Wat was jouw crashschade?

Ja, dat was het,
ik heb nu als kleine heli nog die 250er,
als die op zijn, vlieg ik alleen nog 500 tot 800
hier de crash,
pitch reageert niet meer:

groetjes van Uwe,
doet toch 'n beetje pijn

Laatst bewerkt door een moderator:
En zo te zien kwam die nog behoorlijk dicht bij jezelf neer ook....

Daar heb je denk ik toch wel een beetje geluk bij gehad....

Zonde, en sterkte met de verkoop van de overgebleven spullen!

Groet, Bert

mijn naam van crash-saver nog even versterken :thumbsup:
op het einde van deze vlucht brak mijn tailpitch slider in 2:

let ook even op de bijna mid-air collision op 1:02 van Jonas Schelpe (kwam van boven) en ik (kwam van links):

Thanks Bert,

ik heb het ergens anders al geschreven,
er zijn nu nog die 250er en de mcpx van het kleine spul over,
volgend jaar vlieg ik alleen nog 500 - 800

en het komt in verkoop helikopter
alles wat ik nog heb

groetjes van Heli-Uwe

Oei dat zag er lelijk uit Uwe :( gelukkig niet op jezelf of die kids die daar aan het spelen zijn. Ga je hem weer opbouwen ?

Oei dat zag er lelijk uit Uwe :( gelukkig niet op jezelf of die kids die daar aan het spelen zijn. Ga je hem weer opbouwen ?

Hoi Schiksie,

ja die kinderen, da was ik ook boos om, vroeg nog aan hun vader,
dat ze niet hier hen moeten komen, maar toch, en precies in dit moment ..

gelukkig niks gebeurt, behalve de heli ... phhhh:cry:

ik ben / was van plan, alle kleineren helis zo als 250 450 en de mCPX
tot eind van het jaar weg te doen,
dus ook de 450,
alles is inmiddels verkocht ...:cry:

was wel een moie heli, meer dan 3 jaren mee gegaan !!

groetjes van Heli-Uwe

Zelf nog drie setjes tailblades van een 700e dfc aan gort gevlogen. 3gx op een of andere manier verkeerd ingesteld.

Bij de eerste crash ging ie als een gek spinnen, bij de tweede ook, dacht dat rudder nu wel goed afgesteld stond, stom!!!!! Gelukkig wel recht kunnen landen.
Bij de derde leek alles ok, tot dat ie begon te spinnen tijdens de vlucht tesamen met een hoge pieptoon. Wat bleek: tandwiel tussen autorotatie en tailgear was gescheurd, dus onder load draaide die niet meer. Heli dmv auto al draaiend kunnen landen. Dat scheurtje moet dus bij een van die twee eerdere crashes gebeurd zijn. Was bijna niet te zien..
Alles weer gefixed, vanavond weer proberen :)

2aradyje.jpg

Zelf nog drie setjes tailblades van een 700e dfc aan gort gevlogen. 3gx op een of andere manier verkeerd ingesteld.

Bij de eerste crash ging ie als een gek spinnen, bij de tweede ook, dacht dat rudder nu wel goed afgesteld stond, stom!!!!! Gelukkig wel recht kunnen landen.
Bij de derde leek alles ok, tot dat ie begon te spinnen tijdens de vlucht tesamen met een hoge pieptoon. Wat bleek: tandwiel tussen autorotatie en tailgear was gescheurd, dus onder load draaide die niet meer. Heli dmv auto al draaiend kunnen landen. Dat scheurtje moet dus bij een van die twee eerdere crashes gebeurd zijn. Was bijna niet te zien..
Alles weer gefixed, vanavond weer proberen :)

Hoi @pizmo75:

geluk gehad, die tandwielen moeten veel,
ik weet het van Vario en Nova cuatro,
die van de Rex gaan kapot, als je de tailrotor in het gras duwt,

...en mijn 450er @pizmo: dat was een 3 jaar oude trainingsheli,
wel een mooie, ...

groetjes van Heli-Uwe

Zo @pizmo75:, dat deed pijn,

moeilijk ...
phhh,
wat was gebeurt ?

ik hoop dat je alles onder controlle krijgt,
ik kon na de tweede crash met mij 450 twee dagen niet meer
vliegen, waas echt onzeker,
nu gaat het weer,

suc6 @pizmo75: !!

groetjes, Uwe

Wilde vanavond met de V120 de lucht in, helaas tail bleef draaien, schade achterste gear van de staart was doormidden gescheurd (waarschijnlijk laatste keer geland in te hoog gras) moest vergrootglas gebruiken om het te zien , maar is al weer gefixed. schade 0,60cent:p had er al 200+ vluchtjes opzitten dus valt mee........:thumbsup:

Wilde vanavond met de V120 de lucht in, helaas tail bleef draaien, schade achterste gear van de staart was doormidden gescheurd (waarschijnlijk laatste keer geland in te hoog gras) moest vergrootglas gebruiken om het te zien , maar is al weer gefixed. schade 0,60cent:p had er al 200+ vluchtjes opzitten dus valt mee........:thumbsup:

0,60 CENT? ;) dat moet je kunnen :D

ja kan nog net . en hoe ziet dat er dan uit nou zo. Is alleen beetje priegelen:D

full

Die 550 en de dji zijn niet van mij, maar van twee maten. Ik heb het allemaal nog heel kunnen houden. Die 550 is er erg slecht aan toe helaas!!!

Ff off topic: vandaag snelheid van m'n 700e dfc geklokt op 140 km/u. Best snel!!!
sy4u2ape.jpg

Back