Hallo allemaal,
Ik ben weer thuis, vandaag bij Rob geweest en hij heeft de fijnafstelling van Beier USM RC 2 uitgevoerd, alles werkt perfect zoals ik het graag ingesteld wilde hebben, ook de schakelingen van de Multi switch zijn perfect afgeregeld, zoals ik het graag wilde hebben, maar we hebben alles zo ingesteld da wij nu dezelfde configuratie hebben/gebruiken, qua zender en verlichting, we gebruiken dezelfde kleurcode van de bedrading, zodat wij onze trucks, trekkers, aanhangwagens en trailers onderling kunnen uitwisselen en dat dan ook alles werkt.
Tevens heeft Rob nog de Jeti box ingesteld hier stonden nog de standaardinstellingen in.
Rob het volgende aangepast :
De maximale stuuruitslag ingesteld, als de stuuruitslag maximaal is en je houd de stuurstick vast, blijft nu niet de stuurservo proberen om de maximale stuuruitslag van de stuurservo te bereiken, dit levert een stroombesparing op en de is de kans kleiner dat de stuurservo het eerder begeeft.
De maximale stuuruitslag ingesteld, als de stuuruitslag maximaal is en je houd de stuurstick vast, blijft nu niet de stuurservo proberen om de maximale stuuruitslag van de stuurservo te bereiken, dit levert een stroombesparing op en de is de kans kleiner dat de stuursero het eerder begeeft.
Ook heeft hij het insturen zo ingesteld dat bij het insturen niet de wielen gelijk naar links of rechts vliegen, die sturen heel rustig in en uit net als een 1:1 truck.
Maar de belangrijkste instelling vind ik, dat als de zender om één of andere reden uitvalt de truck niet blijft doorrijden, maar direct stopt. dit is wel veilig gevoel, als er iets gebeurd, de truck onmiddellijk stopt.
Ook als de truck stilstaat en je wilt en foto maken in bocht, dan blijft de stuuruitslag in deze stand staan en blijft de richtingaanwijzer knipperen, dit is mooi gezicht voor op de foto.
De instellingen van de Beier USM RC 2 zijn legio, je kan er allerlei toeters en bellen in programmeren, maar ik ben zelf niet zo van de toeters en bellen dus, heb ik gezegd : Dit hoeft er voor mij allemaal niet op en in, het moet functioneel zijn, en niet meer dan dat.
Rob zei : Je kan het krijgen zoals jij het hebben wil :
"U vraagt en wij draaien"
Rob heeft Rob de software van de Beier USM RC 2 op mijn Laptop gezet en heeft mij enigszins wegwijs gemaakt, hoe je de Beier USM RC 2 kan programmeren, ik ga hier nu zelf mee aan het experimenteren (Oefen programma gemaakt door Rob)
@Rob :Je bent een echt kanjer, Hartelijk dank voor je hulp en de ondersteuning, maar ook voor je gastvrijheid van jou. je vrouw en je dochter, ik heb een hele mooie dag gehad, SUPERRRRRRRRRRRRRRRR !
Nogmaals : HARTELIJK DANK !!
P.S.
@Rob :
En met het stuurtje en het dashboard komt het ook helemaal goed !