YS-X6 Autopilot flight controller

Binnen

full

full

En nu op een testplatform zetten

//Frank

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij is nog niet in de lucht:bad-words:

Reden, de PC software is er nog niet (zal 1 juni komen?). Daarnaast kan je hem met een Android telefoon, heb ik niet, of iPhone maar die moet je jailbreken en dat wil ik niet, instellen.

Je kan de Anrdoid emulator voor de pc downloaden, die werkt met de App maar dan krijg je het volgende:

De WiFi module wil contact maken met jouw WiFi router. Daarvoor moet je de uitgezonden naam (SSID) aanpassen aan de naam van de WiFi module met bijbehorende password. Oke, zal je net zien heb ik mijn oude routers weggegooit dus mijn eigen router maar aangepast.

Prima, de WiFi module connect nu naar mijn router (blauw Led brand) maar geen verbinding met mijn App.

Wat blijkt. De Wifi module heeft IP adres 192.168.1.254 maar mij router zit in de range 192.168.0.x dus maakt geen contact.

Even de range in de router veranderen, tja gaat in deze K@# router niet. Hij verdomd het om mijn IP adres en range te veranderen dus ik moet op zoek naar een goedkope router om contact te maken.

Op de Smartphone werkt het anders, daar moet je HotSpot op aanzetten waarop de WiFi module op kan connecten. Ook op je telefoon moet je zorgen dat de IP range bereikbaar is.

Ik ga dus maar ergens een Android telefoon halen want ik wil de lucht in.

Voor straks buiten om de PC-software te gebruiken ga ik een kleine router kopen.

Als ik hem aan de praat heb is het eerste wat ik doe kijken of ik een andere IP module kan gebruiken om te koppelen (Xbee op IP oid)

Tot nu toe drie onbegrijpelijke zaken;

- Gebruik WiFi is leuk als de WiFi module zich als een Adhoc of router zou gedragen waarop je gewoon kan connecten.

- Nog geen alternatief voor WiFi connectie.

- Main controller is wel 'groot', oke veel aansluitingen maar imo had dat slimmer gekund.

De berichten van Hold e.d. zijn erg goed dus het wachten wordt beloond, toch ?

//Frank

Welke router heb je dan? Ik ken namelijk geen routers waarbij dat je de range niet aan kan passen.

Ik ook niet (Thomson TWG 870), de fuctie zit er ook in maar hij laat de range niet aanpassen. DWZ hij geeft een error als je de router en/of de DHCP op 192.168.1.x wil zetten.

Waarschijnlijk heb je hetzelfde probleem als de nieuwe ziggo modem/routers.

Zet eerst eens DHCP uit, dan t ip van de router zelf aanpassen, dan de range aanpassen en daarna DHCP weer aanzetten.

Voor de eerste testen gebruik ik een oude MK frame zoals hier met de DJI-WKM:

full

Nu voor de YS-XS een adapter plaat:

full

full

En nu nog contact...

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een update of eigenlijk een downdate, aangezien de unit
defect is :onweer: moet hij terug. Gelukkig moet ik morgen voor het werk naar New York dus kan ik hem daar verzenden, leuk is anders.

Dus nog even wachten op de maiden......

//Frank

Mag. wil niet kalibreren, motoren willen niet 'armen', flight condition twee werkt niet. LED geeft niet de juiste kleuren :Fade-color

Weer terug met een andere unit en die doet het prima, dat wil zeggen op de tafel.

Nu even tijd en weer vinden voor een vluchtje.

Ik heb hem inmiddels ook binnen. En al gevlogen. Kastjes zijn iets minder netjes afgewerkt als bij de wookong. Verder zijn ze redelijk gelijk kwa vliegeigenschappen. Gimball output is wel veel smoother bij de X6 en wat verder echt top is, is de connectie met je telefoon zodat je alles parameters en life data kunt bekijken. Voor nu moet ik wel zeggen dat de wookong meer af is en net allemaal wat gelikter is. Als je als leek nu zou moeten kiezen zou ik de wookong aanraden. Maar geeft de ontwikkelaars van de X6 nog een half jaar de tijd en ik vermoed dat dan de x6 beter is als de wookong.

maar even afgezien van het uiterlijk van de kastjes. hoe is het echte vlieggedrag en hoe mooi is de software/ hoe makkelijk is het afstellen? pid of gain tuning?

Back