koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Het gaat er bij Halewijn om dat de auto bij de minst of geringste stuurbeweging naar een kant vliegt, dat krijg je eruit met degressief. Zodat de auto een stuk rustiger wordt.

Dat is dus zoeken naar een andere setup van de auto om hem wat rustiger te maken.
Bij pancars de camber in principe zo instellen dat de banden vlak afslijten.

De 1/10 nitro foams zijn inderdaad goedkoper... afzetmarkt is groter dus word de prijs lager. Er zit volgens mij wel wat meer foam op de band dan bij de 200mm nitro foams maar kan me vergissen. Dus iedereen pro10 rijden dan wordt de prijs vanzelf lager ;)

Laatst bewerkt:
Zijn er eigenlijk winkels in nederland die meerdere merken pro 10 hebben zodat je het in je handen kunt hebben voordat je het koopt. Of ben je weer tot het internet veroordeeld??

Het idd erg gaaf gisterenavond, haal ging weer een stuk beter. Ik zeg snel aansluiten en mee racen met de rest.
Gisteren met joost en martin leuk aan het sporten geweest. En wat is dat gaaf om dicht bij elkaar te kunnen mee rijden. Over dichtbij gesproken, joost heeft gisteren een heuze slipstream bij mij uitgevoerd. Hij reed zo'n 10 cm achter me maar moest toe echt van het gas om me niet te scheppen.
Ook weer het eea aan de setup veranderd, de auto is een stuk rustiger, met als resultaat dat ik een 16.900 heb kunnen rijden. :lol:
Op het laatst de regelaar nog aangepast, dat gaan we volgende week testen.

Heren bedankt!

Voor corally 10SL zou je naar PK racing kunnen gaan. Wil je ze allemaal zien en voelen dan zou ik adviseren de volgende rc lemans race in Apeldoorn te bezoeken. Zie je ze ook meteen rondvliegen.

Dan kun je de band op rijden tot de velg. Het geeft ook een betere indicatie over het slijtage/grip patroon dan wanneer ze schuin zouden afslijten.

Er zal best wel een voorbeeld zijn waar schuin afslijtende banden voordeel hebben. Ik ben het tot nu toe nog niet tegen gekomen in onze klasse maar wellicht dat andere hier meer ervaring mee hebben.

Ietsje camber in de band = meer rubber oppervlak op het asphalt.
Ik laat ze vlak aflopen voor de levensduur.

Wat betreft die slipstream: dat hadden we een keer op Velp met 2 auto's met 3.5 turns aan boord.
De achterste auto werd naar de voorste toe gezogen. Hij vloog daarna best wel lang en hoog. :)

Ietsje camber in de band = meer rubber oppervlak op het asphalt.
Ik laat ze vlak aflopen voor de levensduur.

Wat betreft die slipstream: dat hadden we een keer op Velp met 2 auto's met 3.5 turns aan boord.
De achterste auto werd naar de voorste toe gezogen. Hij vloog daarna best wel lang en hoog. :)

Het belangrijkst is dat ze niet verkeerd om afslijten, zoals ik omschreef. Daar zitten meer nadelen aan, teken maar uit.

Met dat vliegen is het zeker net 24uur lemans, als zo`n taartschep lucht hapt dan gaat die...

Carbon is binnen, ziet er goed uit naar mijn mening, alleen niet groot genoeg voor een chassis denk ik.

En Joost het glimt :lol:
546b64aa-969c-bb5b.jpg

Voor corally 10SL zou je naar PK racing kunnen gaan. Wil je ze allemaal zien en voelen dan zou ik adviseren de volgende rc lemans race in Apeldoorn te bezoeken. Zie je ze ook meteen rondvliegen.

11-9 volgens mij. Maar dat zijn allemaal exoten die ik zo niet vind te koop?? Heb ze op de MACH al bekeken en met de duitse jongen gesproken.
Speedline?? sipotech??

Alex kun jij de merken een beetje samenstellen wat er te koop is of ben ik te makkelijk?:wink: Dan de 235 versies zonder verbreding set, daar hoort die
Sonic CSE 235mm Roller Kit ook bij, had ik nog nooit van gehoord maar ziet er erg goed uit op die fotoos van jou. Heb nog iets meer look en feel nodig.:D

Laatst bewerkt door een moderator:
nee hoor, zijn niet allemaal exotische merken. Crc en corallies worden ook gebruikt in de rc lemans.

meest bekende 235mm auto's oude en nieuwe even zo uit mijn geheugen:
-Team associated rc10l (t-bar)
-Team associated 10ls (t-bar)
-Team associated rc10l2 (t-bar)
-Trinity evo10 (link)
-Yokomo yrx10(link)
-yokomo yrx2000(link)
-Corally C10
-Corally C10X
-Corally 10X New Generation (t-bar)

-Speedmerchant RoadKill
-Corally 10SL (link)
-Hatzenbach (link) privé project, voorganger van de huidige RC-Devil)
-RC-devil (link)
-Speedline (link) privé groeps project waar vanaf eind vorig jaar weer goede support voor is door fanatieke rijders die het hebben opgepakt van de originele ontwerper. Je koopt alleen het chassis die je verder moet aanvullen met andere onderdelen zoals voorophanging en overige aluminium delen van crc, IRS etc
-Sonic CSE (link) privé project. Deze auto heeft in de handen van een goede rijder de Deutsche Masters gewonnen vorige week. Hoe de onderdelen voorziening is over een jaar is nog even afwachten.
-TOP rebel 10 zou met een 235mm add-on uitkomen Is even afwachten waar ze mee komen of dat het gewoon weer de hub extenders zijn.

