Bouw van "De kameleon" schaal 1:6

Thor.

Veel plezier met carnaval, ga jij en je zoon nu als Hielke en Sietse??

Als import limburgers is dat niet zo aan ons besteed. Oscar heeft het op school als Luke Skywalker gevierd. Misschien gaan we nog even kijken naar de optocht hier in Eijsden maar dat was het dan. Ik verheug me op de komende 3 dagen op het werk omdat het dan heerlijk rustig is.

Vandaag zijn de poppen binnengekomen. Het past vrij goed en nu moeten we 2 overalletjes, petten en sjaals maken. De hoofden van de poppen kunnen voor Hielke en Sietse doorgaan. Gelukkig dat je van de rest niets ziet want het zijn meer van die "action man" poppen met six-pack en spierballen. Ik kan mijn geen Kameleon boek herinneren waar de twee broers aan de anabole steroiden gaan en de sportschool bezoeken...:D

De motorkap krijgt kleur

Na een weekje zonder bouwactiviteit, heb ik weer eens wat gedaan. Na een fikse verkoudheid en daardoor geen zin om 's avonds iets te doen is er de afgelopen week niets gedaan.

Vandaag heb de vloer afgemaakt en de motorkap in de eerste lak gezet. De verf is iets te mooi dus moet ik gaan proberen hoe ik dit kan gaan doen.

full

full

Tevens mochten Hielke en Sietse nog even in hun zondagsepak proefzitten.

full

full

full

Als die kereltjes overalls, petten en klompen aan hebben, kun ze voor de gebroeders Klinkhamer doorgaan.

Morgen ga ik eens proberen het stuur te maken. Hiervoor moet ik zelf de spaken en naaf maken van messing.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tip voor de bevestiging van de riem schijf. Dit scheeld mij weer denkwerk bij het bouwen van mijn kanalen boegschoef voor mijn binnenvaartschip.

Verder de complimenten over de kameleon, ziet er super uit

Gr, Ingmar

Deze avond de romp in de eerste kleur gezet. Het is lekker vlekkerig geworden, iets dat je normaal niet wil maar bij de Kameleon juist wel. De motor kap vond ik iets te strak dus heb ik deze wat bewerkt en met een harde kwast nogmaals geschilderd. Nu is het wel zo ongeveer naar mijn zin.

Als de romp droog is, word de bovenrand nog een keer met groen geschilderd en de stootrand zwart. Waar ik nog aan denk is om zwarte brandstofslang te halen, deze open te snijden en over de houten stootrand te plakken om een echt rubbereffect te krijgen.

full

Als het schilderen klaar is kan ik verder met het instrumentenpaneel en stuur.

full

De jongens verfden die boot op met restjes verf uit de smederij van vader Klinkhamer.
Vandaar ook al die kleuren en de naam...
Het lijkt net of je zoals de broertjes je eigen restjes gepakt hebt, dan kan het niet anders dan authentiek ogen.

Leven in de brouwerij

Gisteren heb ik de groen/gele band geschilderd. Door een aantal kleuren doorelkaar te gebruiken is het effect best wel goed geworden.

full

full

Vandaag heb ik het stuurwiel gemaakt en ingebouwd.

Met pop ziet het er best leuk uit.

Deze week wil ik de naam Kameleon aanbrengen en nog wat details zoals de uitlaat, schakelpook voor de keerkoppeling, toerenteller, gashendel en niet te vergeten de stootrand.

Back