multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit zijn 2/3 cellen en kunnen zonder problemen 20A leveren.
elite1500a.gif


Kijk maar eens op CheapBatterypacks.com -- Wholesale RC battery Packs
 
kzie niet wrm je lipo's moet kopen...
Kan je geen battery pack solderen met die aa's ? Ik vlieg ook op 7 cellen 1400...

Niels


Idd, dat heb ik ook gedaan.. De "gewone" Protech AA batterijen. Geen halve cellen of zo.. Echte AAs.

Maar de motor deed een beetje raar.. Mss waren ze niet helemaal opgeladen.. :rolleyes:
Heb mijn oplader een beetje ver****t.

Met die 2c lipos deed de motor het ook perfect.. Zie niet in waarom 7.4v 800 mAh slecht zou zijn voor de motor?
 
Ik heb nog een 7 cell nimh batterij liggen: 8.4v 750 mAh. Komt uit een oude FP heli. Is die dan wel geschikt? Ik wil voorlopig gewoon gaan vliegen in windstil weer. Als de EZ* het overleeft, dan kan ik in de toekomst wel upgraden of zo...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog een 7 cell nimh batterij liggen: 8.4v 750 mAh. Komt uit een oude FP heli. Is die dan wel geschikt? Ik wil voorlopig gewoon gaan vliegen in windstil weer. Als de EZ* het overleeft, dan kan ik in de toekomst wel upgraden of zo...

Dat zijn waarschijnlijk AAA accu's. Ik denk niet dat je daarmee weg komt.

vraagje : hoe doe je dat weer om deuken uit elapor te krijgen ? gewoon boven stoom houden of ..?

alvast bedankt,

niels

Boven de waterkoker heen en weer bewegen (wel als het water kookt natuurlijk :mrgreen:) dan zie je de deuken weer langzaam opzwellen. als het schuim een beetje bobbelig wordt kan je dat gewoon glad strijken met een lepel of iets dergelijks.
 
Boven de waterkoker heen en weer bewegen (wel als het water kookt natuurlijk :mrgreen:) dan zie je de deuken weer langzaam opzwellen. als het schuim een beetje bobbelig wordt kan je dat gewoon glad strijken met een lepel of iets dergelijks.

thnx !

grts,

niels
 
kort samengevat ;

nimh ; is zo 2007 ;)

gewoon lipo erin ,liefst 3 cel lipo , en je kunt leuk vliegen met de ez .

is wel ff investeren in een goede lipolader ,en de lipo's natuurlijk,oja en regelaar ,oja , liefst ook brushless :rolleyes:

das alles ;)
 
kort samengevat ;

nimh ; is zo 2007 ;)

gewoon lipo erin ,liefst 3 cel lipo , en je kunt leuk vliegen met de ez .

is wel ff investeren in een goede lipolader ,en de lipo's natuurlijk,oja en regelaar ,oja , liefst ook brushless :rolleyes:

das alles ;)


Is nog veel te vroeg. Lader/balancer en lipo is voor als ik wat verder ben. Nu is het even roeien met de spaden die ik heb. :D
 
Ik heb net mijn lipo 2c 7.4V 700 mAh aangesloten. Alles werkt, genoeg power om mee te beginnen maar de regelaar werd wel redelijk heet. Kan dat kwaad?


Kan nu iemand mij AUB vertellen welke batterij ik op de standaard regelaar Multicont X08 en de standaard motor kan aansluiten? :confused:

Geen upgrades op dit moment, dus echt het standaard spul..

Bedankt.
 
Kan nu iemand mij AUB vertellen welke batterij ik op de standaard regelaar Multicont X08 en de standaard motor kan aansluiten? :confused: Geen upgrades op dit moment, dus echt het standaard spul..Bedankt.


