VB Panther

Dacht vandaag de romp blauw de spuiten.
Niet dus.
Had deze tocht band gebruikt om de romp de beschermen in de standaard.
De band vast gezet op de standaard.
Nu na langere tijd wil ik de boot uit de standaard halen.
Zit die vast aan de standaard.
Tochtband is vast komen te zitten aan de romp.
Nu kan ik de romp weer op nieuw schuren en spuiten.
Zin is wel weg op dit moment.
20250524_140604.jpg
20250524_140154.jpg
20250524_140151.jpg

Dan was de lak nog niet volledig uitgehard.
Met wat geluk, kun je het er voorzichtig met remmenreiniger o.i.d. af wrijven, en eventueel met wat polijstmiddel zoals Commandant de laatste restjes helemaal verwijderen...

Had de lak 3 weken laten drogen.....voor het model de standaard in ging......grrrrr
Alles weer geschuurd met waterproof schuur papier.

Nu kijken als ik van de week weer eens zin heb om de romp te spuiten.

Dit komt veel voor met de rubberen banden, het rubber is een beetje opgelost, ook al heeft de verf enkele weken of maanden gedroogd.
Dit heeft niets met de verf te maken maar met het rubber of wat moet doorgaan als rubber, is meer een mosprodukt.
Ik gebruik altijd vilt om mijn rompen op te plaatsen, is zachter en word niet hard of plakt niet en kan niet oplossen.

Deze zunege Grönneger knipt gewoon een strook van een oude (fiets)binnenband.. Vroeger gebruikte ik ook wel een soort schuimrubber of tochtstrip. Daar ook wel plakproblemen mee gehad. Of het bleef aan de romp kleven of de zelfklevende laag schoof van de perspex stander. Gr. Klaas.

Dek in het groen gespoten.
Had aanboord een stukje groen geverfd op een karton als voorbeeld.
Deze kleur na laten maken bij Crops
De foto geeft niet echt de juiste kleur weer.
20250605_103926.jpg

Kleur code
20250605_104433.jpg

Mvg Ronald

Heb alleen 1 probleem.
De verkoper had me ook al de rubbere fendering belooft.
Ben al maanden bezig met hem om te zorgen dat ik de fendering krijg.Had er ook voor betaald.Reageert nergens meer op.

Hoe maken jullie de ronde duw fendering?
Rond rubber...maar hoe krijg je daar de inkepingen in voor de spanbanden?

Mvg Ronald

Welke diameter heeft die fendering Ronald? Is rubber (brandstof)slang bruikbaar? En de inkepingen voor de spanbanden insnijden met een scalpel of frezen met een dremel. Gr. Klaas.

Snijden doe ik het met een nat gemaakt mes. Frezen zou ik met een tandartsenfreesje proberen. Heb geen ervaring. zal morgen eens kijken of dat gaat. Er ligt nog zwarte brandstofslang met een diameter van een mm of 10/12. Gr. Klaas.

Back