Hij is nog niet in de lucht:bad-words:
Reden, de PC software is er nog niet (zal 1 juni komen?). Daarnaast kan je hem met een Android telefoon, heb ik niet, of iPhone maar die moet je jailbreken en dat wil ik niet, instellen.
Je kan de Anrdoid emulator voor de pc downloaden, die werkt met de App maar dan krijg je het volgende:
De WiFi module wil contact maken met jouw WiFi router. Daarvoor moet je de uitgezonden naam (SSID) aanpassen aan de naam van de WiFi module met bijbehorende password. Oke, zal je net zien heb ik mijn oude routers weggegooit dus mijn eigen router maar aangepast.
Prima, de WiFi module connect nu naar mijn router (blauw Led brand) maar geen verbinding met mijn App.
Wat blijkt. De Wifi module heeft IP adres 192.168.1.254 maar mij router zit in de range 192.168.0.x dus maakt geen contact.
Even de range in de router veranderen, tja gaat in deze K@# router niet. Hij verdomd het om mijn IP adres en range te veranderen dus ik moet op zoek naar een goedkope router om contact te maken.
Op de Smartphone werkt het anders, daar moet je HotSpot op aanzetten waarop de WiFi module op kan connecten. Ook op je telefoon moet je zorgen dat de IP range bereikbaar is.
Ik ga dus maar ergens een Android telefoon halen want ik wil de lucht in.
Voor straks buiten om de PC-software te gebruiken ga ik een kleine router kopen.
Als ik hem aan de praat heb is het eerste wat ik doe kijken of ik een andere IP module kan gebruiken om te koppelen (Xbee op IP oid)
Tot nu toe drie onbegrijpelijke zaken;
- Gebruik WiFi is leuk als de WiFi module zich als een Adhoc of router zou gedragen waarop je gewoon kan connecten.
- Nog geen alternatief voor WiFi connectie.
- Main controller is wel 'groot', oke veel aansluitingen maar imo had dat slimmer gekund.
De berichten van Hold e.d. zijn erg goed dus het wachten wordt beloond, toch ?
//Frank