koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Hallo Joost,

Indien je het tegen mij had, dan bij deze wat ik nog heb liggen.

mvg Roy

Okee, dus eigenlijk alleen een chassis. Dan rest de vraag, wil je een nieuwe kit kopen of wat anders? Zelfbouw is een mogelijkheid maar hou er rekening mee dat zelfbouw absoluut niet goedkoop is. Zelfbouw kost je gewoon al snel het dubbele van wat een kit kost omdat je een hoop dingen los als onderdeel moet kopen. Wil je een nieuwe kit kopen dan zou je een Corally, CRC, Xray, Serpent o.i.d. kunnen nemen met de opmerking natuurlijk dat alleen de Corally uit de doos 235mm. is. De rest zal je (als je dat wil) moeten verbreden. Er is keuze zat of je gaat zoeken naar een ouder 2e hands chassis en dan zal je de komende tijd de bekende plekken als Ebay en marktplaats in de gaten moeten houden... Zo te horen heb je alles wat erin moet al liggen dus dat is het probleem niet...
 
Zijn er al vorderingen voor het nieuwe chassis met saddle-packs voor de PX10W???

Had jij nou wel of niet die bandendraaier overgenomen Kees???
 
Hallo Joost,

Zelfbouw valt dus af ivm de kosten.
2ehands helemaal geen probleem als het maar een model is waar voldoende spareparts nog voor te krijgen zijn.
235MM heeft mijn voorkeur.
Ik weet dat de Corally(op de f1 na) 235 uit de doos zijn.
Ik heb verleden jaar of was het begin dit jaar 2x een Corally Pro10 koolstof versie verkocht naar onze oosterburen ivm weinig animo bij onze club:2gunfire::2gunfire:
Nu het weer begint te jeuken kan ik mij wel voor mijn kop slaan:mad:
Ik ga de bekende forums in de gaten houden.
Mocht er iemand nog interesse hebben in een TRF416X met lipo chassis en deze wil ruilen tegen een Pro10 dan hou ik mij aanbevolen;)

mvg Roy

Okee, dus eigenlijk alleen een chassis. Dan rest de vraag, wil je een nieuwe kit kopen of wat anders? Zelfbouw is een mogelijkheid maar hou er rekening mee dat zelfbouw absoluut niet goedkoop is. Zelfbouw kost je gewoon al snel het dubbele van wat een kit kost omdat je een hoop dingen los als onderdeel moet kopen. Wil je een nieuwe kit kopen dan zou je een Corally, CRC, Xray, Serpent o.i.d. kunnen nemen met de opmerking natuurlijk dat alleen de Corally uit de doos 235mm. is. De rest zal je (als je dat wil) moeten verbreden. Er is keuze zat of je gaat zoeken naar een ouder 2e hands chassis en dan zal je de komende tijd de bekende plekken als Ebay en marktplaats in de gaten moeten houden... Zo te horen heb je alles wat erin moet al liggen dus dat is het probleem niet...
 
Zag het ja, ziet er al erg goed uit moet ik zeggen...

Ah okee, beter... Zag de advertentie namelijk vandaag op het forum dus vandaar...
 
Dus je hebt de pro versie met de koolstof chassis?

-Gebruikte academy niet dezelfde rijhoogte blokken als crc/team asso en alle overige merken die de IRS assen rijden? Dan zijn die voor een paar euro zo te koop.
-stuurblokken heb ik nog wel liggen van associated. zal ook wel passen lijkt me.
-zijtubes is ook wel wat te knutselen.
-t-bar is ook welzelf te maken

Lijkt me niet zo erg schokkend allemaal. Belangrijkste is of er een brushless motor in de pod past. De rest is wel iets op te verzinnen.

ps:
Of academy even een mail sturen of ze een setje rijhoogte blokken ergens hebben liggen. De rijhoogte blokken zijn blijkbaar niet hetzelfde als de associated/crc etc. ACADEMY EUROPE - Plastikmodellbau - Plastic Model Kits


Een vriend van mij reed met de Academy Pro10, de Pro versie. Een heel competatieve auto. Helaas passen asso parts niet 1:1 op de academy. De academy is metrisch. Je zult per onderdeel moeten checken of het past.
Het enige zwaktepunt aan de auto was de achteras. 6mm carbon (dunner dan asso) en hol. Behoorlijk fragiel.
We hebben uiteindelijk de holle as vervangen door een massieve 6mm as (zelfbouw).
 
@mathijs

okidoki,ik kende ze nog niet.

Maar het zijn team epic/trinity banden en velgen,na enig zoeken op het net.

Maar gezien de prijs in $,en ik meende de term europees rubber ergens gelezen tehebben.Zal het ook wel ergens uit italy komen denk ik.
 
Klopt, TRC wordt nu onder de vleugels van Trinity/Epic verkocht. Vroeger was TRC wel een merk op zich maar nu niet meer. Weet ook niet of ze de Pro10 wielen nu nog steeds verkopen via Trinity/Epic.

Ik weet niet of het aan mijn pc ligt maar de site van Trinity doet niks meer...
 
Hij heeft hem toch niet ergens op de kast staan om stof te verzamelen?

mvg Roy

Een vriend van mij reed met de Academy Pro10, de Pro versie. Een heel competatieve auto. Helaas passen asso parts niet 1:1 op de academy. De academy is metrisch. Je zult per onderdeel moeten checken of het past.
Het enige zwaktepunt aan de auto was de achteras. 6mm carbon (dunner dan asso) en hol. Behoorlijk fragiel.
We hebben uiteindelijk de holle as vervangen door een massieve 6mm as (zelfbouw).
 
Heeft iemand toevallig een GM V12 handleiding? Liefst digitaal als het kan

Ik heb namelijk gisteren naast een Graupner R600 40MHZ ontvanger nog een brushed regelaar gevonden die in mijn scalpel zat. Volgens mij is het een GM V12 maar de behuizing ontbreekt dus weet het niet meer zeker.:rolleyes: Op de GM site kon ik de handleiding niet vinden.

De R600 ontvanger gaat in mijn regenauto en de GM regelaar in mijn F1. Kan ik die ook nog een keer rijdend maken.
 
Mijn kast is net de knapzak van Douwe Dabbert :D


Je verzameld wat in de loop van de tijd :rolleyes:. In de winter ga ik wat zaken in de verkoop zetten.
 
Back
Top