Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Zou ik nooooit doen. Hé dat is toevallig, ik heb nog een gloednieuwe 8000 toerenkopeling liggen. Werkt perfect samen met een gatenclutchbell en is vers van Merrit Racing ontvangen :-)

Rij al een jaar met de orginele gaten clutchbell en een Elcon.
Geen enkel probleem, goed schoon blazen na het rijden

Boutje door het midden

IK probeer het uit te leggen.
De stalen tandwiel die aan de clutchbel zit, zit met een imbus boutje vast.
Deze is nu al een paar doormidden gebroken.
Waar kan dat aan liggen??????

Integy luchtfilter

Heeft er ook iemand ervaring met de luchtfilter van integy.
Ik heb hem nu binnen maar lijkt me een beetje klein.
Of de originele van hpi is aan de grote kant.

IK probeer het uit te leggen.
De stalen tandwiel die aan de clutchbel zit, zit met een imbus boutje vast.
Deze is nu al een paar doormidden gebroken.
Waar kan dat aan liggen??????

• Warm gelopen clutchbell agv afgesleten koppelings schoenen of slechte lagers
  • Volgas bij landing na jump, waardoor aandrijving klap krijgt

Best baja kenners, :D

Heb deze week mijn baja ss in elkaar gezet en vanmiddag natuurlijk direct rijden. De motor loopt soepel en verder alles super maar er is een probleem. Steeds als de koppeling aan pakt of als je rustig rijd hoor je een geluidje uit de clutchbell komen. Een ping ping geluid. Als ik he gewoon vooruitduuw zie ik er dat de clutchbelle niet helemaal mooi rond en gelijk is. Weten jullie waar die aan kan liggen ?

Groetjes Tom

Best baja kenners, :D

Heb deze week mijn baja ss in elkaar gezet en vanmiddag natuurlijk direct rijden. De motor loopt soepel en verder alles super maar er is een probleem. Steeds als de koppeling aan pakt of als je rustig rijd hoor je een geluidje uit de clutchbell komen. Een ping ping geluid. Als ik he gewoon vooruitduuw zie ik er dat de clutchbelle niet helemaal mooi rond en gelijk is. Weten jullie waar die aan kan liggen ?

Groetjes Tom

Is normaal hoor. Je hoort telkens je clutchBEL.

Ik heb vele filmpjes gezien op youtube maar heb het nog nooit zo erg gehoort. Heb ook wel eens een onroad bigscale zien rijden maar deze maakte dat geluid niet zo erg. En als ik de wielen van de grond houw en dan gas geef is dit geluid ook veel minder.

Groetjes Tom

Is 1 van mn stelschroef van de elcon terug gelopen waardoor één schoen eerder pakt dan de rest. Kwam hierachter door rinkelende clutchbell. Resultaat lagers uit de clutchbell houder. Direct maar even een alu houder bestelt met nieuwe lagers, houder van vertigo. Integy alu moet niet de beste kwaliteit zijn en als dat lagergat iets uit het midden is dan heb je veel trilling en gaat het weer snel kapot.
Ben ik met de auto bezig (baja SS)valt me op dat mn diff iedere keer hakt en zware punten heeft. Dus diff uitmekaar en gewoon niks aan tezien. Alle tandwielen heel. Maar wat gebeurt er nou de kleine tandwielen hebben een beetje wat braampjes waardoor die kleine tandwieltjes wat in het metalen plaatje die erachter komt inslijt. Dan komt de rug van het tandwiel net even tegen het alu huis aan en begint het een heel klein beetje te vreten. Om op te lossen draai je de matalen plaatjes om en vijl je even de braampjes van je tandwieltjes af.

Ik heb nog de standaard koppeling. Dus het zal een andere oorzaak moeten hebben. Wat betreft hij diff met de zware punten. Dat heb ik ook opgemerkt tijdens de bouw maar dit is gemakenlijk op te lossen door de 4 boutjes een klein beetje los te draaien dus niet super strak te draaien maar net vast.

Ben ik met de auto bezig (baja SS)valt me op dat mn diff iedere keer hakt en zware punten heeft. Dus diff uitmekaar en gewoon niks aan tezien. Alle tandwielen heel. Maar wat gebeurt er nou de kleine tandwielen hebben een beetje wat braampjes waardoor die kleine tandwieltjes wat in het metalen plaatje die erachter komt inslijt. Dan komt de rug van het tandwiel net even tegen het alu huis aan en begint het een heel klein beetje te vreten. Om op te lossen draai je de matalen plaatjes om en vijl je even de braampjes van je tandwieltjes af.

Nee, dat is niet je diff maar dat zijn je aandrijf assen die in die sleufen van de drive axels bijlfen hangen (als je wielen onbelast zijn)

Ook als ik de dif los in mn hand had doet hij het. In één keer slaat hij vast. Hij doet het ook alleen als je met je hand 1 wiel aandraait en hij op de rem staat. Draai je met 2 handen 2 wielen tegen mekaar in is er niks aan de hand. Ook als ik de dif bedien vanaf de motor en 1 wiel stil houd is het goed. Dus als het ene wiel er onbelast bij hangt slaat hij vast. En ligt niet aan mn assen want hij doet het los in de hand dus ook.

Hey phil ,jij bent toch eigenlijk FG rijder :confused:

Fijn dat je toch bekeerd bent,toch wel leuk he, zo'n baja :cool:

Ik was FG rijder :rolleyes: En dit is nu mijn Baja :)

Baja007.jpg

Baja006.jpg

Back