Wat was jouw crashschade?

Gisteren net iets te hard gevlogen met de 700. deed wat lage aileron tictocs met wat pitchpumps ertussen. Opeens hield mijn motor ermee op. We vermoeden dat hij wat te veel amperes trok en zo de regelaar liet afslaan. De heli nog ietwat kunnen redden.

Schade:
skids
swach link
 
Da's een hele nette redding geweest dan. Had veel erger kunnen aflopen....

Groet, Bert
 
Valt niet mee om die te zien bij aileron tic tocs :rolleyes:
Gebruik al een tijd het IISI telemetry systeem. Aanschaf compleet 150 euro maar is de moeite waard en is tevens een brandstof meter dus NOOIT geen lege lipo meer en inclusief logger dus problemen vrij simpel te achterhalen.
 
Mijn schade vorige week 15 Euro en veel lijm en tape ha ha :-). Gelukkig met de Master CP en niet met de V450D03. Het blijft een leuke heli om het vliegen te leren en alles is zo makkelijk weer te lijmen.

Crash op 10.39

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Power out op mijn ladybird , kwam van vrij hoog naar beneden ,
schade mwa een ladybird (lipo houder gescheurd, maar heb ik er ook nog 2x van)
maar goed die had ik al besteld, word dit mijn donor bird...

Inmiddels ook alles weer goed gesoldeerd :)

Ray...
 
Hoi @Schicksie:

en wat was de oorzaak van de crash?

groetjes van Uwe

Ha ha dat was inderdaad oriëntatie verlies oftewel een rol te kort bij de grond :D. Was gewoon stom, ik draaide links en stuurde ook links naar buiten. Gelukkig is alles op dit ding zo goed te lijmen, ik heb alles wel nieuw liggen maar zo lang ik aan het oefenen ben gewoon seconden lijm.
 
@schiksie anders neem je er gewoon nog 1 hij is momenteel bij banggood in de aanbieding voor ongeveer 105Euro incl verz.;) (150usd en dan 15%korting)
 
Ha ha nee David ik heb er voorlopig wel genoeg om mee te oefenen nu :-) en inderdaad Joop, crashes horen erbij en het sleutelen is bijna net zo leuk als het vliegen zelf.
 
Van de week lopen klootviolen met m'n mCPX. Het is tijd om nose in te oefenen en dat doe ik met de mCPX in de woonkamer. Nu gaat dat wel eens mis. Hierdoor de hoofdbladen beschadigd. Deze vervangen en ik kon niet meer fatsoenlijk optoeren, zo erg schudde hij. Van alles geprobeerd, maar niets hielp.

Totdat ik merkte dat ik de bladen op z'n kop had gemonteerd :hammer: Toen vloog ie weer heerlijk. Tot vanochtend, het leek wel een explosie: Schroefje uit de featheringshaft los. Nog nooit gecontroleerd en die lopen dus blijkbaar ook los.

Conclusie: niets aan het handje met de heli, maar met de piloot!
 
Die schroefjes van de feathering-shaft gaan ook niet zo maar los,
ik denk, dat die afgebroken is, of niet?

En ik hoop dat je niet gewond bent, jonge jonge, opletten

groetjes van Heli-Uwe
 
Die Featheringshaft zat er zeker al 200 vluchten in en nooit gecontroleerd :-(

Gelukkig stond die op de grond toen de bladen gelanceerd werden......
 
Back
Top