Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Trex 700e dfc, paar lipo's, hyperion 0720i super duo 3 en wat gereedschap. Nu nog wachten op de esc, was defect bij levering.

Zo! Leuk setje heb je daar gekocht pizmo. Die hyperion lader is echt super trouwens, ga er ook is eentje aanschaffen. Dringend nood aan meer "POWERRRRRRRRRR" ;)

heb hem als nitro, minder sterk, maar je kan echt mee spelen!

Heb de 600N ook, ben daar reeds 6 jaar ofzo gebruiker van tot volle tevredenheid. Heeft al wel wat mid-life upgrades gehad maar indien met respect behandeld en niet teveel crashes kan die nog jaaaaaaaren mee...vrouwtje wil ook leren vliegen en ben van plan de 600n als lesheli te gaan gebruiken en om nieuwe moves te proberen voordat de 600e in de prak mag worden gevlogen ;)

Uit het te koop hoekje, vliegend gezien en is nu mijn eigendom. Hoewel pas geplanned voor volgend jaar was dit een leuk aanbod dat ik niet aan me kon laten voorbij gaan.

Hij mist enkel nog een ontvanger aan heli-zijde. Even kijken hoe dat zit om een FF9 op 2,4 ghz te krijgen en een bijpassende ontvanger. Verder nog een laadstation met voeding, maar mogelijk ook al iets op het oog! En zo misschien onverwacht voor de winter toch nog electro-vliegend ;)

Mooie heli :D
Na m'n reis moeten we zeker eens afspreken he. Mijn 450 is ondertussen hersteld en de basis setup van de vbar is ook gedaan. Alleen nog de maiden met de vbar en verder instellen in de lucht. Hopelijk zit er morgen of dinsdag niet teveel wind zodat ik hem kan afstellen.

Ben benieuwd stoom je hebt je 3gx aan de wilgen gehangen ?
Je kreeg hem niet goed?
Ik heb ook vreemde shit met 3gx voorwaartse drift terwijl ik eigenlijk tail heavy ben. En piros zijn zo scheef van de as af .
Maar kan ook nog aan mijn setup skills liggen:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben benieuwd stoom je hebt je 3gx aan de wilgen gehangen ?
Je kreeg hem niet goed?
Ik heb ook vreemde shit met 3gx voorwaartse drift terwijl ik eigenlijk tail heavy ben. En piros zijn zo scheef van de as af .
Maar kan ook nog aan mijn setup skills liggen:rolleyes:

Mijn 3GX had de befaamde backwards drift. Opstijgen en alles gaat prima, maar na 2min vlieggen trok de heli vanzelf achteruit.
En in harde banked turns enzo, wou de 3GX overshooten. En als ik dan de gains lager ging zetten, vloog ie niet strak meer.

Ik ben benieuwd hoe de vBar het gaat doen. De setup is in ieder geval een eitje in vergelijking met de 3GX. Een paar stappen doorlopen de setup is klaar. Ohja, de swashplate level trimmen voor 0° bij mid stick is gewoon geniaal met de vBar software.

Laatst bewerkt door een moderator:
Robbe Power Peak Triple en voeding graupner 12v 25A zijn gereserveerd, ergens deze week gaan ophalen :)

Enkel nog uitzoeken hoe het zit met de ontvanger + FF9 module! :)

1x R6203SB Receiver
1x 2.4 ghz FASST module voor FF9
1x Robbe Power Peak Twin EQ-BID
1x e-Fuel 30a 9-18v voeding

Oftwel: Afstellen en gaan met het kadaver!

Die dingen zijn er toch op gebouwd om onder de meest extreme omstandigheden te presteren? Was het op de grond of in de lucht? en bij wat voor figuur? Is er veel schade?

Zie de foto in het beslommeringen topic.

Zoals het er nu naar uitziet heeft iets de staartrotor geraakt. Vermoed een skidrubber van het landingsgestel. Die ontbrak en hetgene wat van de heli wegviel leek er wel op... daarna vloog de heli nog goed voor zo'n 30 sec

FF wat onderdeeltjes voor mijn 2e MCX2 ,
kan ik die weer vliegend maken...

partsheli.jpg

4 van deze voor de blade mcpx
Unknown-1__39491_zoom.jpg

en om die tegelijk op te laden, ook deze
3c9e7c1730b597def03ed1de79beb731.image.450x253.jpg

nou alleen 1 probleempje. de connectoren van de lipos zijn 1 maatje groter dan op de laadunit. ik kan zo snel even niks vinden in de shops. Weet iemand hoe deze connectoren heten? dan kan ik wat adapters maken, zoals deze ook in de mcpx kit zitten. een direct linkje naar de adapters mag ook natuurlijk :)

en hoe zie je of een lipo vol is of een nog niet,
of hoe erkennt dat de lader,
lijkt me in het eerste moment mooi, maar ik mis toch wat ??

Denk dat het losse cellen zijn en dat als je er zoals op het plaatje 3 laadt, dat je een 3S pakket moet ingeven en dat ze zelfs gebalanceerd worden!

kan niet, zij moeten parallel geschakeld zijn,
als ze serieel geschakeld zijn en je geeft 3s in en een van die cellen is vol en een leeg gaat het na 10 minuten boooeeem

Back