P Voogt
Vriend van modelbouwforum.nl
Een soort mijlpaal bereikt: de constructie delen van het voorschip zijn allemaal aangebracht:
De 3 frames voor de lantaarn, ingang en het schijnlicht voor het vooronder in het midden van het dek. Aan weerszijde van de lantaarn ook de frames voor de 2 droogruimen.
Iets meer van boven zodat de openingen zichtbaar zijn:
Zonder klemmen sluiten beide delen nog steeds goed op elkaar aan. Wel aan beide zijde een schoor, want het geheel krijgt toch aardig wat gewicht.
Met de beide delen uit elkaar:
De langsprofielen in het midden van het dek hebben door de tussen balkjes toch nog hun vorm en stevigheid behouden.
Op deze manier heb ik die aangebracht.
In blauw, eerst de balkjes op maat gemaakt en tussen de dekbalken gezet
De halve frames gebruikt om de juiste positie te bepalen.
Vervolgens de frames geplaatst:
In blauw nu de middenbalkjes die weg moeten.
De midden balkjes uitgenomen:
En de frames in positie vastgezet.
Voor de zekerheid heb ik de delen van het middenprofiel tijdelijk ondersteund:
Het dek is in vorm gebleven maar toch voor de zekerheid gedaan voor de rest van de bouw van de constructie. Later komen in het vooronder de wanden voor het droogruim, de kombuis en de kooien. Deze ondersteunen het dek dan weer en kunnen de steunen vervallen.
Nu weer aan de slag met de klinknagels en dan kan het voorschip naar de spuiterij ........
Gr. Peter
De 3 frames voor de lantaarn, ingang en het schijnlicht voor het vooronder in het midden van het dek. Aan weerszijde van de lantaarn ook de frames voor de 2 droogruimen.
Iets meer van boven zodat de openingen zichtbaar zijn:
Zonder klemmen sluiten beide delen nog steeds goed op elkaar aan. Wel aan beide zijde een schoor, want het geheel krijgt toch aardig wat gewicht.
Met de beide delen uit elkaar:
De langsprofielen in het midden van het dek hebben door de tussen balkjes toch nog hun vorm en stevigheid behouden.
Op deze manier heb ik die aangebracht.
In blauw, eerst de balkjes op maat gemaakt en tussen de dekbalken gezet
De halve frames gebruikt om de juiste positie te bepalen.
Vervolgens de frames geplaatst:
In blauw nu de middenbalkjes die weg moeten.
De midden balkjes uitgenomen:
En de frames in positie vastgezet.
Voor de zekerheid heb ik de delen van het middenprofiel tijdelijk ondersteund:
Het dek is in vorm gebleven maar toch voor de zekerheid gedaan voor de rest van de bouw van de constructie. Later komen in het vooronder de wanden voor het droogruim, de kombuis en de kooien. Deze ondersteunen het dek dan weer en kunnen de steunen vervallen.
Nu weer aan de slag met de klinknagels en dan kan het voorschip naar de spuiterij ........
Gr. Peter
Laatst bewerkt: