koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Hmmmmmmmmmmm.
Begint nu ook wel een beetje te kriebelen om toch weer Pro10 te gaan rijden;)
Jammer genoeg zal ik alleen dan alles weer nieuw moeten aanschaffen:???:

mvg Roy

LOL.

Kan natuurlijk ook eens kijken of die oude Academy Pro10 van mij nog compleet is en daar eens weer een rondje of wat mee te gaan trainen,kijken of het nog steeds bevalt;)

mvg Roy
PS ja ook dat is standaard een 235mm auto

Ik denk dat je met een beetje creatief shoppen op de div forums een heeeel eind komt.

;)

Net ffies gekeken maar mis te veel om de auto weer op te bouwen, of iemand moet nog een chassis hebben liggen?
Ik had de basis versie maar dan wel weer met wat alu delen er op.
Ik mis de stuurblokken side tubes achter ashoogte blokken en nog wat klein spul.
Niet interessant om hem weer klaar te maken:???:.
Het was/is dit model

mvg Roy
full

full

full

Ben benieuwd roy, kun je wat foto's maken van je academy? Welke versie is het?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus je hebt de pro versie met de koolstof chassis?

-Gebruikte academy niet dezelfde rijhoogte blokken als crc/team asso en alle overige merken die de IRS assen rijden? Dan zijn die voor een paar euro zo te koop.
-stuurblokken heb ik nog wel liggen van associated. zal ook wel passen lijkt me.
-zijtubes is ook wel wat te knutselen.
-t-bar is ook welzelf te maken

Lijkt me niet zo erg schokkend allemaal. Belangrijkste is of er een brushless motor in de pod past. De rest is wel iets op te verzinnen.

ps:
Of academy even een mail sturen of ze een setje rijhoogte blokken ergens hebben liggen. De rijhoogte blokken zijn blijkbaar niet hetzelfde als de associated/crc etc. ACADEMY EUROPE - Plastikmodellbau - Plastic Model Kits

Laatst bewerkt:
En als je dat lijstje een beetje inkort naar wat een beetje gangbaar is dan kom je uit op:

- Team Associated RC10L2
- Corally C10X
- Corally 10XNG
- Corally 10SL
- CRC Gen X10
- CRC Gen X10LE

Deze auto's zijn op de 2ehands markt als roller te krijgen en de onderste 4 als kit bij de shops. Waarbij de Asso en de Corally de enige zijn die standaard al 235mm. zijn.

Als Kees en Niels de CRC hebben verbreed kunnen we echt een kostenplaatje maken wat het daadwerkelijk kost om dat te gaan doen.
Als je echt alles in NL wilt kunnen kopen dan denk ik dat de Corally 10SL de beste optie is voor jou...

Heren,

Ik ga morgen de Chassisplaat en de rearpodplaat in ACAD prutsen.

Gr. Niels

Ik had niet de PRO versie maar de basic, aangevuld met wat pro spullen.
Had deze foto's nog op de pc staan en bijgevoegt.
Ik ga jou linkje ffies checken:D
Geloof ook dat deze auto niet meer word gemaakt.

mvg Roy

Dus je hebt de pro versie met de koolstof chassis?

-Gebruikte academy niet dezelfde rijhoogte blokken als crc/team asso en alle overige merken die de IRS assen rijden? Dan zijn die voor een paar euro zo te koop.
-stuurblokken heb ik nog wel liggen van associated. zal ook wel passen lijkt me.
-zijtubes is ook wel wat te knutselen.
-t-bar is ook welzelf te maken

Lijkt me niet zo erg schokkend allemaal. Belangrijkste is of er een brushless motor in de pod past. De rest is wel iets op te verzinnen.

ps:
Of academy even een mail sturen of ze een setje rijhoogte blokken ergens hebben liggen. De rijhoogte blokken zijn blijkbaar niet hetzelfde als de associated/crc etc. ACADEMY EUROPE - Plastikmodellbau - Plastic Model Kits

Als je de sp3-x hebt met de plastieke badkuip chassis dan is het inderdaad de vraag of het wel waard is om die te renoveren of wellicht ergens toch een betere te scoren. Ik heb bijvoorbeeld pas een nauwelijks gebruikte C10 voor ca. 60 euro gekocht (blijkt achteraf wel een GRP versie te zijn.... beetje jammer koolstof was leuker geweest hehe) en een nieuwe rc10l2 (alleen gebouwd, niet mee gereden) voor 85,-. Beetje rondsnuffelen op de bekende forums en verkoopsites. op moosi's worden ook vaak pancars te koop aangeboden bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt:
WRC GT due is een 1/8 pancar. In Frankrijk en Italie zijn 1/8 nitro 2wd pancars populair. Die zijn geheel star zonder schokbrekers of andere vering behalve chassis flex. Ze hebben geen 2de versnelling maar ze stoppen wel dezelfde motors in als de 1/8 4wd. Tijdens de France kampioenschappen zijn er wel 70-80 rijders die daarmee rijden.

