Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

  • Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
idd dat had ik niet gelezen :D.
thanks #Marten# .

I use Team Orion Motor Spray but any motor clearner is good for best results. Car brake cleaner is OK too, even cheaper, but note that it contains extra items that may give slightly negative impact to adhesives, altough commonly no difference may be found.

enne er zijn net al wat onderdellen besteld.


.



gr Sander.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een andere techniek om de banden te lijmen en het resultaat bleek gisteren uitstekend! 3 auto's met mijn gelijmde banden tijdens de open club bij RC Hotwheels hebben het ruim 40 minuten volgehouden zonder na te hoeven lijmen!

Mijn methode:
Velg opruwen met schuurpapier.
Velg en band ruim insmeren met Bizonkit (ik gebruik nog steeds de originele bruine)
Beiden minimaal 12 uur laten drogen, liefst langer.
Band kun je nu makkelijk op de velg schuiven.
Steek een schroevendraaier van ong. 5mm tussen band en velg
Spuit met een injectiespuit ruim thinner langs de schroevendraaier, van de rest op op een bord/schotel, kun je zo hergebruiken.
Verdraai telkens de schroevendraaier een paar mm en spuit er weer thinner langs, tot je weer bij het begin bent. Nu kun je de schroevendraaier zonder problemen een paar rondjes rond de velg trekken. Haal de schroevendraaier eruit en zet de band goed op de velg, je kunt deze een paar seconden draaien en schuiven.
Na een paar minuten zit de band al vast en kun je al afdraaien.

BTW: BMTuning heeft speciaal voor ons F1 banden van GP Tires in zijn assortiment opgenomen en inmiddels ook velgen en bodies! Binnenkort kun je zelfs voorgelijmde en afgedraaide F1 banden bij hem aanschaffen!
 
daar wou ik ook nog wel wat over vragen, de banden.
je zegt "de banden afdraaien" bedoel je in diameter??
of in de breete??
de breete van de standaart f104 pro mogen toch gewoon gebruikt worden??

gr Sander.
 
Breedte moet net zo groot als de velg zijn. Als de band breder is, kun je deze op de juiste maat afdraaien en zit de band er altijd mooi recht op. Is de band standaard al de juiste breedte, moet je deze bij het lijmen keurig plaatsen.
Maar voornamelijk de diameter. De GP banden zijn voor en achter ruim 62mm en dat is zeker voor best hoog. Ik draai ze dan voor op 57mm en achter op 61mm af. Is niet alleen optisch mooier, maar rijdt ook veel beter. Buiten dat is een vers gesneden band nooit mooi vlak, zelfs de voorbewerkte Tamiya banden moeten vaak nog afgedraaid worden nadat je ze op de velg hebt geplaatst. Bij de F104 kun je de voorbanden wel groter laten.
BMTuning levert overigens nu al voorgelijmde banden voor de F104 voor heel schappelijke prijzen! Scheelt een heleboel afdraai en lijmwerk.
 
weetje wat we doen, ik vraag het nog wel een keer als ik de auto heb ;).
er komt momenteel zo veel info binnen dat ik het zelfs al op moet schrijfen.
eerst maar eens de auto bestellen (volgende maand).

ik heb ook gelezen dat ze de diff platen niet polijzen maar met wet 600 opschuuren, zo draait het diff soepeler en zal niet door slippen.
en als je hem na een accu of 20 weer opschuur hij steeds soepeler word.
en je kunt de plaaten veel langer gebruiken.

klopt dit???

gr Sander.
 
Kwestie van goed diffvet gebruiken. Nu maak je de platen ruw, dus loopt niet echt soepel, ik prefereer polijsten
 
WAT NIET MOOI ??????

gelukig heeft iedereen weer een andere smaak ;).

ik ga standaart body van de PRO gebruiken voor de wedstrijden.
en deze voor op de kast :D.

gr Sander.
 
de wetsrijden worden zeker met een transponder gereden??
zijn daar nog regels voor ??
of kun je hem plaatsen in de auto waar ik zelf wil??
moet hij liggen of staan??

zelf vaar ik ook met modelspeedboten en daar gebruiken we ook transponders.
dus ik ben bekent met die dingen.
nu hebben we 2 lijnen op ongeveer 40 tot 45 cm boven het water hangen.
de transponder wekt dan bijna tot niet als er maar iets van carbon tussen zit.
hebben de auto's er geen last van??
ik zie vaak foto's dat de transponder midden op het carbon chassie zit.
of komt het dan dat de transponder maar een paar cm van de lijnen zit en bij de boten een 40 cm.

gr Sander.
 
