Wat was jouw crashschade?

Dinsdag 550 gecrashed, heli gaf opeens vol positief, schade rond de 500 euro.
Schade:
Edge main blades
fusuno canopie
rechter frame plaat
linker frame plaat
carbon staartboom
tailboom support
main gear
torq tube
landings skids
main shaft
feathering shaft
Gens ace lipo
Castle creations regelaar
wat linkjes
servo gears
skid pipes

Wow, dat is flink balen man! Echt een ongelofelijke bak met schade. Heb je nog een oorzaak kunnen vinden?
Nope, oorzaak ik nog onbekent...
De 550 is weer opgebouwd, maar ook een nieuwe 550DFC besteld. Dan kan ik teminste doorvliegen bij eventuele schade..

Balen man! Duur grapje..

Ik heb overigens van mijn kapotte 6s lipo een goede 5s lipo gemaakt. De 500 vliegt er prima op, iets rustiger.

Hoi Stijn, ik zie in je handtekening dat je een BeastX erop hebt zitten. Dat zou op zich toch goed moeten zijn. Ik hoop dat je misschien nog een keer de oorzaak kan achterhalen. In ieder geval even zonder bladen laten draaien en kijken of je misschien iets vreemds ziet. Succes!

Hoi Stijn,

jonge jonge, ik hoop dat je het probleem
twijfelloos kan vinden,
suc6 daarmee,

groetjes van Heli-Uwe

Fail safe? Waar staat die op ingesteld?

Altijd zo ### als je crasht zonder aanwijsbare reden...

Inmiddels zijn er een aantal theorieën bedacht bij ons op de club over de crash.
De meest voor de hand liggende theorie is dat de motor de oorzaak is, de motor liep namelijk erg stroef, voor de crash, maak ook na de crash. eerder deze week is ook al een align regelaar doorgebrand. de theorie van de meeste heli vliegers bij ons: Motor liep stroef waardoor die veel amperes vroeg. CC regelaar was 75A en liepen te veel amperes door heen. regelaar schakelt zich zelf uit. geen besturing/controle meer. heli crasht. motor is dus ook kapot....
Restanten van wat nog heel is (alleen servo's ontbreken)
full

en de nieuwe 550DFC:D
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar, hoe kan een zwaar lopende motor zorgen voor een spontane pitchovergang naar vol pitch toe?
Als de regelaar/motor uitfikt, gaat de motor uit, en komt hij alleen maar omlaag.

Of de ontvanger moet in een soort reset gegaan zijn, misschien dat hij eerst de fail safe erin heeft gegooit..

Gisteren met de trex 250 zonder training gear gevlogen.
Ja ik heb m dus nog hard nodig.
Tijdens landen ging t fout.
Vloog eerst met me mcpx alleen tail in.
Dus wilde met meer wind de trex van me pa eens gebruiken.
Die heeft er nooit mee gevlogen.
De heli vorige week klaar laten maken bij flycam lexmond,
150 euro, inc zoekwerk storing, esc defect.
Nu dus gecrasht, staartbuis kapot, een van de 2 stangetjes die
Naar de buis toe lopen,
En het boutje wat door de kop heen loopt en de mainblades
Verbind, flybar ook krom
Wat is ongeveer de schade schatten jullie?

Laatst bewerkt:
nood landing met mijn trex 600 !!!
ik had een lege lipo te pakken stom stom
eenmaal in de lucht werden de toeren al minder , heli nog net aan de grond kunnen zetten met autoroteren

toch nog servo gears kapot van de swash :confused:

Nick

Had ook veel erger gekund! Ik weet niet of je dat al hebt gedaan, maar ik heb de cutoff in mn esc op zo'n laag mogelijk waarde gezet. Zo stop de motor nl niet.

een wat minder goede accu valt onder belasting met erg veel gemak meerdere volts tegelijk omlaag in een paar tellen tijd...

Handigste is een lipo saver met een goede lamp en/of buzzer voor noodsituaties, heb je in ieder geval nog een soort waarschuwing voor opeens de regelaar stopt

ik moet idd een lipo tester halen.
ik doe de lege lipo's normaal altijd appart maar door de een of andere redenen zat ie toch in mijn koffer :hammer:

mijn regelaar is zo afgesteld maar zal hem nog eens opnieuw doorlopen...

en idd binnen een paar tellen toerental bijna 0 :schrik:

gelukkig verder geen schade
wel vreemd dat de swash servogears kapot zijn, bladen of iets dergelijks hebben de grond niet geraakt

Nick

(had toevallig wel een cam op mijn heli zal straks de video posten)

Back