Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Hi,

Ik heb een (oude) Corally F1 (dus geen ngx) tot mijn beschikking gekregen, maar daar pas geen brushless in. Ik had achteraf al zoiets gelezen maar ik kon de link niet meer vinden...

Weet iemand een makkelijke oplossing hiervoor?

Halewijn

De corally brushless motor zou er wel in passen wat ik heb vernomen.

Je zou de linkerzijde ook wat kunnen wegdremelen maar persoonlijk zou ik dat niet doen.

Bedankt voor je tip.

Ik heb het even op de website van Corally gekeken:

398105 SENSORED 10.5 Turns STAR 550 Watt 3.640 3.7 - 7.4 Voltca. 165 g 50.5/65 mm 36 mmSintered

De motor ruimte is volgens mij 50 mm, de omhulsel is groot 50.5 mm...

Ik weet niet, bovendien moet je met een corally motor willen rijden. Hard gaat het evengoed wel, maar ik moet hem dan daar speciaal voor aanschafen terwijl ik al diverse motoren heb liggen...

Wegdremelen lijkt mij idd ook geen optie.

Dat wordt waarschijnlijk opzoek naar een andere F1...

Halewijn

full

Full monocoque 10th scale formula 1 system Proto

Laatst bewerkt door een moderator:
Tamiya F104 Ferrari F60 met TRG motorpod, Cross Racing Alu Diff, CF frictieplaat en achteras, TRF416 damper, yeah racing teflon bearings, tamiya hopup carbon upperdeck en alle schroeven vervangen door titanium
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi Halewijn,

Mocht je de ZAC willen meedoen, we rijden met 17.5 turns brushless.

grt
wiebe

Bedankt voor je tip.

Ik heb het even op de website van Corally gekeken:

398105 SENSORED 10.5 Turns STAR 550 Watt 3.640 3.7 - 7.4 Voltca. 165 g 50.5/65 mm 36 mmSintered

De motor ruimte is volgens mij 50 mm, de omhulsel is groot 50.5 mm...

Ik weet niet, bovendien moet je met een corally motor willen rijden. Hard gaat het evengoed wel, maar ik moet hem dan daar speciaal voor aanschafen terwijl ik al diverse motoren heb liggen...

Wegdremelen lijkt mij idd ook geen optie.

Dat wordt waarschijnlijk opzoek naar een andere F1...

Halewijn

Ik heb een vraagje! Ik heb de gedachte om een hpi formula 10 te kopen. Weet iemand of deze een beetje goed is?

standaard is het geen slechte wagen voor de prijs. heb er eentje staan die wacht nog altijd op een nieuw baasje. bij mij staat ie stof te happen

Ik was benieuwd welke banden er op een 3racing 109 passen.
Foam en rubber zoek ik

En gebruiken jullie bij foam banden banden warmers?
Zoja welke dan?

gr

Mijn 3Racing F1-09 is inmiddels ook af.
Ik heb hem voorzien van een 13T brushless setje en ik moet nog test-rijden om het te beoordelen.
Het mist-lampje achterop vind ik zelf dat het helemaal af is............
Hier een paar foto`s:

foto9.jpg

foto8.jpg

foto10.jpg

fotolampje.jpg

fotomist.jpg

De vraag is beantwoord...............de banden/velgen van een F103 passen ook op de 3racing.
Weet iemand waar je banden van het merk ,,RIDE,, kunt kopen???

Ik heb begrepen dat de rubberen banden van Ride erg goed zijn en lang meegaan.
Ben vanaf vandaag ook weer toegetreden tot het F1-electrogilde ;-)

Heb er weer zin in!

Groet,
Marcel

Open clubwedstrijd bij RC-Hotwheels te Deventer op 19 sept 2010.

WIE KOMT ER????????????

