Bouwverslag 1:200 Bismarck

deel 60 voordek zou tot spant D meten lopen, bij mij loopt deze iets verder (1 a 2 mm). Is dat een probleem met een later te monteren deel? Anders moet ik deze op maat schuren. Is het verstandig om dit deel al aan de romp te bevestigen of kan ik dit beter later doen?

Iets voor erbij

Zoekende naar ander 1:200 spul vond ik o.a. 2 U bootjes (voor aankleding van een havendiorama wat ik wil maken.
De bootjes kosten niet veel en er zitten een stuk of 6 Kriegsmarinemannen bij. Ik denk dat met wat sucuur schilderwerk en wat aanpassingen je hiermee ook een mooie brugbemannig voor de Bismarck maakt.

mrc19: je vergeet die blokjes, krijg je er ook zomaar bij.

M.vr.gr. Leo

hallo

en waneer komen de assen en de roerkoning er in ?????
de bismarck had 1 roer de tirpitz 2 en nog wat andere bovenbouw
vooral de krane waren verschillend dus je kan er geen tirpitz van maken al zou het wel leuk zijn
de assen moeten er echt wel in voordat het dek er op gaat leggen want anders kom je der niet meer bij of heel moeilijk
ook wat de roerkoning betreft moet je zelfs de stuurstang er reeds aan zetten want anders verdwijnt dit geheel onder het dek
de bismarck zijn dek is heel mooi als je der geeng aten in maakt dus mijn boot heeft een dek uit 1 stuk
alleen daar waar de bovenbouw opstaat is er een opening gelaten
mijn assen liggen haast helemaal horizontaal en de motoren zijn met tec 7 op de bodem gelijmt
uitlijnen met een accu en ampere meter er tussen om een zo weinig mogelijk verbruik te hebben
dan kan je met de bismarck haast heel de dag varen op een accu van 6 amp
ik heb er 3 monoperm supper motoren in staan met messing schroeven
het varen op de beide buitenste motoren gaat uitstekent maar dan moet je wel de midden schroef er afhalen want anders werkt die als een rem

en er bestaan verschillende kleur schema's van de bismarck
zo heb je toch niet allemaal dezelfde boot

groetjes raf

Nee, nog niet gebeld. Geen tijd gehad vandaag.

Maten zijn exact de maten die ik ook heb, dus overduidelijk een foutje. Gelukkig pas de eerste.

Dit is mijn 3e project via deAgostini en Hachette en pas de eerste fout. Geluk gehad tot nu toe??

Theo

Die Bismarck

Raf,

Hier kun je zien wat je bij elke zending krijgt.
Maar het middelste dekdeel en het achterdek blijven uitneembaar, toch?
Je krijgt zelfs een soort rubberen afdichtstrip om die, voor je gaat varen, tussen romp en dek te plakken.

@ theo

op de foto's zie je ook dat het afneembare dek niet recht zit op de spanten, is dat het oorzaak van het probleem?

gr remco

hallo

en waneer komen de assen en de roerkoning er in ?????
de bismarck had 1 roer de tirpitz 2 en nog wat andere bovenbouw
vooral de krane waren verschillend dus je kan er geen tirpitz van maken al zou het wel leuk zijn...

Raf: ook de Bismarck had 2 roeren, hoor.

?????????????????

Stefan,

Ik hoop dat ik je begrijp. Je kunt even wachten met het gehele dek erop te lijmen tot je alle tussenliggende delen hebt. Dat kun je strak tegen elkaar lijmen. Nogmaals, ik hoop dat ik je begrijp want je Nederlands/Communicatie laten te wensen over. Hou er rekening mee dat we niet naast je zitten. Probeer je in te leven hoe de ander dit zal lezen.

Niet als zouteloze kritiek bedoeld maar meer een tip. Anders heb je kans dat je vragen nooit goed of uberhaupt beantwoord worden. Niet uit onwil maar simpelweg omdat we je niet begrijpen.

Danny
ok zal ik voortaan doen danny

@ theo

op de foto's zie je ook dat het afneembare dek niet recht zit op de spanten, is dat het oorzaak van het probleem?

gr remco

Remco,

Danny had dit ook al als opmerking geplaatst zag ik, maar nee dit is niet de oorzaak van het probleem. De dekken liggen nog gewoon los.

Ik kom gewoon 3 cm te kort aan beide kanten. de maten die Danny doorgaf kloppen ook bij mijn model. Ik heb Betapress gebeld en ze sturen me deel 21 nog een keer.

mvg,

Theo

Back