Ja, de Taxi heeft toch nog het één en ander gesleept.
Meestal waren het F3J zwevers met max 2,5Kg. gewicht.
Ook nog eens een Alpina 5001 er aan gehangen.
Ik geloof dat die zo'n 7 Kilo woog.
Dat vond ik best wel spannend.
Al met al was het best leuk om te slepen.
Ik was trouwens de enigste op de club met een electro sleper, alle andere hebben van die rokende, knetterende en stinkende koffiemolens in de neus zitten :rolling:
Het was best wel speciaal om de enigste met een electro sleper te zijn.
Ik kon 6 zwevers naar boven brengen met één Lipo-pack.
Dus 12 x slepen met mijn 2 packs.
Dat was ruim voldoende bij ons.
Omdat ik veel power had zat ik al snel op 250-300 meter en dan gelijk een stijle duik naar beneden met de flaps op 80 graden.
Dat zag er best wel spectaculair uit
Het enigste 2 dingen die me toch wel stoorde bij mijn Taxi waren:
1. Het transport. De Taxi was toch best wel groot en zo doende had ik er geen zin in om "het beest" elke keer in de auto te laden. Zelfs een (4 meter) zwever is makkelijker en vooral sneller mee te nemen en op te bouwen.
2. De Lipo's wisselen. Het was niet optimaal omdat ik de Taxi op z'n rug moest leggen. Zag er stom uit en praktisch was het ook niet.
Dat heeft ertoe bij gedragen dat ik de Taxi heb verkocht.
Er komt een nieuwe sleper, dat is zeker, maar eerst maar mijn andere 3 grote projecten (Pace VX3.8, Erwin XL UL en Tarot Ironman 1000) klaar maken.
Dan zien we wel verder.
Groetjes,
Jordy