Multiplex verkoopt de EasyStar standaard met :

Antriebsakku EasyStar RTF 6/1500NiMH mit Tamiya-St. Multiplex 15, 18,47 EUR




Art.Nr.: MPX156038B, Hersteller: Multiplex
 
Ik ben vandaag voor het eerst gaan vliegen op een braakliggend stuk. Heb 2x 8 minuten gevlogen (nog maar eerste vlucht). Man man wat vliegt dat makkelijk!! :D

Ik heb nog geen ervaring en heb nog nooit met een vliegtuig op de sim gevlogen.. en toch zo lekker gevlogen! :D

Het zwaartepunt was een heel klein beetje verkeerd en er stond heeeel lichte wind, maar toch.. Met mijn 2c lipo 7.4 700mAh had ik op halve throttle genoeg power om tegen de wind in te gaan.
 
Ik ben vandaag voor het eerst gaan vliegen op een braakliggend stuk. Heb 2x 8 minuten gevlogen (nog maar eerste vlucht). Man man wat vliegt dat makkelijk!! :D

Ik heb nog geen ervaring en heb nog nooit met een vliegtuig op de sim gevlogen.. en toch zo lekker gevlogen! :D

Het zwaartepunt was een heel klein beetje verkeerd en er stond heeeel lichte wind, maar toch.. Met mijn 2c lipo 7.4 700mAh had ik op halve throttle genoeg power om tegen de wind in te gaan.

Super :grin: Met meer wind wordt het alleen maar leuker om te vliegen want dan kan je meer zweven. Tot windkracht 3 a 4 kun je prima met deze setup vliegen. Zelf vliegen wij tot zo'n windkracht 6 a 7 met de EZ maar dan zit er wel een dikke brushless en een 3s lipo er in :rolleyes:
 
En hier weer een maiden....

Viel me nog niet mee, na alle verhalen, mijn eerste vluchten met de Easystar....

Maar dat kwam natuurlijk ook omdat het een beetje hard waaide :rolleyes:
Belangrijkste les voor mij is dat je het gas erop moet houden om goed te kunnen sturen, tenminste met zoveel wind....

De setup is helemaal standaard, maar de 2S 2200mAh lipo's (120 gram) bleken toch te licht voor het juiste zwaartepunt; ik moest er nog 60 gram bij doen voorin. Dus had beter 3500mAh's ofzo kunnen aanschaffen.

Hier 't filmpje......

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed toch? Je zal zien dat het leuk is om tegen de wind de motor uit te zetten en dan lekker te zweven (blijft soms op de plek hangen of vliegt "achteruit") Zodra je een bocht maakt en met de wind mee gaat vliegen dan wel het gas erop anders is hij niet te besturen (met alleen richtingsroer)
 
Hey Dirk, ziet er goed uit!! Toch leuk dat gevoel van controle he? :D
Stond je ook te trillen zoals mij tijdens de eerste vlucht? :D
 
Hey Dirk, ziet er goed uit!! Toch leuk dat gevoel van controle he? :D
Stond je ook te trillen zoals mij tijdens de eerste vlucht? :D
Lekker gevoel is dat hè? ;) Bij ons wordt/werd gereden met auto's van 1000 euro en daar worden UF8u_Ls4hQQ[/media] achterlijk sprongen mee gemaakt. Maar als je een stukje piepschuim van 60 euro vliegt dan sta je met trillende vingers de knuppeltjes te roeren. :lol: Heel raar... :?

Als er een beetje wind staat (kracht 3 à 4) dan kun je vertikaal landen (niet nose-in crashen :p). Je zweeft dan tegen de wind in en kunt stilhangen om vervolgens langzaam te zakken. 8)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Viel me nog niet mee, na alle verhalen, mijn eerste vluchten met de Easystar....

Maar dat kwam natuurlijk ook omdat het een beetje hard waaide :rolleyes:
Belangrijkste les voor mij is dat je het gas erop moet houden om goed te kunnen sturen, tenminste met zoveel wind....

De setup is helemaal standaard, maar de 2S 2200mAh lipo's (120 gram) bleken toch te licht voor het juiste zwaartepunt; ik moest er nog 60 gram bij doen voorin. Dus had beter 3500mAh's ofzo kunnen aanschaffen.

Hier 't filmpje......

Mijn easystar is nu ook klaar voor zijn eerste vlucht. Als het een beetje mooi weer is....:p
Hoeveel throtle (=gas) moet je geven als je hem vanuit de hand start?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top