Wat was jouw crashschade?

ik rammel nog wel eens aan mn bladhouders als testje, zo heb ik er ooit wel eens eentje gesnapt.
Deze wilde het geheel voortijdig verlaten, maar ik heb hem vermanend toegesproken.
En nu zit hij al weer een zeer stevige tijd.
 
+1 @Student:

voor het starten even checken ,
afgebroken was soms een bij mijn Walkera 4G6,
maar dan gebeurde dat na een crash, als die al half los zat.

groetjes van Heli-Uwe
 
Een flinke blauwe plek op m'n been ... :eek:

met het oefenen met nose-in was ik even het besef van voor en achteruit kwijt ... en ja hoor, vol met de rotorbladen tegen m'n been.

ach gelukkig is 't maar een kleintje, maar ook die kunnen best hard aankomen.

verder gelukkig geen schade aan de heli :)
 
Ja dat had ik dus ook beter gedaan (vooraf alles gecheckt).
Deze middag de feathering shaft van m'n mcpx gebroken. (net achter het schroefje) En 't was m'n laatste.:hammer:
Achteraf bekeken was hij al krom. Dat verklaart ook waarom hij daarvoor nogal schudde.
Gelukkig gebeurde het ook bij mij bij een crash.
En laat dit nu overal uitverkocht zijn.
Gelukkig is er nog ebay.

Ik was net zo goed aan het vliegen in de tuin. Das nogal wat anders dan in de woonkamer.
In de woonkamer heb ik wel leren vliegen (nuja een beetje dan toch), wat op zich heel leuk is, maar buiten kan je echt hoog en snel gaan. Dat geeft toch een adrenalinerush.

Ik kan al niet wachten tot de onderdelen binnen zijn.

groeten,
Bart.
 
Eerste crash sinds ... lang lang ( eerste in 2013, dat weet ik)

ik heb de 450er T Rex bij veel wind gewoon verloren,
compleet die oriëntatie kwijt in de buurt van bomen,
en veel te hoog,

throttle hold geschakeld, toen hij de eerste contact met bomen kreeg,
dus de heli viel netjes naar beneden,

servos en alle elektronica ok,
Naja mainshaft featheringshaft, rotorbladen en lagers en skids
met 53 € betaalt en wat geplakt aan het canopy,
vliegt al weer

groetjes van Heli-Uwe


edit: laatste crash was 3-9-2012
 
Laatst bewerkt:
Als je weer eens nieuwe skids nodig hebt vind ik die gorilla gear wel een aanrader. Dat kunststof is wat flexibel en kan de nodige klappen overleven.
 
Uwe, dat is balen en inderdaad al weer even geleden. Was dat al met de nieuwe tail servo? TH saves the day ;-)
 
Uwe, dat is balen en inderdaad al weer even geleden. Was dat al met de nieuwe tail servo? TH saves the day ;-)

NIet altijd . . . vooral als je denkt dat je idle2 ipv TH hebt geactiveerd.
UIt gewoonte heb ik men vingertje om de één of andere reden altijd op de TH switch :p.
 
Uwe, dat is balen en inderdaad al weer even geleden. Was dat al met de nieuwe tail servo? TH saves the day ;-)

Nee, die BLS452 heb ik niet erop, misschien daarom,
nee die S9257 zit nog erop, en die doet het nu goed,
misschien is die bang voor de prullenbak, ha ha

en wat rar is, eerst problemen met tail bij idle2,
en nu gevlogen met 4s ! RPM bijna 4000,
geen probleem,

goed, wat nog anders is, nieuwe 325D bladen, nieuwe main- en featheringshaft,
en nieuwe lagers !!! ha ha hoor je dat, zou niet te geloven zijn ...

dus BLS452 nog niet getest!

groetjes van Heli-Uwe
 
Vandaag nog eens gekeken op de crash-locatie
en naar de beschadigden onderdelen van de heli,
en het lijkt, dat de heli echt eerst een tak van een boom raakte,
en dan draaide en uit of controol kwam,

dit niet als een excuus voor een stuurfout,
eerder was voor mij niet te verklaren, hoe dit kon gebeuren!
(dat de heli ineens de andere kant op kwam)

Dus nu wie en wat, wegblijven van bomen.

groetjes van Heli-Uwe
 
ach aldoende leert men he :)

Vanavond maar weer een paar binnenvluchtjes maken in 't theater na het werk. heb dr weer zin aan :)

Dat klinkt 'n beetje :music: down down, wiebery down ...

...weet je hoe vaak ik met mijn 250er gecrasht ben,
ik heb hem heel vaak opgeknapt, en zelfs
3 keer helemaal op nieuw opgebouwd (2 keer naar een crash)
en hij vliegt nog, en ik ook

...en jij ook
groetjes,
Uwe
 
T Rex 450 sport, nog eens een filmpje kunnen maken met 4 s Lipo
darna is hij neergestort naar een loop,
een ballink aan de hoofbladen was kapot,
niet te zien, gewoon doorgeschuurt,
da heli ging na de loop niet meer naar positieve pitch, dus einde:

schade totalschaden, alle onderdelen (nieuw) gaan in de verkoop

foto: niet mooi geworden, maar is het ook niet.

groetjes, Uwe

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top