Er zijn nog wel een aantal andere merken die 1/8 nitro pancars maken. Het is ook vrij eenvoudig deze auto's om te bouwen naar brushless. Motonica heeft bijvoorbeeld ook 1/8 pancars in zowel nitro als electro.

Laatst bewerkt:
Stel ik wil weer beginnen met een Pro10(235mm) welke/wat en waar kan ik daar het beste voor kijken?
Hoeft niet nieuw te zijn maar moet ook niet al te oud zijnivm dat ik dan weer voor een andere moet gaan kijken.
Stuur mij eens een beetje de juiste richting op?

mvg Roy

Kijk even op de vorige pagina. Daar zijn al de gangbare oudere en nieuwe auto's genoemd. Kies er 1 uit die je mooi vind en kijk regelmatig op de bekende forums en verkoopsites als je 2de hands wilt kopen. Zijn allemaal nog steeds competatief.

Een corally wordt bijvoorbeeld nog wel eens te koop aangeboden.

Laatst bewerkt:
Ik zocht nog een futaba fasst ontvanger r306ff maar zag ook de Spectrum DX3e zender met ontvanger en servo voor minder dan die ene futaba ontvanger. Lijkt me best een ok ding toch? Het is voor mijn regenauto dus hoeft allemaal niet high tech te zijn. Die dx3e ontvangers zijn ook goedkoop mocht die per ongeluk door water worden aangetast. Lijkt me perfect...iemand ervaring met de spectrum dx3e?

En verder als je beslist mee te doen een 10.5 brushless motor met regelaar, een paar accu's, de gebruikelijke electronica, banden, kappen en gaan...

Laten we eerst eens beginnen met wat je allemaal hebt liggen voordat we je in de juiste richting gaan duwen. Som dat eens op en dan kijken we verder. Een chassis kom je wel aan, daar maken we ons niet druk om...

Hallo Joost,

Indien je het tegen mij had, dan bij deze wat ik nog heb liggen.
Regelaar geen probleem, LRP X11 10.5 ook niet.
Banden heb ik nog 1 nieuwe set rond om liggen, dacht corally geel achter en double purple voor.
Kap zal ik aan moeten schaffen.
Servo is ook geen probleem, haal ik gewoon uit mijn reserve TC want als ik Pro10 ga rijden gaat er 1 TC de deur uit.
Banden slijper heb ik ook, zal alleen een adaptor voor Pro10 moeten aanschaffen.
Heb ook nog wat onderdelen zo als spurs en pinions en een 235 achteras van de Academy heb ik ook nog liggen.
Zeg maar welke kant je mij op wil "duwen"
Eventueel een zelfbouw of prototype is ook geen probleem mits er onderdelen voor te krijgen zijn.

mvg Roy

En verder als je beslist mee te doen een 10.5 brushless motor met regelaar, een paar accu's, de gebruikelijke electronica, banden, kappen en gaan...

Laten we eerst eens beginnen met wat je allemaal hebt liggen voordat we je in de juiste richting gaan duwen. Som dat eens op en dan kijken we verder. Een chassis kom je wel aan, daar maken we ons niet druk om...

Ik zocht nog een futaba fasst ontvanger r306ff maar zag ook de Spectrum DX3e zender met ontvanger en servo voor minder dan die ene futaba ontvanger. Lijkt me best een ok ding toch? Het is voor mijn regenauto dus hoeft allemaal niet high tech te zijn. Die dx3e ontvangers zijn ook goedkoop mocht die per ongeluk door water worden aangetast. Lijkt me perfect...iemand ervaring met de spectrum dx3e?

Deze zender stel je in met potmetertjes, dat is naar mijn mening niet zo nauwkeurig in te stellen.
Kun je niet bij hobbyking een ontvanger vinden?

KLIK

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken maar die HK ontvangers vertrouw ik niet zo. Die hebben toch allemaal een andere modulatie blijkbaar waardoor het niet met elkaar werkt. Het ontbreekt me aan testberichten of dat inderdaad zo uitwisselbaar is..

Een potmeter zal niet zo nauwkeurig zijn maar in de regen heb je daar toch niet zoveel aan lijkt me maar goed..ik kijk ook even verder. Ik heb ook nog wat oud spul 27 en 40mhz in de kast staan maar wat ik me kan herinneren was het wel wat storings gevoelig.

Hoi Alexander,
Als jij toch wat spullen gaat bestellen,dan zou ik wel 1 of 2 body's mee willen bestellen.
Er is van mijn 3pk zender iets bij het stuurwiel afgebroken,waardoor mijn stuurwiel naar links een grotere uitslag heeft als naar rechts;
Weet iemand waar je dat onderdeel zou kunnen bestellen?

Back