Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat schreeuwt gewoon om een carbon chassis dat nog in tact is haha
Laat maar weten...
Nieuwe achteras kan je via IRS makkelijk regelen... Moet je anders even aan Thomas vragen welk bestelnummer je nodig hebt. Die heeft mijn as en de zijne ook besteld dus...
Joost.
Of de Corally warmer wordt dan een LRP weet ik niet, heb nog niet met een Corally gereden...
Over de banden, meestal zijn ze of dezelfde diameter of voor iets kleiner dan achter. De meeste die dat doen houden een factor 2 aan. Dus de voorwielen 2mm kleiner dan de achterwielen. Als de voorwielen groter zijn dan de achterwielen kan er een raar stuurbeeld ontstaan...
Joost.
Dikker foam is wat zachter dus zou wat meer grip geven dan een dunner foam. Bij een voorband zou je na gelang de slijtage dus meer moeten smeren. Of je het diameter verschil van voor en achter kwa stuurgedrag of grip niveau merkt in de praktijk weet ik niet. Voor zou je meer van de band moeten smeren. Ik denk dat het hetzelfde is als alle andere instellingen zoals bumpsteer en ackerman. Na gelang het rijders niveau zou je wat kunnen merken denk ik. Het gripniveau is zowiezo altijd wel wat wisselend buiten. Het is niet iets waar je als beginnend rijder zorgen over hoeft te maken lijkt me. Dan is het meer een zaak om de auto tweak vrij te houden, de rollout gelijk te houden, de juiste lijn te rijden, opletten voor de rijhoogte, het doseren van het gas en het smeermiddel lang genoeg in te laten trekken (20-30min).
De snelheden van een TC met 10.5/lipo en een Pro10 met 10.5/lipo liggen wel ver uit elkaar hoor. Denk dat een Pro10 op het rechte stuk minimaal 10km/U harder moet lopen dan een TC. Wij rijden met de Pro10 met 10.5 gemiddeld toch wel 80+ op het rechte stuk dus...
Alleen wat je met een Pro10 wint op het rechte eind lever je iets in in de bochten, een TC is nu eenmaal wat sneller in de bochten door de 4wd. Maar afgelopen weekend heeft er een bij ons op de open club ook een 17,6 gereden en dat is best vlotjes. Modified TC zit om en nabij de 16,0 dus...
Joost.
Normaal rij ik met een 1/10de 200mm nitro. Ik heb dus wel ervaring met mousse banden. Alleen bij de nitro mogen we die niet smeren, toch niet als je wedstrijden rijdt. En bij een 4x4 is het diameter verschil ook wel belangrijker dan bij een enkel achterwiel aangedreven auto. bij mijn serpent 720 rij ik bvb met 3mm verschil.
Het rijden gaat al vrij behoorlijk. Het enige wat ik nog moet leren is het doseren van het gas. Bij een nitro 4x4 is het alles open na of al in een bocht maar bij een pro10 moet je hier toch wat voorzichtiger zijn.
Een ander nadeel is dat ik op de club de enige ben die momenteel pro10 rijdt. De anderen die er één gekocht hebben, hebben het al wat opgegeven. Ik heb zodus ook geen vergelijkingspunt. Het enige waar ik mee kan vergelijken is een electro TC met LRP 10.5T en lipo's. Hoe zouden de snelheden van beiden zich normaal moeten verhouden? Of ronderijden op een ruime buitenpiste?
Op een forum is het altijd lastig het rij-niveau in te schatten. Met beginner bedoelde ik eigenlijk beginner met pro10 200-235mm. ;-)