Als deze maat je bevalt zal ik toch gaan voor een hyperion 1s 550 25c
Heb deze accu's zelf ook heel veel in gebruik en ze doen het na drie jaar twee keer per week een middag mishandelen nog steeds!
15c is overigens erg weinig ik denk dat je het hier hebt over een oudere serie met verouderderde techniek om maar te zwijgen over de levensduur/laadcapaciteit.
Hyperion is uitstekend, maar het aantal C's zegt niets over de kwaliteit.
Om een hoge ontlaadstroom mogelijk te maken moet capaciteit worden opgegeven. Je ziet dan ook dat de top leveranciers verschillende uitvoeringen maken, met heel snel ontlaadbare varianten en varianten met een heel hoge capaciteit per gewicht.
Kijk bv bij Thunderpower die levert de Pro Lite serie waarvan de 2.0 Ah versie veel gebruikt wordt in professionele UAV's o.a. voor de KLPD.
De TP2000-3SPL weegt 122 gram, dit is 182 Wh/kg. Maximaal 16 C ontladen.
De Thunderpower 65C variant van 1.8Ah de TP1800-3SPP65 weegt 151 gram en komt dan op 132 Wh/kg. Bij een belasting van 65 C is deze niet beter dan de ProLite bij 16 C.
Ik gebruik hier de voorbeelden van Thunderpower omdat ik deze goed ken, maar er zijn veel meer goede LiPo's.
In een ontvanger zijn de stromen bij lange na geen 15 C voor een 500 Mah cel, je komt in een DLG echt niet aan de 8 A.
In principe is een goede 15 C cel uitermate geschikt voor een ontvanger accu.
Hiermee wil ik niet zeggen dat de Syma accu goed of slecht is, ik ken hem niet.
Maar een goede 15 C is uitstekend.
Rick