Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hi Marc, Herby en Klaas,ziet er prachtig uit,
Geen idee hoe je het blad aan de roerkoning wil gaan bevestigen, voor alle zekerheid even melden dat je minstens 2 pennen door de roerkoning boort die in het roerblad uitkomen.
Omdat bij sommige scheepstypen dat gat op een kippekont leek...Vraag me niet hoe die uitdrukking is ontstaan
Dat is een verdraaid goed idee Klaas.Bij mijn Smit Finland zitten die met M2-boutjes aan de straalbuis geschroefd, waardoor de roeren met koning onderlangs weg kunnen. En daarna achterlangs de assen
Ik zal er eens over nadenken Klaas. Maar voor nu heb ik de zaag er al ingezet.Gelukkig genoeg messing pijp over om jouw advies op te volgen.En een paar aangeschroefde roerhakken, is dat geen optie Willem? Bij mijn Smit Finland zitten die met M2-boutjes aan de straalbuis geschroefd, waardoor de roeren met koning onderlangs weg kunnen. En daarna achterlangs de assen eruit. Als je de roerkoningen weer in elkaar lijmt krijg je ze er haast niet meer uit. Maar je hebt er zelf de beste kijk op. Gr. Klaas.
Probeer dat maar eens met Turtle Wax. Brasso is enigszins abrasief en chemisch licht agressief. Turtle Wax dekt de as af en maakt hem gladder.* Schroefas polijsten: het ding in de accuboormachine klemmen, tissue met een beetje Brasso en de boormachine op rustig toerental laten draaien. Tissue is daarna gitzwart... maar de schroefas is weer netjes.