Zal best nog wat vergeten zijn.

-Pantoura 235mm (link) is ook een privé project gebasseerd op een oude 190mm pantoura van crc maar degene maakt hem nu niet meer. Heb de 235mm versie thuis liggen als iemand een cad tekening wilt maken ;)

JW als je interesse hebt zou ik zelf voor een bedrijfsmerk gaan. Oud of nieuw auto maakt niet uit zolang er maar onderdelen van te krijgen zijn. Zeker als je pas begint is het wel makkelijk dat je een auto hebt waar veel ervaring mee is.

Laatst bewerkt:
Alex, bedankt iig voor je lijstje. Ik zat aan de sonic te denken maar die is nog niet leverbaar. Je advies over bekende fabrikaten zou dan de corrally zijn neem ik aan CRC is nauwelijks te krijgen in nederland. Als het doorgang vindt bij mij dan koop ik toch 2 chassis , eentje voor de onderdelen.:wink: Maar wil voor die tijd wel al de beslissing maken welke.

Maar die Sonic heeft een rcdevil achterkant en een makkelijk verstelbare voorkant zover ik kan beoordelen. Ik kan geen manual vinden of detail fotoos op het internet:rolleyes:

Asso is niet meer te bestellen dus?? Die is in mijn ogen nog steeds de beste keus voor een 235

En als je dat lijstje een beetje inkort naar wat een beetje gangbaar is dan kom je uit op:

- Team Associated RC10L2
- Corally C10X
- Corally 10XNG
- Corally 10SL
- CRC Gen X10
- CRC Gen X10LE

Deze auto's zijn op de 2ehands markt als roller te krijgen en de onderste 4 als kit bij de shops. Waarbij de Asso en de Corally de enige zijn die standaard al 235mm. zijn.

Als Kees en Niels de CRC hebben verbreed kunnen we echt een kostenplaatje maken wat het daadwerkelijk kost om dat te gaan doen.
Als je echt alles in NL wilt kunnen kopen dan denk ik dat de Corally 10SL de beste optie is voor jou...

Asso is niet meer te bestellen dus?? Die is in mijn ogen nog steeds de beste keus voor een 235

Asso is zeker nog wel te bestellen alleen ben je echt aan internet gebonden hiervoor. Als je eenmaal een rollend chassis gevonden hebt dan hoef je je over onderdelen niet druk te maken. Team Associated is namelijk toch de "benchmark" geweest voor de Pro10 en aan de hand daarvan zijn andere auto's gaan maken. Bijvoorbeeld IRS levert nog steeds veel onderdelen voor de Asso auto's. De voorophanging van de corally 10SL = Asso en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Ik mist de Xray X10 (Tbar of Link) in het rijtje.

Is ook te verbreeden met een verbreedingssetje. (wat ik ook zeker ga doen;-))

Halewijn

Ik mist de Xray X10 (Tbar of Link) in het rijtje.

Is ook te verbreeden met een verbreedingssetje. (wat ik ook zeker ga doen;-))

Halewijn

JW vroeg om een lijst van kit-klare 235ers en daar horen de CRC en Xray niet bij. Ik had de CRC er wel bij gezet maar daar kan uiteraard de Xray ook bij. Een zeer goede wagen en vrij makkelijk ook breed te maken.
Ik ben trouwens erg benieuwd hoe een 200mm. auto mét een Pro10 kap zoals de MIX het gaat doen maar dat zullen we binnenkort gaan meemaken met jou Halewijn... ;)

Ik ben vooral erg benieuwd naar het samenspel in de kantinebocht. Dan kan je pas echt zien wat nu een voordeel heeft aangezien de kappen dan nagenoeg gelijk zijn.

@Roy: Wie de held volgend jaar zal worden zullen we gaan zien. Ik denk dat het volgend jaar echt een leuke strijd gaat worden namelijk qua snelheden en rijders-skills...

Ik hoop ook op een goede terugkeer van de IC 1/8. Als we nu op de baan zoals hij is al 16,4 rijden dan kan dat dus lachend onder de 16's komen als er weer een goede griplijn ligt.

mocht iemand willen bestellen bij HK modelbau, laat even weten aan mij want wil er namelijk ook wat bestellen. Dan kunnen we de verzendkosten delen;)

mocht iemand willen bestellen bij HK modelbau, laat even weten aan mij want wil er namelijk ook wat bestellen. Dan kunnen we de verzendkosten delen;)

Wat wil je hebben?

Ik heb wat besteld maar het is nog niet afgezonden. Ik kan dus kosteloos wat erbij bestellen.

@Roy: Wie de held volgend jaar zal worden zullen we gaan zien. Ik denk dat het volgend jaar echt een leuke strijd gaat worden namelijk qua snelheden en rijders-skills...
Denk ook dat het een leuk jaar wordt, hoop dat het erg gelijk op gaat en niet dat iemand na 3 wedstrijden al kampioen is. Hopelijk komen er nog wat brandstof rijders bij, zou gaaf zijn. Zal nog wel even gaan lobbyen onder enkele mensen.
Het zou gaaf zijn als JW eens gek doet en gewoon pro10 naast de brandstof gaat rijden. Ik ga trouwens zeker niet verbreden volgend jaar en proberen de auto goed te krijgen op 200mm, volgens mij moet dat prima kunnen. Als het niet lukt ook ok, maar ik probeer het zeker 1 jaar.

Back