Macrabbit
Vriend van modelbouwforum.nl
Hallo allemaal,
Vandaag heb ik me bezig gehouden met de inlaat voor de injectie pompen. Aangezien mijn wens is om deze ook werkend te maken, ben ik er niet alleen met het aanbrengen van de roosters. Heb er een aantal foto's van gemaakt.
Eerst nog een plaatje van de boegschroef. Heb het geheel ingegoten met Epoxy. Alles muurvast en waterdicht. Aan de achterkant heb ik nog 2 schotjes neergezet. De ruimte hier achter wordt ook opgevuld met epoxy. Als dat uitgehard is kan ik vanaf de buitenkant de schelp er in maken. Dat is dus de functie van deze schotjes. De schelp is vrij lang, zonder deze epoxy achter de schotjes zou ik in de romp uitkomen.
va
De roosters voor de waterinlaat heb ik gemaakt van messing staf rond 0,8 mm.
Na het aftekenen van de gaten, deze uitgesneden met de multitool. Blijft altijd een beetje spannend om van die grote gaten te maken.
Van 6 mm Styreen 2 plaatjes gemaakt die uiteraard in de gemaakte gaten moeten komen.
De plaatjes voorzien van gaten waar de roosters inkomen.
De bovenste en de onderste dwars staaf verwijderd en vervangen door langere. De reden zie je op de foto. In het plaatje groeven gemaakt waar de verlengde staven in passen. Beetje secondelijm er op, klaar. Uiteraard wordt dit in een later stadium afgewerkt met plamuur.
Aan de binnenkant is te zien dat het gat vlakaf is met de bodem van het schip.
En vanaf de buitenkant met het plaatje er in.
En vanaf de binnenkant gezien met het geplaatste rooster. De plaatjes zijn met secondelijm gefixeerd.
En hier wordt duidelijk wat de uiteindelijke bedoeling is. De roosters worden met elkaar verbonden door een kanaal over de breedte van het schip. De tussen schotjes zijn aan de onderkant voorzien van een paar openingen, zodat het als het ware één ruimte wordt. Uiteindelijk komt er aan de bovenkant nog een plaat op zodat het geheel waterdicht is en er geen water in de romp kan komen. Hier wil ik nog even mee wachten tot ik een pomp heb en weet waar de aansluiting moet komen te zitten. Wel wil ik het zo maken dat ik er ten alle tijden nog in kan. Dit ivm vervuiling. Ook is op deze foto te zien dat de ruimte achter de schuine plaatjes reeds is gevuld met epoxy. Dat is morgen waarschijnlijk hard genoeg om de schelpen te kunnen maken.
Vruchtbaar dagje geweest. Tot de volgende keer.
Vandaag heb ik me bezig gehouden met de inlaat voor de injectie pompen. Aangezien mijn wens is om deze ook werkend te maken, ben ik er niet alleen met het aanbrengen van de roosters. Heb er een aantal foto's van gemaakt.
Eerst nog een plaatje van de boegschroef. Heb het geheel ingegoten met Epoxy. Alles muurvast en waterdicht. Aan de achterkant heb ik nog 2 schotjes neergezet. De ruimte hier achter wordt ook opgevuld met epoxy. Als dat uitgehard is kan ik vanaf de buitenkant de schelp er in maken. Dat is dus de functie van deze schotjes. De schelp is vrij lang, zonder deze epoxy achter de schotjes zou ik in de romp uitkomen.
va
De roosters voor de waterinlaat heb ik gemaakt van messing staf rond 0,8 mm.
Na het aftekenen van de gaten, deze uitgesneden met de multitool. Blijft altijd een beetje spannend om van die grote gaten te maken.
Van 6 mm Styreen 2 plaatjes gemaakt die uiteraard in de gemaakte gaten moeten komen.
De plaatjes voorzien van gaten waar de roosters inkomen.
De bovenste en de onderste dwars staaf verwijderd en vervangen door langere. De reden zie je op de foto. In het plaatje groeven gemaakt waar de verlengde staven in passen. Beetje secondelijm er op, klaar. Uiteraard wordt dit in een later stadium afgewerkt met plamuur.
Aan de binnenkant is te zien dat het gat vlakaf is met de bodem van het schip.
En vanaf de buitenkant met het plaatje er in.
En vanaf de binnenkant gezien met het geplaatste rooster. De plaatjes zijn met secondelijm gefixeerd.
En hier wordt duidelijk wat de uiteindelijke bedoeling is. De roosters worden met elkaar verbonden door een kanaal over de breedte van het schip. De tussen schotjes zijn aan de onderkant voorzien van een paar openingen, zodat het als het ware één ruimte wordt. Uiteindelijk komt er aan de bovenkant nog een plaat op zodat het geheel waterdicht is en er geen water in de romp kan komen. Hier wil ik nog even mee wachten tot ik een pomp heb en weet waar de aansluiting moet komen te zitten. Wel wil ik het zo maken dat ik er ten alle tijden nog in kan. Dit ivm vervuiling. Ook is op deze foto te zien dat de ruimte achter de schuine plaatjes reeds is gevuld met epoxy. Dat is morgen waarschijnlijk hard genoeg om de schelpen te kunnen maken.
Vruchtbaar dagje geweest. Tot de volgende keer.