Waarom er regelgeving moet komen [wetgeving discussie]

... bv een vrachtwagenchauffeur. De "oude" generatie chauffeurs konden ver vooraf bepaalde slijtages en defecten doorgeven. Gewoon op basis van het feit dat ze zelf regelmatig mee moesten sleutelen, en zelf interesse en feeling met de machine hadden.
De "verse"lichting is het ff de vraag. ...
Deze erg technische hobby afraden of (soldeer)advies geven? Ik heb paar berichten verderop het laatste gedaan:
[196073] quad-down-5

Laatst bewerkt door een moderator:
ehm effe kieke, wat een lang topic, is er een kort antwoord wat ik nodig heb om voor de hobby met een dji phantom te vliegen/filmen? aan vergunningen/lidmaatschap

heb zoveel gelezen en bijgedragen, maar blijkbaar gaat voor niets alleen de zon op

Ik las afgelopen week de regeling modelvliegen/modelluchtvaartuigen weer eens door en moest erg lachen om artikel 1, gevolgd door artikel 2.

Geeft aan hoe onduidelijk wetten soms opgesteld kunnen zijn in Nederland.

Ash.

ik doe het wel gewoon de milieuwout, toevallig langsfietsende betweters en leden van vliegclubs die mij wel eens aanspreken weten het zelf ook nooit

anders maak ik binnenkort wel een bzb certificaat

Waarom weer een topic oprakelen wat weer tot eeeeeeeeuwige discussies aanleiding geeft en steeds weer dezelfde figuren wakker maakt

Gaap

Nee heren, het gaat om deze reactie en met name de zwart dikgedrukte delen :

ik doe het wel gewoon de milieuwout, toevallig langsfietsende betweters en leden van vliegclubs die mij wel eens aanspreken weten het zelf ook nooit

anders maak ik binnenkort wel een bzb certificaat

Dit toont

A: Geen respect voor mensen in Overheidsdienst, geen respect voor mensen met een andere mening.

B: De wil om formulieren of andere officiële documenten te vervalsen om je zin te krijgen.

Dat leidt tot de mogelijke conclusies :

A: We hebben hier met een puber te doen.

of

B: We hebben hier te doen met iemand die willens en wetens een criminele handeling dreigt uit te voeren.

Ik kies dan voor A.

Heeft dus niets te maken met altijd dezelfde personen die wakker worden (Was al geruime tijd wakker), noch over mijn eigen reactie waarin ik vraag of de schrijver 15 jaar oud is.

Mijn opmerking was derhalve niet een belediging doch een oprechte vraag.

Het is mij al langer duidelijk dat op het forum verscheidene illegale handelingen en oproepen daartoe oogluikend worden toegestaan. Daar ben ik het niet mee eens, en daar zeg ik dan ook wat van.

Ash.

Belgische onderdanen dienen zich niet met Nederlandse Wetgeving te bemoeien. Dat recht heeft u verspeeld in 1830.

:) ;)

Vriendelijke groet,

Ash.

Het staat overigens iedereen vrij mij een zeikerd, een zeveraar of een irritante kwast te vinden. Geen problemen mee.

Belgische onderdanen dienen zich niet met Nederlandse Wetgeving te bemoeien. Dat recht heeft u verspeeld in 1830.

:) ;)

Vriendelijke groet,

Ash.

Het staat overigens iedereen vrij mij een zeikerd, een zeveraar of een irritante kwast te vinden. Geen problemen mee.

Bon khem ni gezegd da ge ne zeikerd ze mor t'is goe da ge wa zelfkennis hebt.

Ik weet niet wat het was maar met deze afbeelding er naast
drone-bijna-tegen-passagiersvliegtuig-gebotst-in-florida.jpg

kun je wel nagaan wat de gemiddelde nu.nl lezer er van zal denken.

Zelf ben ik nog niet zo lang met multirotors bezig maar voor enkele mensen die het ding zagen is het een drone en roept het soms toch vragen op naast de standaard hoe: hoog, ver, snel kan ie. Vooralsnog was dat echter niet negatief en ben ik best bereid even te vertellen wat het is en ik er mee doe. Ik kan me voorstellen dat het vreemd is wanneer je buiten bent en er zo'n multirotor voorbij komt terwijl je verder misschien niemand ziet.

Laatst zagen een paar oude mensen mij blijkbaar zitten in de berm naast water en hoorde ze opmerken 'die is zeker met een bootje aan het varen' lol.
Allemaal prima, zo lang ze maar niet nav negatieve berichten de politie bellen omdat ze een "drone" hebben gezien want die hebben wellicht wat beters te doen en ik heb er geen belang bij dat ze de wet gaan handhaven tenzij het een gevaarlijke situatie is.

Ik weet niet wat het was maar met deze afbeelding er naast
drone-bijna-tegen-passagiersvliegtuig-gebotst-in-florida.jpg

kun je wel nagaan wat de gemiddelde nu.nl lezer er van zal denken.

Zelf ben ik nog niet zo lang met multirotors bezig maar voor enkele mensen die het ding zagen is het een drone en roept het soms toch vragen op naast de standaard hoe: hoog, ver, snel kan ie. Vooralsnog was dat echter niet negatief en ben ik best bereid even te vertellen wat het is en ik er mee doe. Ik kan me voorstellen dat het vreemd is wanneer je buiten bent en er zo'n multirotor voorbij komt terwijl je verder misschien niemand ziet.

Laatst zagen een paar oude mensen mij blijkbaar zitten in de berm naast water en hoorde ze opmerken 'die is zeker met een bootje aan het varen' lol.
Allemaal prima, zo lang ze maar niet nav negatieve berichten de politie bellen omdat ze een "drone" hebben gezien want die hebben wellicht wat beters te doen en ik heb er geen belang bij dat ze de wet gaan handhaven tenzij het een gevaarlijke situatie is.

Ja dat is weer media. Je moet eens andere bronnen nagaan en zie je andere info. Jammer dat het weer verkeerd neergezet wordt. Het leek wel een Jet vliegtuig. Het had net zo goed van het leger kunnen zijn. Mensen denken meteen aan phantoms en multicopters. Die vliegen typisch niet boven 700meter!

Drone vliegt rakelings langs vliegtuig boven Florida - Nieuws - VK

FAA official: Drone, jetliner nearly collided over Florida - CNN.com

Back