Plaats hier je "Mooiste zweefvlieg filmpjes"

Mee eens!

Wat ik ook knap vind, is de enorme energy retention in combinatie met de geringe vleugelbelasting! (Vlieggewicht 2270gr + 1600 gr ballast = 3870gr / 60 dm² = slechts 65 gr/dm²)

Dirk Pflug rulez! ;)
 
that's what slope soaring is all about!

ook knap toestel.... ik denk dat je je wel kan uitleven met die omstandigheden! ;) had ik zo maar een kist om te knallen!
 
Mee eens!

Wat ik ook knap vind, is de enorme energy retention in combinatie met de geringe vleugelbelasting! (Vlieggewicht 2270gr + 1600 gr ballast = 3870gr / 60 dm² = slechts 65 gr/dm²)

Dirk Pflug rulez! ;)

We hebben bij de WK in Rügen op gelijksoortige hellingen gevlogen, betrekkelijk laag, maar een 90° steile kant.

De wind aan de rand gaat vrijwel verticaal omhoog, daarboven neemt de verticale snelhid snel af maar de horizontale snelheid enorm toe.

Hierop is goed dynamisch te vliegen zoals op de video duidelijk is.

Eerst wat snelheid maken langs de helling en dan recht op de helling draaien en door de windgradient wordt je omhoog gecatapulteerd.
Bij voldoende wind kom je hoger met meer ballast!

Na analyse van de vluchten van de crack's na de eerste dag hebben we ook getracht deze techniek te vliegen en testen te doen met meer en minder ballast.
Frits Donker Duyvis kreeg deze techniek vrij snel onder de knie en haalde dan ook zeer respectabele hoogten met de daarbij behorende snelheid.


Het is totaal anders vliegen dan in de bergen, die wel veel hoger zijn, maar minder steil.

Rick
 
I always thought that my father is an artist, and for some reason I decided to make a video about him while he's building a vintage plane, that's his hobby, build old vintage planes, and sometimes make them fly
I've also decided to organize a meeting for this kind of planes, in a place close to a WW1 fortress, in this way also the background give a magical feeling to everything
Is like a gift for my father who has never boasted of what he is able to do, things that for me are amazing, not just for the skill required, but also for the patience and the passion needed
Ho sempre pensato che mio padre è un artista, e per qualche ragione ho deciso di fare un video su di lui, mentre sta costruendo un aereo d'epoca, questo è il suo hobby, costruire vecchi aerei d'epoca, e, talvolta, farli volare
Ho anche deciso di organizzare un meeting per questo tipo di aerei, in un luogo vicino a una fortezza della prima guerra mondiale, in questo modo anche il contesto da una sensazione magica a tutto
E' come un regalo per mio padre che si è mai vantato di quello che è in grado di fare, cose che per me sono incredibili, non solo per l'abilità necessaria, ma anche per la pazienza e la passione necessaria.


Erg mooi gefilmd!

Johannes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig om te zien, maar als je ziet hoe hij de romp-beplanking er op lijmt, dan zou ik (als niet-ervaringsdeskundig) zeggen dat dat wel wat strakker kan, en met wat minder lijm en plamuur.

Of heb ik dat mis?
 
Wow, mooi filmpje. Ik vrees dat ik mijn vrouw niet zo gek krijg om met grote regelmaat te komen filmen bij mij in de garage, anders zou ik ook wel zoiets kunnen maken van een volgend project. Toch eens over denken.
Johannes, bedankt voor de inspiratie!
 
Prachtig om te zien, maar als je ziet hoe hij de romp-beplanking er op lijmt, dan zou ik (als niet-ervaringsdeskundig) zeggen dat dat wel wat strakker kan, en met wat minder lijm en plamuur.

Of heb ik dat mis?
Helemaal 100% kan ik het niet inschatten, maar het valt tegen hoe netjes rond je die stroken op de romp kunt krijgen. In de breedte over het spant buigen kost een berg naalden, en daarmee verzwak je het hout, of het breekt ... In de lengte merk je opeens dat het ene plankje veel sterker is en anders buigt, zeker als het een plankje is die over de lengte verschillende hardheden kent. Dan merk je ook weer dat het ene plankje anders over de spanten buigt als het andere. Ook dat is wel weer met een hele berg spelden te corrigeren. Maar ... met dezelfde nadelen.
Kortom: plamuur is echt nodig om het weer mooi egaal te krijgen!

Ik vind het een mooi filmpje. Niet eens zozeer vanwege de bouwkwaliteit. Die ziet er niet erg bijzonder uit, maar veel meer vanwege het gevoel dat uit die film spreekt. Goed gedaan!

Dirk.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal 100% kan ik het niet inschatten, maar het valt tegen hoe netjes rond je die stroken op de romp kunt krijgen. In de breedte over het spant buigen kost een berg naalden, en daarmee verzwak je het hout, of het breekt ... In de lengte merk je opeens dat het ene plankje veel sterker is en anders buigt, zeker als het een plankje is die over de lengte verschillende hardheden kent. Dan merk je ook weer dat het ene plankje anders over de spanten buigt als het andere. Ook dat is wel weer met een hele berg spelden te corrigeren. Maar ... met dezelfde nadelen.
Kortom: plamuur is echt nodig om het weer mooi egaal te krijgen!

Ik vind het een mooi filmpje. Niet eens zozeer vanwege de bouwkwaliteit. Die ziet er niet erg bijzonder uit, maar veel meer vanwegen het gevoel dat uit die film spreekt. Goed gedaan!

Dirk.

Dirk, je hebt dit goed verwoordt!
Iedereen bouwt op zijn eigen manier. Het blijft altijd een afweging tussen hoeveel tijd wil je investeren en hoe mooi wil je het maken.

Deze modelbouwer heeft consequent veel lijm gebruikt en hij weet heel goed waarom.
Ook het pasmaken van de onderdelen is altijd met dezelfde nauwkeurigheid gedaan.
Het is een rationele bouwer die heel snel een toestel kan bouwen.
Zijn eindresultaat kan zeker mooier maar het voldoet uitstekend aan zijn wensen.

Johannes
 
Welk profiel

Mijn laatste filmpje is gemaakt op The Isle of Wight afgelopen zomer.



[URL="
Glider Crash at Whale Chine, Isle of Wight. - YouTube[/URL]


Taco

Uw Kranich vliegt super.
Prachtig vliegbeeld.
Welk profiel heeft deze kist.

Mvg,
Aurectar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vond weer een mooi exemplaar bij onze oosterburen:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
PSS in Zuid Afrika

Gezien via Pierre Rondel. Full Screen en genieten!


Rick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top