Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wat anders... Iemand al een blik geworpen op de
Het standaard boutje is ook 10.8 hardheid. Althans wel alle boutjes die ik heb (3 motorblokken en diverse maten pinions van HPI). De alu "koeler" moet je sowieso nooit gebruikt. Het aluminium is zacht en binnen de kortste keren gaat je pinion slingeren en dan breekt binnen een paar minuten het boutje. Er zijn ook clutchbells in omloop waar de as niet helemaal recht op het huis zit. Deze slingeren dus per definitie. En dan zijn zowel je lagers (ook van je krukas!) geen lang leven beschoren.
Over het rijden wil ik ook wel wat zeggen. Als je banden los van de grond komen en je houdt het gas erop, zal het toerental snel toenemen omdat er geen belasting is op de wielen. Kom je dan weer op de grond neer, dan is het snelheidsverschil tussen de grond en de banden dermate groot dat er enorme krachten op je aandrijflijn komen te staan. Inclusief je motorblok!!! Dus zodra je los komt (en dat kun je horen) even gas terug nemen. Er is meer tussen stationair en vol gas.Dat geldt overigens voor alle auto's, voor mijn Baja heb ik een jaar laag vliegen geoefend met mijn Savage en daarbij dezelfde problemen met tandjes die afbraken in de diffs. Beginnersfoutje zullen we maar zeggen. :?
Wat anders... Iemand al een blik geworpen op de body voor de HPI Baja 5b van ProLine Racing? Ziet er wel leuk uit met die hoger oplopende voorkant en het neusje dat nu vast zit en niet meer rammelt.
![]()
![]()
![]()
Oh ja? En al die Baja-rijders met een X-Can dan?blikwerpen doen wij alleen op kermis Sleur
toch zonde van je nieuwe kappie om hier gelijk met conserven op te gaan gooien![]()
Die gooien zich zelf er wel is af![]()
Bij een getunede motor loopt alles veel soepeler. De in- en uitlaatpoort en binnenin de spoelpoorten zijn mooi glad gemaakt, de cilinderwand is veelal bewerkt, de zuiger en zuigerveer vaak beter passend (standaard "one size - fits all" principe), betere lagers etc. etc. Iets wat soepeler loopt gaat langer mee (als je het dan ook goed onderhoudt).Wat ik me verder afvroeg, is waarom een getunede motor langer meer zou gaan dan een standaard motor. Er komen toch veel meer krachten bij en het toerental is toch juist hoger?
Wat anders... Iemand al een blik geworpen op de body voor de HPI Baja 5b van ProLine Racing? Ziet er wel leuk uit met die hoger oplopende voorkant en het neusje dat nu vast zit en niet meer rammelt.
Dat zei ik ook al een paar berichtjes terug,haha..Mooie kap, maar of het nu zo handig is dat het voorste neusje vast zit ?
Krijg je de body denk ik niet gemakkelijker eraf.
Het is nu al een geklooi en uiteindelijk gescheur bij de spiegels.
Dat zei ik ook al een paar berichtjes terug,haha..
En die body is te koop: http://www.rctuningraalte.nl/product_info.php/products_id/649?osCsid=1878a8161n666jiste3jflvi27
Hey da's niet duur, gespoten en al.
Jammer, dan niet goedkoop, kan je net zo goed orginele HPI body halen en die spuiten