Welke carbonband voor staarts+TeXtreme +bouwpraat

Zo vleugel zuiver gemaakt! Gewicht 120,5gr!
Opbouw 2x webbing met 65gr/m^2 cfk, neuslijst 65gr/m^2 cfk, 2 liggers liggend 0,8x3 mm cfk, scharnier keflar/aramid 36gr/m^2, disser 1k, 2x 25gr/m^2 gfk.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij vliegt!!!

Na de eerste vluchten heerst een gevoel van opluchting. Met een vlieggewicht van 270gram en 100% eigenbouw is er weer een fijne DLG aan mijn vloot toegevoegd.

Het kleurenschema is gebaseerd op emotie en afgekeken van een ooievaar. Ik heb heerlijke herinneringen aan vluchten samen met deze dieren. Vandaar deze keuze.

Ooievaar_Ciconia-ciconia.jpg

Een gevoel van opluchting want:
- Deze 100% eigenbouw versie lanceert zeker zo hoog, zo niet hoger, dan mijn kevlar Edge vleugel, met technisch correcte ligger, en Twister II romp.
- Er is geen flutter opgetreden, wat inhoud dat het glas/disser vleugeltje voldoet.
- de werppen is niet uit de vleugel gerukt, dus ook dat is sterk genoeg.
- Ik heb geen nadeel kunnen ondervinden van de wat buigzamere vleugel. Kennelijk is voor een "amateur recreant" al dat huidige carbongeweld niet al te relevant. Oke, eerlijk vergelijk zou zijn als je deze glas/disserversie zou vergelijken met een vol carbon versie. Maar bekijk ik het in het licht van mijn vloot (Supergee, Edge, en nu dus Zone V2) dan is het weer een stapje verder.
- De staartstukje, opgebouwd met het Textreme band/1K disser en 25 grams glas lijkt zich prima te houden
- En samen met de 0.3mm stalen aansturing voelt het geheel lekker solide aan.

Er moet nog met ballast en wind gevlogen worden. Wellicht verandert mijn bevinding nog, maar de start is uiterst positief!!!!!!!!!

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit allemaal! Al dit zelfbouw"geweld" motiveert mij wel weer om ook weer verder te gaan met bouwen. Van het weekend was prachtig invlieg weer inderdaad. Gister de twister II ingevlogen en bij de 2e worp al een bel te pakken :)

Mooie dlg Berrie.
Fijn dat hij lekker vliegt, op naar de thermiek dan maar.
Had je er een logger in?
En zo ja zit er verschil in met je andere dlg's?

Hey Bertus,

ja, de vluchten zijn gelogt. Maar de DLG staat nog niet optimaal afgesteld, en ik wil er meer mee vliegen om te kunnen zeggen dat ik continu hoger kan gooien.

En ja, er lijkt verschil in te zitten. Aan de goede kant van de 45mtr ;)

Wow, ik moet zeggen dat ik heel jaloers ben. Ziet schitterend uit. Overgens ook mooie plaatjes. Klasse, ik hoop dat je er veel plezier met hebt.:worship:

Dag Berrie,

Ziet er goed uit. Zeker een mooie aanwinst voor je vloot.

Misschien de neus van je DLG oranje spuiten. komt hij nog dichter bij het beeld van de ooievaar.;)

Gerhard

Hallo allemaal, weer een stapje verder! Ik heb een goedkoop rompje gekocht (longshot) omdat ik brand te vliegen! Eigen rompmal moet nog wachten, maar is in voorbereiding. Als ik het op tijd klaar krijg, wil ik in Malden en Herenthals meedoen:rolleyes: Eens kijken of de wedstrijdatmosfeer me bevalt.
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
@Domi: Hoe groot is de V-stelling van je nieuwe DLG vleugel? Zo'n 6 graden per vleugel is standaard. Als ik jouw vleugel zie lijkt het minder te zijn. Maar dat is misschien gezichtsbedrog??

Hallo Berrie, nee moet gezichtsbedrog zijn! Is per vleugel 6°.
Waar ik meer problemen mee heb, is de instelling van stabilo tov vleugels.

Hallo Berrie, nee moet gezichtsbedrog zijn! Is per vleugel 6°.
Waar ik meer problemen mee heb, is de instelling van stabilo tov vleugels.

Het instelhoekverschil moet in de speedstand tussen de 0.8 en 1° liggen:

Dit kan bij het instellen helpen:

RC-Network.de - Magazin

Uiteindelijk bepaal je tijdens het vliegen de verhouding instelhoekverschil en ligging zwaartepunt waar je je het meest comfortabel bij voelt.

Het instelhoekverschil moet in de speedstand tussen de 0.8 en 1° liggen:

Dit kan bij het instellen helpen:

RC-Network.de - Magazin

Uiteindelijk bepaal je tijdens het vliegen de verhouding instelhoekverschil en ligging zwaartepunt waar je je het meest comfortabel bij voelt.

Berrie bedankt voor de link, ik geloof dat ik bij mijn volgende DLG een pendelstabilo maak, dan heb je met die EWD geen probleem meer.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Yes - De LH III heeft inderdaad ook een "full-flying-stab" of pendelstablio. Heeft alleen maar een zeer kleine uitslag nodig!

Back