Wat hebben vandaag in elkaar gestoken of aangepast.

De plek waar je de dempers hebt monteert maakt dat deze niets zullen doen. :confused:
Zijn het wel dempers ?
M'n Gerard NL "Cloneout" Mini-H begint ergens op te lijken:

Waarschuwing: telefoonfoto's!
20141105_080222.jpg

20141105_080253.jpg

20141105_080308.jpg

dus je zet je armen vast met standoffs , daar zet ik mijn vraag tekens bij ???

ben je niet bang dat het niet stevig zat zal zijn ?

opzicht geen verkeerd idee maar ik zou dan de standoffs op het frame monteren , maar ja nogmaals ik zou dat doen :p
ook vraag ik mij af hoe je de kabels laat lopen (aan onderzijde armen?)

Gr Nick

O kijk dat is al op gelost de rubbers zijn extra. Is dat een nieuwe srategie arm intapen en zit er nog iets aan bescherming onder de iso tape ?

ja onder de tape zit Foam (tussen de Carbon arm en de esc kabel)
voor schuren tegen tegaan of dat ie massa maakt met de carbon op 1 of andere manier
heb dat eigelijk altijd zo .. sinds ik in de bossen rond fladder :)

dus je zet je armen vast met standoffs , daar zet ik mijn vraag tekens bij ???

ben je niet bang dat het niet stevig zat zal zijn ?

opzicht geen verkeerd idee maar ik zou dan de standoffs op het frame monteren , maar ja nogmaals ik zou dat doen :p
ook vraag ik mij af hoe je de kabels laat lopen (aan onderzijde armen?)

Gr Nick
De standoffs zijn binnen/binnen en dus door en door voorzien van m3 schroefdraad. Ze fungeren dus eigenlijk gewoon als 3 moeren. Ik ben niet bang dat dit niet stevig genoeg zal zijn, bij ons op de vliegclub zijn er meerderen die zo gebouwd hebben en zonder problemen met flexen oid.

Ik heb mijn ESC's ontdaan van de krimpkous waardoor ik ze zo dicht mogelijk bij het frame aan de bovenzijde van de armen kon monteren.

De + en - aansluitingen steken (omdat de ESC's net wat breder zijn dan de armen) aan de zijkant van de armen uit. Hierdoor kunnen de draden direct naar beneden onder de frameplaat.

Het geheel wordt weer opnieuw voorzien van krimpkous, maar dan in 1 keer om de regelaar, arm en draden heen.

Beetje lastig uit te leggen, zal er wel een paar foto's van maken.

p.s. Door de armen aan de mid plate te bevestigen ipv aan de bottom plate komen de props en motoren net wat hoger te zitten. Bij landingen in gras is dit wel praktisch, vandaar dat ik voor montage aan de midplate gekozen heb.

Laatst bewerkt:
Ik heb de armen ook op standoffs liggen op mijn hexa, dat zit als een huis hoor, ook na een crash zitten de armen nog muurvast :-)

IMG_3511c.jpg

Het begint ergens op te lijken:

20141107_140309.jpg

Alleen m'n buzzer nog monteren en een paar standoffs zodat de bottom plate er op kan.

Heb nog niet alles voor m'n verlichting binnen dus dat komt later wel.

Ben alleen vergeten foto's te maken van de draden van de regelaars voordat de krimpkous er om ging, maar als je goed kijkt op bovenstaande foto kan je wel zien hoe deze lopen.

Ik dacht dat ik 3:1 krimpkous had, maar deze bleek 2:1 te zijn. Die ga ik dus nog een keer vervangen zodat deze aan de motor zijde beter aansluit op de armen.

Het begint ergens op te lijken:

20141107_140309.jpg

Alleen m'n buzzer nog monteren en een paar standoffs zodat de bottom plate er op kan.

Heb nog niet alles voor m'n verlichting binnen dus dat komt later wel.

Ben alleen vergeten foto's te maken van de draden van de regelaars voordat de krimpkous er om ging, maar als je goed kijkt op bovenstaande foto kan je wel zien hoe deze lopen.

Ik dacht dat ik 3:1 krimpkous had, maar deze bleek 2:1 te zijn. Die ga ik dus nog een keer vervangen zodat deze aan de motor zijde beter aansluit op de armen.
Mooi. Maar zou je je Naze niet 90 graden draaien? Dan steken er geen servo draden uit aan de zijkant EN kan je makkelijk bij de USB aansluiting.

Mooi. Maar zou je je Naze niet 90 graden draaien? Dan steken er geen servo draden uit aan de zijkant EN kan je makkelijk bij de USB aansluiting.
Herstel: ik zie dat je je board al gedraaid hebt, maar angled headers gebruikt hebt.

Als je op andere plekken wel straight headers hebt (bijv naast USB ) dan zou ik nog even proberen anders te draaien. Op deze manier is de kans op schade wel groot.

Thx! De naze32 zit juist al 90º gedraaid, de usb aansluiting zit nu aan de andere zijkant.

Dat de kabels aan de buitenkant zitten is dus juist een gevolg van 90º draaien.

Edit: je was me voor ;-)

Ik kijk wel hoe het zo gaat.

Thx! De naze32 zit juist al 90º gedraaid, de usb aansluiting zit nu aan de andere zijkant.

Dat de kabels aan de buitenkant zitten is dus juist een gevolg van 90º draaien.

Edit: je was me voor ;-)

Ik kijk wel hoe het zo gaat.
Ja, headers vervangen is best tricky. Er af is makkelijk, maar je moet ook het tin uit de gaatjes halen voor je er een andere header in krijgt..

De faceplate van m'n 9XR in hetzelfde fluoriserend oranje gespoten als de armen van m'n mini.
a164e908364cf55f1e605c605a470bee.jpg

268638164e1dd37f39b5caa4797cbd45.jpg

Ik heb het 'chroom' alleen niet geschuurd, dus er zitten 6 lagen op die er waarschijnlijk zo weer afbladderen.. Maarja, je moet wat als er geen vliegweer is.

Misschien maar vast de storm trooper versie bestellen..

Vandaag ook de dradenboel in de F550 opgeruimd.
Nog wat tyraps hier en daar en dan ziet het er redelijk uit.
2014-11-08163035_zpsab21c2be.jpg

Back