Er is in de auto voldoende ruimte om de transponder te plaatsen. Ik zie zelfs steeds meer dat deze boven op de stuurservo zit, ook zonder problemen. Er is voor de auto maar één belangrijke basisregel: niet verticaal plaatsen en liever niet op een gesloten carbon of aluminium plaat
 
zo er zijn vandaag al wat spullen binnen gekomen.

over een week of 2 zal ik de auto gaan bestellen.

hier vast een voorproefje.

gr Sander.

tamiyaGB-01077.jpg

tamiyaGB-01078.jpg

tamiyaGB-01079.jpg

tamiyaGB-01080.jpg

tamiyaGB-01081.jpg

tamiyaGB-01082.jpg

tamiyaGB-01083.jpg
 
nou de body is ook binnen samen met de stikker's :D.
heb de body al uitgesneden en deels gespoten.
alleen de wit had ik niet meer :( ik dacht nog dat ik die had.
dus morgen maar even langs de hobbyshop.

het is wel een werkje om de body uit te snijden.
maar het ziet er wel super mooi uit.
als de body klaar is zal ik wel een fototje maken.
en als de F104 PRO binnen is zal er ook een bouwverslag van komen.

gr Sander.
 


Share | http://www.addthis.com/bookmark.php...d=0CBUQvwUoAQ&q=TEU-302BK+manual&spell=1&tt=0http://www.addthis.com/bookmark.php...d=0CBUQvwUoAQ&q=TEU-302BK+manual&spell=1&tt=0http://www.addthis.com/bookmark.php...d=0CBUQvwUoAQ&q=TEU-302BK+manual&spell=1&tt=0

FET Speed Controller TEU-302BK
A compact forward/reverse running electronic speed controller (ESC) featuring a high frequency wave drive system. Three types of current flow adjuster, adjustment of maximum forward and reverse throttle trigger settings, and reverse cancellation can be controlled via transmitter and ESC operation.


Tamiya R/C System No.28 (ITEM 45028)
Compatible with down to 23 turn stock motors. Transmitters from other makers can also


This is the Tamiya Forward and Reverse Electronic Speed Control.
FEATURES: Compatible with stock motors down to 23 turns
Current adjustment allows driver to choose from three adjustment
speeds including mild setting for slippery conditions and quick
setting for high grip tracks
Reverse can be converted to braking function
Three safety functions:
Reduced voltage reduction safety circuit prevents loss of control
Heat protection function
Overcurrent protection function
Receiver connector compatible with Tamiya, Futaba KO, JR, and
Airtronics/Sanwa (blue)
INCLUDES: One Tamiya Forward and Reverse Electronic Speed Control with Kyosho
style battery connector, pre-installed motor leads, universal
receiver connector, and instruction manual
REQUIRES: Installing in model and connecting to motor and receiver
SPECS: Length: 1.3" (33.5mm)
Width: 1.1" (27.2mm)
Height: 0.6" (14.3mm)
Weight: 1.7oz (48g) with wires
Weight 1.5oz (43g) body only
Control System: High frequency wave drive
Max Continuous Current: (FET spec) Forward 120A, Reverse 60A
Power Supply: 7.2V - 8.4V (6-7 cells)
Compatible Motor: R/C car motor over 23 turns
Driving Frequency: 500Hz, 1kHz, 2kHz (with three steps)
Receiver Output Voltage: 6V (input 7.2V)
Receiver Output Current: 1A


nu heb ik deze regelaar besteld en de f104 pro,:banana:
alleen nu ben ik aan het zoeken naar wat de 500Hz, 1kHz en de 2kHz doen met de motor.
ik kan er niet weis uit worden.
kan iemand mij uitlegen wat dit doet met de motor??

gr Sander.
 
zo de auto is binnen.
dus ben alvast begonnen hem te bouwen.
het ziet er super mooi uit.
ook de hopups zijn zeker een must voor de auto.
alleen heb ik een probleem met de teu-302kb (esc van tamiya).
heb alles netjes ingebouwt en gesoldeert.
dus voor het eerst aan zetten maar:p.
de standen vande zender ingegeven---> motor aansluiten, en niks :(
de stuursevro doet het prima.
het letje van de esc gaat aan als ik gas geef en bij volgas gaat hij weer uit.
en dan is met de rem ook zo.
bij nutraal brand hij oranje.
dit staat in het boekje dat het hoort.
alleen de motor draait niet.
heb ook de achteruit uitgeschakeld de kHz verandert enz. maar hij doet niks.
dus een oud escjte er op en die doet het wel:p.
ik denk dat ik een kapote esc heb gekregen.

maar goed de auto is rij klaar.
dus tips en triks zijn welkom ;).
hier vast een foto van de auto.

gr Sander.

tamiyaf104pro017.jpg

tamiyaf104pro018.jpg

tamiyaf104pro021.jpg

tamiyaf104pro023.jpg

tamiyaf104pro029.jpg

tamiyaf104pro031.jpg

tamiyaf104pro033.jpg
 
Mooie auto, ik kan niet echt terug vinden welk type dit precies is.
Het is namelijk echt een mooi model en misschien als de prijs goed is dat ik deze ook een keer aanschaf. :rolleyes: (sorry als ik het gemist heb, volgens mij is dit niet de F104 toch??)

(kan je ook laten weten hoe hij rijdt en of er veel aan te passen is?)
 
@spawn: volgens mij wel F104

@sander: ah, kijk net even verder in het topic en zie ik die scharlaken rode kap ineens voorbij komen, TOP !
 
Back
Top