Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat je met een beetje creatief shoppen op de div forums een heeeel eind komt.
![]()
Ben benieuwd roy, kun je wat foto's maken van je academy? Welke versie is het?
En als je dat lijstje een beetje inkort naar wat een beetje gangbaar is dan kom je uit op:
- Team Associated RC10L2
- Corally C10X
- Corally 10XNG
- Corally 10SL
- CRC Gen X10
- CRC Gen X10LE
Deze auto's zijn op de 2ehands markt als roller te krijgen en de onderste 4 als kit bij de shops. Waarbij de Asso en de Corally de enige zijn die standaard al 235mm. zijn.
Als Kees en Niels de CRC hebben verbreed kunnen we echt een kostenplaatje maken wat het daadwerkelijk kost om dat te gaan doen.
Als je echt alles in NL wilt kunnen kopen dan denk ik dat de Corally 10SL de beste optie is voor jou...
Dus je hebt de pro versie met de koolstof chassis?
-Gebruikte academy niet dezelfde rijhoogte blokken als crc/team asso en alle overige merken die de IRS assen rijden? Dan zijn die voor een paar euro zo te koop.
-stuurblokken heb ik nog wel liggen van associated. zal ook wel passen lijkt me.
-zijtubes is ook wel wat te knutselen.
-t-bar is ook welzelf te maken
Lijkt me niet zo erg schokkend allemaal. Belangrijkste is of er een brushless motor in de pod past. De rest is wel iets op te verzinnen.
ps:
Of academy even een mail sturen of ze een setje rijhoogte blokken ergens hebben liggen. De rijhoogte blokken zijn blijkbaar niet hetzelfde als de associated/crc etc. ACADEMY EUROPE - Plastikmodellbau - Plastic Model Kits
![]()
En verder als je beslist mee te doen een 10.5 brushless motor met regelaar, een paar accu's, de gebruikelijke electronica, banden, kappen en gaan...
Laten we eerst eens beginnen met wat je allemaal hebt liggen voordat we je in de juiste richting gaan duwen. Som dat eens op en dan kijken we verder. Een chassis kom je wel aan, daar maken we ons niet druk om...
Ik zocht nog een futaba fasst ontvanger r306ff maar zag ook de Spectrum DX3e zender met ontvanger en servo voor minder dan die ene futaba ontvanger. Lijkt me best een ok ding toch? Het is voor mijn regenauto dus hoeft allemaal niet high tech te zijn. Die dx3e ontvangers zijn ook goedkoop mocht die per ongeluk door water worden aangetast. Lijkt me perfect...iemand ervaring met de spectrum dx3e?