Afgelopen Vrijdag bij Heliparts binnen geweest en mijn 130x even onder handen laten nemen door eigenaar Inger.
Ik had 'm al eens met zijn 130x zien vliegen in de tuin en dat zag er héél indrukwekkend uit.
Hij heeft wat zitten scrollen en prutsen in de zender en vooral de throttle en pitch curves wat aangepast en wat een verschil!! Bedankt Inger!!
Ik herken de 130x niet meer, is een echt scheurijzer geworden dat zeer strak vliegt en gevoeliger is en toch nog 'vrij' makkelijk onder controle te houden is
D/R staat nu op 80% met +35% expo, vloog voordien op 50% met +25% expo.
Na 150 vluchten ook een nieuwe ( plastic)pitch slider gemonteert op Inger's advies en een wereld van verschil, het busje dat over de tailas schuift schijnt nogal zacht materiaal te zijn dat snel uitslijt, tijdig vervangen dus of van Microheli de titanium slider monteren.....
Heb er vandaag 24 vluchten opzitten waarbij ik me vooral toelegde op inverted en rolls. Maar ook lekker veel rondknallen

Terwijl ik voordien inverted ging op 10m hoogte kan het nu op 2m omdat de heli practisch geen hoogte meer verliest
Is wel degelijk een héél verschil als je heli op ooghoogte hangt inplaats van op 10m
Natuurlijk een aantal keer het gras ingedoken en één linkje kwijtgespeelt en bij de laatste vlucht dus de swash stuk gekregen
Morgen dus weer naar de shop
Grtz Rudi
Ik had 'm al eens met zijn 130x zien vliegen in de tuin en dat zag er héél indrukwekkend uit.
Hij heeft wat zitten scrollen en prutsen in de zender en vooral de throttle en pitch curves wat aangepast en wat een verschil!! Bedankt Inger!!
Ik herken de 130x niet meer, is een echt scheurijzer geworden dat zeer strak vliegt en gevoeliger is en toch nog 'vrij' makkelijk onder controle te houden is


Na 150 vluchten ook een nieuwe ( plastic)pitch slider gemonteert op Inger's advies en een wereld van verschil, het busje dat over de tailas schuift schijnt nogal zacht materiaal te zijn dat snel uitslijt, tijdig vervangen dus of van Microheli de titanium slider monteren.....
Heb er vandaag 24 vluchten opzitten waarbij ik me vooral toelegde op inverted en rolls. Maar ook lekker veel rondknallen


Terwijl ik voordien inverted ging op 10m hoogte kan het nu op 2m omdat de heli practisch geen hoogte meer verliest


Natuurlijk een aantal keer het gras ingedoken en één linkje kwijtgespeelt en bij de laatste vlucht dus de swash stuk gekregen

Morgen dus weer naar de shop

Grtz Rudi