Volvo fmx autolaadkraan

Hallo Bertus, ik was al langere tijd op zoek naar een lage dag-cabine en dankzij jou topic heb ik hem eindelijk gevonden. Ik ben benieuwd hoe de kraan gaat worden. Ik heb een vraag over het interieur. Is die een beetje gedetailleerd met betrekking tot het dashboard en de stoelen? Ik wil namelijk weer een statisch model maken met een uitgebreid en zo realistisch mogelijk interieur. Of is het beter om bij wetronic een setje reservedelen van de Volvo van Tamiya aan te schaffen? Ik lees graag je mening.
Groeten Tjerk
 
Hallo Bertus, ik was al langere tijd op zoek naar een lage dag-cabine en dankzij jou topic heb ik hem eindelijk gevonden. Ik ben benieuwd hoe de kraan gaat worden. Ik heb een vraag over het interieur. Is die een beetje gedetailleerd met betrekking tot het dashboard en de stoelen? Ik wil namelijk weer een statisch model maken met een uitgebreid en zo realistisch mogelijk interieur. Of is het beter om bij wetronic een setje reservedelen van de Volvo van Tamiya aan te schaffen? Ik lees graag je mening.
Groeten Tjerk

Hoi tjerk, het interieur ziet er zeer goed uit . Zit leuk in mekaar gemaakt met stoelen en dashboard, zij panelen in de deuren, vloerplaat. en de deuren die open kunnen. Vloerplaat met stoelen schuif je er onder vandaan in en zet je vast met 4 schroeven. Daar hoef je niets voor bij te bestellen.
Succes, daar zien we graag een verslag van

Mvg bertus
 
Update laadbak,
Deze is gemaakt van 6mm trespa (merknaam)(wordt rondom woning gebruikt voor boeidelen, van schuren,dakapelen enzv)
Dit is een sterke plaat, waar een u profiel bij de hornbach strak om heen past. Zoveelmogelijk uit gevreest voorwielkasten, en in het midden gedeelte ook voor gewicht besparing , en om zo beter bij het electra te kunnen komen.
20231108_152334.jpg
20231110_134051.jpg


Aan de achter zijde komt een uitschuifbaar gedeelte van de laadbak, om zo bijv toch een 20v contianer mee te kunnen nemen
20231111_125651.jpg
20231111_140047.jpg

Incl een stukje verlichting, in lijn met de achterbummer
20231111_140033.jpg
20231111_140056.jpg

In het aluminium u profiel, de rondingen van de banden gevreest.
20231111_155209.jpg
20231111_155347.jpg
20231111_160100.jpg

Op het (trespa) bed de 1mm aluminium traanplaat boven de wielkasten gelijmd, tussen de wielkasten. 1x10mm meranti latjes gelijmd. In het midden gedeelte licht een 1mm gelade plaat ,welke weg kan om zo bij electra te kunnen.
20231124_182020.jpg
 
Laatst bewerkt:
20231125_105453.jpg
20231125_150752.jpg

En vast een sete rongen er omheen gemaakt.
En als laatste een foto van de 3d geprint kraan welke ik gebruik als meet, voorbeeld.
20231128_164319.jpg
20231125_165303.jpg

Zo nu komen we aardig in de buurt waar ik nu mee bezig ben. In middels de eerste 2 giekdelen van de kraan al gemaakt ,maar dat komt in de volgende post.

Mvg bertus
 
Bertus, bedankt voor je reactie op mijn vraag. Ga de cabibe bestellen. En wat ziet jou wagen en kraan weer professioneel uit. Ik blijf het volgen.
Groeten en fijne feestdagen. Tjerk
 
Ik was opzoek naar een voorbeeld hoe je de achterkant van de laadbak sluitend maakt met U profiel, scroll naar boven 3e foto nu weet ik hoe ik dat moet doen voor mijn Volvo F89.

Mvg Marceline
 
Begonnen aan 1e en 2e giek deel. De kraan van een post terug 3d geprint gebruik ik voor de maat voering , wel maak ik hem net iets grooter in omvang,en heb de slag armen die gebruikt worden bij de cillinders wel aan gepast om zo de maximale benutten van de 50mm cillinders
Gehaald uit aluminium koker ,
1e giek deel5x50x80mm
2e giek deel 3x40x60mm
20231202_121446.jpg

Op de giekdelen scheg plaaten gelijmd voor een beetje details.
20231206_171458.jpg

De cillinders van alie , met een ijzeren huls om de moter heen, dit zijn de sterkste die je kan krijgen in deze versie , 18 kg.
Hier om heen een cilinder gemaakt voor een wat mooier totaal plaatje.
20231212_182748.jpg
20231213_173118.jpg
20231222_153716.jpg

En dan staat zo de 1e giek er op
20231222_160106.jpg

Aan de binnen zijden van de giek delen nog plaaten gelijmd zo als in de 1:1 versie ook zitten. Ook op allen draaiende delen messing/koper bussen gebruikt.
20231222_162959.jpg
20231222_162949.jpg
20231222_162942.jpg
20231222_162143.jpg
 
Het zie er allemaal zo makkelijk uit.


Maar erg mooi.


Die cilinders met die ijzeren huisjes zou dat nog zoveel uit maken in de kracht/ stevigheid?
 
Het zie er allemaal zo makkelijk uit.


Maar erg mooi.


Die cilinders met die ijzeren huisjes zou dat nog zoveel uit maken in de kracht/ stevigheid?

Ik denk arjan dat jij bedoelt, bij de (liniare actuator) zo als ze op alie omschreven worden. Je kan ze krijgen met de zwarte kunstof huls om het moter gedeelte, of dus van ijzer zo als deze . Persoonlijk heb ik met die kunstof versie nog geen problemen gehad, dat zit ook sterk in mekaar, het is voornamelijk het druk kracht verschil , kunstof kan tot max 15 kg en deze ijzer tot max 18 kg . En dat leek mij nog net een toegevoegde waarde. En zo als cor omschrijft , de buiten zijden is puur voor het oog.

Mvg bertus
 
Laatst bewerkt:
Back
Top