Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Bedankt voor de tip Nard Cox.

Duurde 4 weken voordat de bestelde items binnen waren en dat vind ik wel lang. Verzendkosten vielen me met dik 55 Euro ook wat tegen.

Zal volgende keer 's een gokje wagen bij de door jou genoemde winkels.
 
Wheeliebar is zeker nodig met de lipo waarmee ik rij. Met die Dirt Paws noppenbanden trekt ie zelfs wheelies in het gras en op hele losse ondergrond :twisted:.

Maar vindt 't ding behoorlijk lelijk staan en bovendien issie kapot dus hou me wel een beetje in.
 
heb net gereden, zo'n 25min. met de nieuwe lipo, stukken beter dan 9 min met nimh!
hij trekt nu nog makkelijk wheelies op een verharde weg dus ik ben dik tevreden.
ook heb ik op kort nat gras gereden dus de motor werd wel warm, 60-65Graden.
dat was zo'n 60% onroad en 40% offroad.
ik moest wel halverwege stoppen in verband met getik bij het harde op trekken, maar aan de voltage gezien (7.5 V) kon ik nog wel makkelijk een kwartier erbij rekenen denk ik.
 
Ik ben ook pas met lipos begonnen. Me wagen trekt ook makkelijk wheelies :). De lipo behoud zijn power tot het einde. Ik behaal de 40 minuten al met 5000 mah hardcase van turnigy. 20c. Kortom geweldig die lipos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben eigenlijk allang van plan dirt hawgs te kopen alleen ik bedenk me nu iets.
zoals geschreven in mijn vorige bericht rijd ik ook ongeveer evenveel on-road en off-road.
aangezien ik de grip wel nodig heb in het (natte) gras en veel op on-road de banden laat slijten, weet ik niet of de dirt hawgs wel goed zijn, aangezien ze hun grip wel moeten behouden.

waren de dirt hawgs dus echt veel slijtvaster dan de standaard?
of wat raden jullie aan?
het is ook dat ik niet elke keer wilt wisselen van banden als ik maar één accu leeg rij.
 
ik ben eigenlijk allang van plan dirt hawgs te kopen alleen ik bedenk me nu iets.
zoals geschreven in mijn vorige bericht rijd ik ook ongeveer evenveel on-road en off-road.
aangezien ik de grip wel nodig heb in het (natte) gras en veel op on-road de banden laat slijten, weet ik niet of de dirt hawgs wel goed zijn, aangezien ze hun grip wel moeten behouden.

waren de dirt hawgs dus echt veel slijtvaster dan de standaard?
of wat raden jullie aan?
het is ook dat ik niet elke keer wilt wisselen van banden als ik maar één accu leeg rij.

Ik denk dat goede banden voor offroad en onroad eigelijk gewoon de standaard zijn.
 
ik volgens mij (na ervaringen lezen) zijn de dirt hawgs er stukken beter in en zijn de standaard niet echt goed slijtvast.
 
Volgens mij zijn die standaard banden, vooral de achterbanden, ook niet echt bedoeld voor op asfalt. Die pinnetjes banden schijnen op onverharde weg met een dunne losse toplaag goed te zijn.

Ik heb o.a. voor de dirt works gekozen omdat dat erg goede all terain banden schijnen te zijn, In ieder geval zullen ze bar goed plakken want het is een erg zachte rubber compound. Heb nog geen tijd gehad om ze te proberen, maar zal wel even laten weten hoe ze bevallen als ik genoeg heb gereden om er wat zinnigs over te zeggen.

Die dirt paws zijn in elk geval helemaal top voor op gras. Graven zichzelf echt super in de ondergrond. En ze hebben een harde compound en zitten zo strak om de velg dat ik ze niet eens hoef te verlijmen. Alleen ff niet door plassen rijden, maar ben toch een mooi-weer-rijder dus geen probleem.
 
het nadeel is als de banden een wat zachter compound hebben dat ze minder slijtvast aangezien de banden meer over de grond gaan.
bij mij kan je wel door plassen heen, ik gebruik bison new industrie sec lijm, erg goede lijm die echt bij niet los laat.
 
Betreft de servo (2 pagina's terug) heb ik daar veel baat bij gehad met mijn Savage Flux. Dat ding stuurt nu echt heel wat scherper. Inmiddels heb ik een Hitec servo erbij en die zal ik van de week monteren om te kijken of de stuuruitslag dan wat groter is.

Betreft het bovenstaande moet ik zeggen dat ik gewoon met de Anaconda's rij en dat dit prima gaat. Ik heb nog niet echt de kans gehad om deze echt uit te te testen omdat het weer het niet altijd toe laat. Verder heb ik op de mooie dagen voornamelijk met mijn Savage en Nitro gereden.

Ik verbaas mij wel elke keer over de snelheid van de Rustler. Met name op 3s
 
Hallo allemaal, ben nog niet zo lang in de rc wereld, maar heb het volgende probleempje. afgelopen weekend hebben we gereden met een XL5, rustler, maar na zo'n 1.5 accu achter elkaar gaf ie de geest, het motortje , en rijdt ie niet meer. Heb hem doorgemeten maar laat geen stroom door. zou het kunnen zijn dat door de overbelasting het motortje is doorgebrand. Er kwam wel een klein pluimpje achteruit. het heeft vlgs mij een pinion van 26 en de standaard spur.
 
de titan12 is ook wel een motor met een hele korte levensduur als je hem niet laat in lopen. ook gaat hij snel kapot als je hem gelijk van achteruit naar vooruit laat rijden voor een hoge neus.
 
de titan12 is ook wel een motor met een hele korte levensduur als je hem niet laat in lopen. ook gaat hij snel kapot als je hem gelijk van achteruit naar vooruit laat rijden voor een hoge neus.

Dat ligt niet alleen aan de Titan.
Voor geen enkele auto/motor/aandrijving is dit goed!
Eerst stiltstaan en dan pas weer gasgeven.
 
Hallo allemaal, ben nog niet zo lang in de rc wereld, maar heb het volgende probleempje. afgelopen weekend hebben we gereden met een XL5, rustler, maar na zo'n 1.5 accu achter elkaar gaf ie de geest, het motortje , en rijdt ie niet meer. Heb hem doorgemeten maar laat geen stroom door. zou het kunnen zijn dat door de overbelasting het motortje is doorgebrand. Er kwam wel een klein pluimpje achteruit. het heeft vlgs mij een pinion van 26 en de standaard spur.

Mijn broertje had precies hetzelfde, ook met 26 tands pinion.
Hij bleek te zwaar vertand te zijn vanuit de winkel al en hij heeft toen gelijk de vxl met korting gekocht. Dat zou ik je ook aanraden, veel minder onderhoud en wat meer pit.
 
Back
Top