Zondag 19 september aanstaande organiseerd RC Hotwheels een open clubwedstrijd. Voor deze open clubwedstrijd kan iedereen zich inschrijven. De inschrijving voor de open clubwedstrijd kan je hier vinden.
De klasses die verreden gaan worden zijn:
Mini klasse
Formule 1 klasse
TT01 klasse
NK Pro Ten klasse
NK Tourwagen 13,5 klasse
De reglementen voor de NK Tourwagen en NK Pro Ten zijn dezelfde die tijdens het NK gebruikt worden. De Mini klasse regels kunnen we in overleg doen (ligt eraan of er inschrijvingen voor komen) en de TT01 klasse is onze clubklasse. Motor Tamiya Sport tuned, standaarr gearing (19t pinion, 61 spur), hopups vrij. Wel dien je een lipo verklikker te hebben indien die niet op de regelaar zit (regelaar uit de kit).
De reglementen voor de F1 klasse zijn als volgt:
Chassis: 1:10 merk type vrij (2wd) bijvoorbeeld: HPI, 3Racing, Tamiya, Corally F1
Gewicht: minimum 1000 gr.
Body: Realistisch Formule 1
Accu: 6 Cell Sub C 7,2Volt, LiPo 7,4Volt hardcase
Motor: Brushed, low budget handout motor (27t), of de standaard kit motor. (27t) Te leen bij de wedstrijdleiding.
Regelaar: Vrij
Banden: Rubber, of foam (foam met dezelfde breedte als die van de rubberband, voor smal en achter breed. (Achterband minimaal 30 mm breed.)
Smeren: toegestaan indien reukvrij.
De kosten bedragen:

Trainen op zaterdag plus de wedstrijd op zondag: € 15,- (op zaterdag te voldoen)
Alleen de wedstrijd op zondag: € 8,50
Openingstijden zaterdag 18 september: 10.00 - 18.00 uur.

Meer info op: http://www.rchotwheels.nl/joomla/

de f1 trekt mij ook best aan.
en dan de tamiya F104 pro maar dan wel met de f60 body.
ik heb begrepen dat de motor mount vervangen moet worden de allu.
en de midden steun ook (weet de naam nog niet uit mijn hooft).
zijn er nog meer onderdellen die aandacht nodig hebben ( die vervangen moeten worden?? ) zo ja welke.
ik wil er mischien ook af en toe een wetstijdje mee rijden.

ik hoor graag de tips en tricks ;) .

gr Sander.

de f1 trekt mij ook best aan.
en dan de tamiya F104 pro maar dan wel met de f60 body.
ik heb begrepen dat de motor mount vervangen moet worden de allu.
en de midden steun ook (weet de naam nog niet uit mijn hooft).
zijn er nog meer onderdellen die aandacht nodig hebben ( die vervangen moeten worden?? ) zo ja welke.
ik wil er mischien ook af en toe een wetstijdje mee rijden.

ik hoor graag de tips en tricks ;) .

gr Sander.

Hoi Sander, leuk man weer een F1 ,,gek,, erbij. Zelf heb ik het niet zo op die Ferrari :lol::lol: en vind die Mclaren toch beter.

Maar ff zonder gekheid, die Pro heeft eigenlijk alle goede hopups erbij maar je kunt dit nog zeker uitbreiden, om nog beter te presteren.

Zo heeft mijn maat er ook 1 en zal hij zeker zijn geheimpjes hier wel neer zetten.;)

Zelf rijd ik met een F103 15th anniversary, die toch weer anders is dan de F104.

Kom je een keer rijden bij ons bij RC-Hotwheels te Deventer???

nu zegt het regelement dat er met de 27T motor gereden moet worden.
dat is geen probleem natuurlijk. maar met welke tandwielen word en dan gereden?? ook de standaard??
er zijn ook andere tandwielen te krijgen met een modul 0.4.
de standaard zijn modul 0.6 toch??
dus wat raden jullie mij aan.

gr Sander.

De reglementen zijn niet overal het zelfde natuurlijk, maar deze hebben wij voor onze vereniging genomen. In principe kan dan iedereen die met een auto uit de doos komt, zo mee rijden.

Wat betreft de tandwielen..........wat jij wilt, maar een gemiddelde is ong. 25. Die keuze is vrij.

Ga je mee doen???

Back