Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Alles ligt al klaar achterin de auto, hoop niet dat de nitro bevroren is straks.
Nog een paar uur werken en rond 12.30 richting Hoogtij.

Even een mededeling van huishoudelijke aard, wisten jullie dat:

het draadje 'Rijders omgeving zaandam......'
293.855 x is bekeken en dat er 14.230 reacties zijn geplaatst in totaal. Hoezo populair draadje :thumbsup:

VEEL te koud,Wij gaan lekker knus naar KLEIN-MOKUM......

misschien wip ik zondag nog ff langs op HoogTij..........Maar Ik hoorde net een FAM.stemming ( Het wordt kroeg Klein Mokum!!),

Wat ook een leuke hobby is, gr.Dr.Dre.laterss......

Ha die heren Hoogtij racers, kletsers, vernieuwers, enz,enz.
Zal ik voor de zekerheid ook nog 2 liter koffie meenemen of wordt dat teveel??
Ik kan ook heet water meenemen met opkikkertjes (oplossoep), laat het even weten dan zal ik het niet vergeten.
Groeten Edwin.

Ja kijk, mij gaan vergelijken met iemand die een auto aan de hand van een handleiding bouwt maar desondanks vanalles verkeerd monteert, is heeeeeeeeel gevaarlijk. ;) :lol:

nee, ik loop niet met een zakje, ik woon naast het ijselmeer en daar loopt een heel hondenuitlaat gebied langs met hoog gras , waar ze zonder andere mensen te iriteren hun behoefte kunnen doen , en mocht het een keer voorkomen dat ze het ergens doen, waar iemand er last van kan hebben word het wel met de schep en een zakje opgeruimd , ik zou niet willen dat andere mensen last hebben van mijn honden !
Hoei, kobus gaat op stap zonder zijn zakje. Maar met zulke honden mag je wel een vuilniszak meenemen. :rolling:

Alles ligt al klaar achterin de auto, hoop niet dat de nitro bevroren is straks.
Nog een paar uur werken en rond 12.30 richting Hoogtij.
Ik heb net wat extra anti-vries in de Baja gedaan. 8O

@ ferry

hoe heb jij die venom-failsave geinstalleerd? Heb je hem enigzins beschermd tegen zand ed?
Gewoon monteren. Mijn Venom Temp (alleen temperatuur) op mijn Ravage is al menig maal door het stof en water gegaan en doet het nog steeds (zit ook wel aardig zand binnen :?).

Ha die heren Hoogtij racers, kletsers, vernieuwers, enz,enz.
Zal ik voor de zekerheid ook nog 2 liter koffie meenemen of wordt dat teveel??
Ik kan ook heet water meenemen met opkikkertjes (oplossoep), laat het even weten dan zal ik het niet vergeten.
Groeten Edwin.
Extra koffie is nooit weg. :thumbsups: Soep??? Nah.... :nooo:

Ik ga NU naar de slopert kijken wat we in de aanbieding hebben. Dus met een 45 minuten ben ik denk ik wel op HoogTij.

@ kobus

ik heb ze besteld hoor!!

Krukke13.jpg

:rolleyes: :oops: :mrgreen:

Ik denk dat ik zometeen nog even langs de zaak rij en die ruitjes ff ga zagen ;)
Ben rond 13.00 uur op High-Tea :-D
Bedankt voor het mooie raampje helemaal top.
Zelf dan wel niet gereden vandaag maar weer beren gezellig.
(heb alleen die beren niet gezien gelukkig)

Greetz,

Gladoor

Zo weer lekker gereden vandaag. Hoop stof alleen :p
Verder weer met weinig brokken gereden, alleen trekstartertouw kapot :( maar dankzij sleur (ja die jongen kan niet rijden maar heeft wel spullen :thumbsup:) weer een nieuw touwtje. Toen weer starten maar na een paar omwentelingen een raar geluid uit de cilinder :confused::( Stond gelijk vast. Ik dacht o neeeeee, weer de cilinder van Arjan kapot. Ik huilend naar huis toe :( en thuis de boel opengeschroefd :rolleyes: Na zo'n 2 minuten mijn blokje gedemonteerd te hebben bleek dat de onstekingsspoel los was getrild, dus dat was goed nieuws :rolling:. Inmiddels zit de Marder weer in elkaar, klaar voor de volgende keer. Notificatie voor het Guiness Book of Records: binnen 10 minuten de Marder uitelkaar en weer in elkaar, dat is iets waar HPI toch iets beter moet innoveren :mrgreen:
(Phil droomt nog steeds iedere nacht van een HPI Baja SS:sad:)

