Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Is dit zelfs wel nederlands? Ik zie geen foto... ik kan mij visueel dus niets voorstellen. En met zo'n geweldige zinsbouw begrijp ik er nog minder van.stefan12 zei:jongens ik heb een probleem dat deel bij 18 heb ik er op maar bij de voorkant steekt een stukje spant uit of moet daar dat deel van voor op
Stefan , ik denk dat het voorste dekstuk te ver naar achteren, ligt het moet eigenlijk gelijk liggen met de voorkant van dat spant, wat je nu nog ziet.ja dat bedoel ik maar komt dat plaatje over dat lege stukje ander kan ik er opvuller pakken ik weet dat er een gipsen ding komt en daat weer een plaatje op mijn vraag is komt dat stukje over die rand heen ??
ja jij snapt het wat moet ik ermee doenStefan, dit is jouw foto:
![]()
En dit is een foto van een site die hierboven door iemand aangegeven werd:
![]()
Als ik goed kijkt, lijkt het erop dat jouw dek net 0.5cm ofzo tekort komt.. op jouw foto zie je nog twee houten steunen zitten, voor en iets onder het dek. Op de foto hierboven lijkt het alsof het dek OP die steunen ligt.
hallo bouwers. wat ik niet begrijp is dat er dingen niet passen of te kort zijn.. is het niet zo als er iets niet goed past of te kort is.... zo als het dek van stefan.. dat het dan een fout van jezelf is.. of moet ik hier van uit gaan dat de onderdelen niet deugen of gewoon tekort zijn. ik ga er van uit dat het niet in de onderdelen zit.. ik ben nog niet klaar met de eerste laag beplanking en heb een beetje de schrik om aan het dek te beginnen.. ik werk volgens de gebruiks aanwijzing en tot zover gaat het goed..ik volg het forum met veel belangstelling.. mvgr tony weltrusten stefanik ga nu slapen
dus als ik nou een rest plankje dun vijl en er dan op lijm is dat een ideeIk denk dat Stefan eerst eens moet kijken of het afneembare deel wel op de goed plek eindigt. Als dat wel het geval is. Mijn delen zij ±240mm lang. Het kan natuurlijk zijn dat tijden de spanten bouw de spant niet 100% zuiver geplaatst was. Of tijdens de beplanking dat er iets scheef getrokken is. Eerst effe meten dus. Misschien een vertekening van de camera, maar de neus lijkt niet haaks te zijn, of de derde spant loop niet geheel paralel aan de neus. Daarbij is een 3mm ruimte niet echt een probleem. Dit kun je altijd oplossen met een klein houtje. Ik zou er niet echt van wakker liggen in ieder geval.
In het geval van Theo heb ik mijn twijfels of het aan de bouwer ligt. Hij heeft al wat ervaring met dit soort pakketten. Het verschil is te groot voor verkeerd bouwen, dus ga daar maar van uit dat het verkeerd geleverd is. Je ziet dat de gereserveerde ruimte voor de plank goed is (van dubbele spant tot dubbele spant).
Over het algemeen gaat het goed. Met de Yamato nog nooit problemen gehad met maatvoeringen.
Danny
@ Teo
zelf wacht ik even met het dek , omdat ik deze in 1 geheel wil maken,( ipv meerdere verwijderbare delen en daarbij het afneembare dek verder naar de boeg wil laten lopen, tot aan de golfbreker, dit geeft een wat strakker beeld, zonder een naad.
Ik heb de onderdelen ook achter elkaar gelegd, en geen problemen gezien.
van hek naar boeg deel 61-64-62-59-60
deel 61 ligt zo'n 30 mm van het hek af, deze zit in zijn geheel op het afneembare achterste deel.
dit is enige dat ik kan bedenken, waarom jij 30 mm tekort komt, terwijl alle delen dezelfde lengte hebben bij zowel Danny, als bij jou en mij
deel 61 251 mm
deel 64 239 mm
deel 62 246 mm
deel 59 119 mm
deel 60 239 mm
Groeten Paul.