Bouw Cat CT660 truck met Nooteboom euro pendel-x interdolly 3-smalbed-6 dieplader

Hallo Allemaal,
...weer wat verder....
...markeringslichten maken onder de cabine,de oranje glaasjes komen van wedico,de verlichting gebeurd door kleine smd leds van een kerstsnoer,zo één van een paar euro...
...de leds zitten al gesoldeerd aan geisoleerd koperdraad,dit gebruik ik om de leds in de juiste positie te krijgen,eerst in het midden een krul gemaakt en deze vastgelijmd ,daarna de leds in de juiste positie gezet...
..daarna worden de leds ook gefixeerd met 2 komponenten lijm gefixeerd.....
...daarna word de lijm zwart geschilderd om te voorkomen dat er ook licht onder de cabine gaat branden....
...en dan testen....
....ook is de instap verlichting aangebracht....
...op de video is te zien hoe alles werkt nadat de instapverlichting,de binnenverlichting en de lampjes aan de binnenzijde van de deurtjes zijn aangesloten op de schakelaars van de deurtjes....

Groetjes, Charlotte.:bye:
 
Dankjewel Jan.

Ik wens iedereen fijne kerstdagen,en een goede jaarwisseling.
En natuurlijk veel mooie bouwprojecten in het nieuwe jaar ! .

Groetjes,Charlotte :bye:
 
Hallo Charlotte,

KERSTKAART PH. 2019  BINNENVAART.jpg
 
Hallo Allemaal,
Via deze weg iedereen een gezond en een voorspeodig 2019 toegewenst !.
Weer iets verder gekomen met het project....
...hierboven zie je de elco's in de tank geplaatst,deze zorgen voor het langzaam doven van de binnenverlichting nadat de deur is gesloten....
..achter bumper op het chassis gemonteerd en de verlichting aangesloten op de pistenking bus-modules....
...op de laatste foto zie je de voorzijde van het contour lampje,op de andere zie je het lampje van de achterzijde....
....daarna de stempels op het chassis geplaatst....
...daarna de slangen aansluiten,hierboven zie je een haakse koppeling met hulsje van ScaleArt, wat over de slang geschoven wordt om deze te fixeren....
....en dan wordt de ruimte aardig opgevuld in het chassis....
...hier zie je rechts de zwarte t-koppelblokjes,er zaten er te weinig bij voor zoals ik het aan wil sluiten,dus er zelf een aantal bijgemaakt,links op de foto te zien ;de messing blokjes.Ik heb de stempels zo aangesloten dat ik links en rechts van de vrachtwagen apart kan uitschuiven en afstempelen van elkaar...
...in de leidingen van de stempels is ook een terugslagklep geplaatst,niet goed te zien, maar de aansluitingen zijn nog wel te zien...
....hier een foto van de kraan, waar ook deze terugslagkleppen in gebouwd zijn ...
...en hier kun je de eerste aansluitingen zien op de ventielblokken....

groetjes, Charlotte.:bye:
 
Dank jullie wel allemaal,voor de leuks en de reacties :thumbsup:

@ Stefan; daar ben ik niet zo goed in, maar de ruimte was er toch,zou verder niet gebruikt worden voor iets.

Groetjes, Charlotte .:bye:
 
Je hebt maar 1 onderdeeltje nodig, maar goed. Heb je tussen het schakelaartje en de elko's wel een weerstandje gezet ven 100Ohm of zo? Als je dit niet doet dan schakel je de lege elco's ineens aan de 5V of 12V, en dat vinden de elco's en in geval van 5V je Bec niet zo leuk, want die laadstroom piek kan tientallen amperes bedragen.
 
Charlotte,

Leuk gedaan!!
En wat een idee, dat vertraagd uitschakelen van de binnenverlichting, top.
Inderdaad wel zorgen, dat er een "voorlaad" weerstandje tussen de voeding en de elco's zitten, zoals Stefan F ook vandaag meldde,

mvrgrob
 
Hallo Allemaal,
..weer iets verder,hydrauliek en de kraan is verder aangesloten en getest,helaas na eerste test 2 lekjes en aan één kant werkte de terugslagklep niet goed,waardoor de stempels langzaam in zakten.
Lekjes zijn verholpen, en terugslagklep is vervangen door een ander exemplaar,nu werkt alles prima.
...kraan gemonteerd en aangesloten...
...in de voet naast de kraan zit aan de ene zijde een terugslagklep....
...aan de andere zijde 2 stuurventielen voor de extra aansluitingen die op het einde van de kraanarm zitten...
...hier zie je de koeler en het filter aangesloten...
....alle ventielen zijn nu aangesloten...
...blik op de pomp aan de binnezijde van de tank...
...aan de buitenzijde ziet hij er zo uit...
...zefgemaakt t-verdeelblok vanwaar de drukleiding naar de ventielblokken gaat....
...stempel aan de voorzijde, hier op de kop gezien....
...en hierboven is het testen te zien op de werkbank.Ik gebruik een servo tester om de ventielen aan te sturen, en een regelbare voeding om de pomp te laten lopen....
...eerst worden de stempels geplaatst,ook die op de neus, daarna wordt de kraan uitgevouwen...

Groetjes, Charlotte.
 
Back
Top