Traxxas Rustler VXL 2015 met TSM

Status
Niet open voor verdere reacties.
De auto breekt toch ergens bij een flinke verkeerde klapper imho, dus als die stalen en alu parts zijn wel mooi maar ik investeer liever dan in andere dingetjes....

Btw als er nog iemand op zoek is naar 2 splinternieuwe 3s LiPo's dan hoor ik het graag. 4000mAh 40-80c, ze kosten 30 tientjes per stuk. Ik heb ze verkeerd besteld....ik wilde 2s hebben :hammer:

Greetz
Ruilen tegen mijn 2s? 5000mah 30c.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ruilen tegen mijn 2s? 5000mah 30c.
Ik dacht dat jij op 2s zou gaan rijden? Zou een stuk beter zijn voor je auto en elektronika. Zeker met die mooie banden die je erop heb zitten.
Ik ben benieuwd hoe snel deze auto kapot is en wanneer er iets afgefikt is.

Jammer dat je al de adviezen niet opvolgt terwijl je er wel veel naar vraagt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht dat jij op 2s zou gaan rijden? Zou een stuk beter zijn voor je auto en elektronika. Zeker met die mooie banden die je erop heb zitten.
Ik ben benieuwd hoe snel deze auto kapot is en wanneer er iets afgefikt is.

Jammer dat je al de adviezen niet opvolgt terwijl je er wel veel naar vraagt.
Zonder fan was het niet goed. Nu met de fan draait alles soepel. .

En ik heb liever niet dat je zo tegen me praat steven. Ben benieuw hoe snel je dat leert voordat alles is vlammen opgaat.

Ik heb je al een keer aangesproken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een prima lijstje inderdaad, maar ik ben het Anthem eens, alu shock caps zijn wat ik zo hoor ook genoeg.
Zeker als je de shocks goed vult, ipv zo uit de fabriek.
Maar inderdaad, upgraden doe ik meestal als het stuk gaat, iedereen rijd anders, dus bij de een breekt dit sneller, en bij de ander dat.
FLM is inderdaad erg mooi, volgens mij hadden die zelfs een verlengd chassis, of dat was RC-Monster.

@ Benster: Het is uw auto, uw beslissing.
Let wel op dat het nu buiten 10-15 graden is, als het buiten warmer word zal de koeling ook veel minder worden, hou dat in de gaten.
Verder raad ik u aan een temperatuur metertje te kopen, deze hoeven bij bijvoorbeeld Hobbyking niet zo duur te zijn, en kan u een ESC/motor/accu besparen.
Maar zelf ben ik niet zo van de fans, aan de onderkant zal de ESC nog heet worden, persoonlijk hou ik er meer van als het allemaal redelijk koel blijft vanzelf.
Als alleen de ESC heet word is een zwaardere ESC voor u misschien een optie?
Nu rijd u eigenlijk altijd op de limiet van de ESC, dus die zal waarschijnlijk een keer gaan.
 
Zonder fan was het niet goed. Nu met de fan draait alles soepel. .

En ik heb liever niet dat je zo tegen me praat steven. Ben benieuw hoe snel je dat leert voordat alles is vlammen opgaat.

Ik heb je al een keer aangesproken.
Ik weet het. Maar dan toch. Vraag dan aub niet om advies als u het toch zelf beter weet. Maar inderdaad, het is mijn auto niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Temp meter heb ik uiteraard.
Vind het aĺleen lastig om de esc te meten. De heatsink word 46.6 graden nu na 3 lipos. Motor is 58.4 geworden. Op 2s blijft het koeler natuurlijk maar moet ik dan steeds de pinion wisselen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet het. Maar dan toch. Vraag dan aub niet om advies als u het toch zelf beter weet. Maar inderdaad, het is mijn auto niet.
Ik weet het niet beter als jullie mannen hier. Maar de esc is gemaakt voor 3s dus heb ik zoveel mogelijk aangepast om netjes op 3s te kunnen rijden. Als ie op 3s niet lekker kan lopen moet ik inderdaad een andere esc hebben misschien. Gaat dan retour naar de winkel. Heb deze rustler vxl gekocht om 3s te rijden.

Excuus voor mn uitbrander daarnet steven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet het niet beter als jullie mannen hier. Maar de esc is gemaakt voor 3s dus heb ik zoveel mogelijk aangepast om netjes op 3s te kunnen rijden. Als ie op 3s niet lekker kan lopen moet ik inderdaad een andere esc hebben misschien. Gaat dan retour naar de winkel. Heb deze rustler vxl gekocht om 3s te rijden.

Excuus voor mn uitbrander daarnet steven.
Ik heb het niet alleen over de regelaar. Een zware vertanding in combinatie met een zware accu en banden is nooit goed. Het ligt echt niet aan de regelaar. Die kan het allemaal aan. Maar let aub op de vertanding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah, dat wist ik niet.
Dat zijn nette temperaturen hoor, de ESC is wel wat heet met deze buiten temperaturen.
Kan u niet iets kleiner vertanden, zodat u niet zoveel in geeft qua snelheid, maar wel in temperatuur.
Dat doen we sowieso vaak met grotere banden.
Maar wel raar dat alles zo heet word terwijl ik dat verder nooit echt hoor over de Velineon Combo, zeker de motor staat als erg robuust bekend, de ESC ook, alleen wat weinig instelmogelijkheden.

De winkel zal hem niet terug willen hebben neem ik aan, of niet voor een normale prijs, omdat zij er dan ook winst op moeten maken..
 
Ik heb het niet alleen over de regelaar. Een zware vertanding in combinatie met een zware accu en banden is nooit goed. Het ligt echt niet aan de regelaar. Die kan het allemaal aan. Maar let aub op de vertanding.
Rijd met 19/83. Vrij licht denk ik..
Ook heb ik de luchthapper en het stukje boven de fan van gaas voorzien.
Wil mijn proline trenchers wel ruilen voor stock banden trouwens...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rijd met 19/83. Vrij licht denk ik..
Ook heb ik de luchthapper en het stukje boven de fan van gaas voorzien.
Wil mijn proline trenchers wel ruilen voor stock banden trouwens...
Als de temperaturen nu goed blijven is het goed. Alleen moet u wel opletten als u veel in zand gaat rijden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de temperaturen nu goed blijven is het goed. Alleen moet u wel opletten als u veel in zand gaat rijden...
Ik denk dat in zand je minder tractie hebt en dan de wielen meer spinnen zodat de motor minder op zn donder krijgt. Of zie ik dat verkeerd? Op asfalt zal alles heter worden als een gladdere ondergrond.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah, dat wist ik niet.
Dat zijn nette temperaturen hoor, de ESC is wel wat heet met deze buiten temperaturen.
Kan u niet iets kleiner vertanden, zodat u niet zoveel in geeft qua snelheid, maar wel in temperatuur.
Dat doen we sowieso vaak met grotere banden.
Maar wel raar dat alles zo heet word terwijl ik dat verder nooit echt hoor over de Velineon Combo, zeker de motor staat als erg robuust bekend, de ESC ook, alleen wat weinig instelmogelijkheden.

De winkel zal hem niet terug willen hebben neem ik aan, of niet voor een normale prijs, omdat zij er dan ook winst op moeten maken..
Ben van 25/83 naar 19/83 gegaan.
Zal ik naar 16/83 gaan? Op 2s lopend bij te houden dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat in zand je minder tractie hebt en dan de wielen meer spinnen zodat de motor minder op zn donder krijgt. Of zie ik dat verkeerd? Op asfalt zal alles heter worden als een gladdere ondergrond.....
Motor krijgt daardoor ook minder koeling... Inderdaad het is vrij licht. Maar zodra het te heet wordt echt veranderen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top