:oops:

@Kobus,Marcelsiggery,Sleur,Bym en anderen die zich afvroegen waarom ik wel een Baja bij me had,maar niet heb gereden:
Het inbusboutje vande koppeling heb niet goed vastgedraaid tijdens het monteren,en de complete Elconkoppeling draaide los op de krukas. :rtfm: 8O

Geen schade,maar gewoon teveel haast tijdens het bouwen :roll:

@Burp: thanks voor de prettige samenwerking!
De Savage SS is prachtige aanwinst.:cool:

@ iedereen die vandaag op Hoogtij aanwezig was: thanks voor de supergezellige middag!:thumbsup:

@ iedereen die vandaag op Hoogtij aanwezig was: thanks voor de supergezellige middag!:thumbsup:

Ja ja, het was weer een toppertje. Ik zal zo ff de schade opnemen. Wat ik wel al weet is dat de koppakking lekt en dat de rukduck te barsten is geduckt...:confused:. Stuk dus... Maar goed, het was weer gezellig en het was weer heerlijk weer. Niet te koud en niet te warm. Alleen moeten we toch iets gaan verzinnen voor het stof. Sproeiertjes??:hammer::D

:oops:

@Kobus,Marcelsiggery,Sleur,Bym en anderen die zich afvroegen waarom ik wel een Baja bij me had,maar niet heb gereden:
Het inbusboutje vande koppeling heb niet goed vastgedraaid tijdens het monteren,en de complete Elconkoppeling draaide los op de krukas. :rtfm: 8O

Geen schade,maar gewoon teveel haast tijdens het bouwen :roll:

@Burp: thanks voor de prettige samenwerking!
De Savage SS is prachtige aanwinst.:cool:

Jammer dat je zo poep-eigenwijs was. Met nog geen 2 minuten sleutelen (da's 5x sneller dan een FG) hadden we de koppeling in orde gehad. :? Had je in ieder geval iets echts kunnen stuk maken aan je Baja. ;)

Ja ja, het was weer een toppertje. Ik zal zo ff de schade opnemen. Wat ik wel al weet is dat de koppakking lekt en dat de rukduck te barsten is geduckt...:confused:. Stuk dus... Maar goed, het was weer gezellig en het was weer heerlijk weer. Niet te koud en niet te warm. Alleen moeten we toch iets gaan verzinnen voor het stof. Sproeiertjes??:hammer::D
We kunnen met ze allen meer koffie zuipen voor we gaan beginnen en dan even wildplassen. alleen gaat je auto daar op termijn wat van ruiken. Maar daar vinden we dan ook wel weer wat op. ;)

Was inderdaad beregezellig. Na een avontuurtje met een Bobcat door het mulle zand, wat aanvankelijk best goed ging wat op het rechte stuk van de schans tot in de bocht is het geen stuiterfestijn meer, begon de chauffeur last te krijgen van kinderlijke gevoelens en dacht "een rondje 36" te doen. Toen liep-ie vreselijk vast in de grote kombocht en heeft even een geul gemaakt om zichzelf uit het zand te duwen. :rolling: Die geul hebben we daarna snel even met het voetje weggeveegd, niemand die het echt gemerkt heeft. :p :lol:

Het was inderdaad ernstig stoffig, het zit niet alleen op mijn hele auto (full scale) maar ook erin is het nu goed stoffig, zand zat in mijn haren en uit mijn neus kon ik bolletje klei halen. 8O Maar wel lekker gescheurd en gesprongen/gevlogen. Conclusie is na 3 dogbones dat 30cc en een getunede uitlaat teveel van het goede is. Na 5 meter draaien de motor en de wielen op volle toeren maar de auto moet nog op gang komen. Op het lange rechte stuk tot aan het einde alleen maar wielspin. Bij 1/3 gas gaat alles net zo snel alleen nauwlijks wielspin. Nadat de 18T pinion de spur gear had opgevreten en ik een 17T pinion had gemonteerd werd het er niet veel beter op. :nooo: Volgende keer maar terug naar 23cc of 26cc. :thumbsup:

Foto's en filmpjes volgen. Heb je zelf nog foto's en/of filmpjes? PB dan even zodat ik je kan uitleggen hoe je kunt uploaden. Zoals bekend bewaar ik ze allemaal want bij ons 2 of 2,5 jarig bestaan is het toch wel leuk om een DVD'tje te maken van dit alles (en op de nieuwe website wordt het ook gebruikt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back