het probleem is gewoon dat de witte dish rims van Traxxas bijna overal zijn uitverkocht of de prijzen zijn niet normaal! Ik ga ze deze week lijmen en dan eens kijken hoe ze het doen!

Hou jullie op de hoogte!

Haha jammer van die MMP!
Maar ik bedoelde eigenlijk mijn bandjes...:rolleyes:

Hou jullie op de hoogte!

een hele werkdag... wat dacht je van een hele werk week!!!

ik ben zondagavond naar de kazerne gegaan,
maandag kwam mijn 1/10 revo brushless binnen -- een lading onderdelen van the toyz voor de MERV--een spectrum dx3s zender -- 1/8 buggy bandjes binnen!!!!
en ik moet nog tot vrijdag wachten!!!!!!!

het is echt waar... de landmacht is eenzwaar beroep:rolleyes::p

Gr Onno

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Back