Bouwverslag 1:200 Bismarck

Delen ontvangen

Gerard,

Ook bij mij alles op tijd binnen. Soms wel krom, maar een kleinigheidje hou je altijd.

ben aan de ene kant blij dat ik niet de enige ben die zolang moet wachten op deel 24 en 25 maar vervelend is het wel zodra ik ze binnen heb laat ik het weten

groeten desa

Deel 24 en 25

hallo allemaal

Net gebeld naar Hachette waar mijn deel 24 en 25 blijft .Het antwoordt was dat ik nog tot minimaal
eind maart moet wachten voordat dat ik ze krijg. Dit betekend dus dat de bouw helemaal komt stil te leggen
Ben ik natuurlijk helemaal niet zo blij mee maar hier meteen paar fotos van mijn romp tot nu toe
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
24 en 25

Gerard,

Zo veel mis je nou ook weer niet aan deze delen.
24 is het standaardje, niet echt noodzakelijk en 25 zijn een paar plankjes voor de opbouw, die heb je in een kwartier in elkaar. Deel 25 is wel nodig voor 26 e.v.
Aan de andere kant ben jij al wel ver met de romp.

Laatst bewerkt:
Gerard,

24 is het standaardje, niet echt noodzakelijk en 25 zijn een paar plankjes voor de opbouw, die heb je in een kwartier in elkaar. Deel 25 is wel nodig voor 26 e.v.
Aan de andere kant ben jij al wel ver met de romp.

Dat komt omdat ik veel dingen zelf gemaakt heb en niet wilde wachten op de delen van hachette.

Opbouw

Gerard,

Net wat je zegt: als je deel 25 niet hebt kun je niet verder met 26 enz. en moet je dus wachten tot minstens eind maart voordat je weer verder kunt, heel vervelend.
@Gerard, deel 25 is wellicht nog in de boekhandel te verkrijgen?

Groet
Ton

Gerard,

Net wat je zegt: als je deel 25 niet hebt kun je niet verder met 26 enz. en moet je dus wachten tot minstens eind maart voordat je weer verder kunt, heel vervelend.
@Gerard, deel 25 is wellicht nog in de boekhandel te verkrijgen?

Groet
Ton

ben al op zoek gegaan naar deel 25 maar kan het niet meer vinden hier verkoopt bijna niemand de bismarck delen ik heb wel straks voor de liefhebber zeer vele delen over vanaf deel 35tot 40 ??

Laatst bewerkt door een moderator:
maar kan ik zelf een rc uitrusting samenstellen ik heb er totaal geen evaring mee en heeft iemand tips want ik vind 175 een beetje duur

Rc

maar kan ik zelf een rc uitrusting samenstellen ik heb er totaal geen evaring mee en heeft iemand tips want ik vind 175 een beetje duur

hi stefan

Als ik jou was zou ik daar nog mee wachten ,en alleen maar de assen plaatsen meer niet die Rc heb je nu toch niet nodig die boot vaart eerst over 120 weken .Dus waarom nu kopen ??

gerard,

ik zie dat je de citadel verhoogt hebt, tot boven dekniveau.
heb jij hierbij het dek smaller gemaakt, of ervoor gekozen om de citadel dubbel te beplanken.

zo te zien heb jij hier in ieder geval de bredere planken gebruikt

heb jij een opname, wat dichter op de citadel beplanking

PS, zelf heb ik gekozen voor de verhoogde citadel beplanking(boven dekniveua, moet het alleen nog uitvoeren,
twijfel echter nog, of ik het orginele dek van Hachette ga gebruiken, of zelf een passende inlay maak, uit 1 plank.

daarna zelf beplanken is een optie, echter ik wil eerst nog wachten hoe de beplanking van Hachette eruit ziet, de diverse foto's op het web laten dit niet echt closeup zien.

greetz Paul

gerard,

ik zie dat je de citadel verhoogt hebt, tot boven dekniveau.
heb jij hierbij het dek smaller gemaakt, of ervoor gekozen om de citadel dubbel te beplanken.

zo te zien heb jij hier in ieder geval de bredere planken gebruikt

heb jij een opname, wat dichter op de citadel beplanking

PS, zelf heb ik gekozen voor de verhoogde citadel beplanking(boven dekniveua, moet het alleen nog uitvoeren,
twijfel echter nog, of ik het orginele dek van Hachette ga gebruiken, of zelf een passende inlay maak, uit 1 plank.

daarna zelf beplanken is een optie, echter ik wil eerst nog wachten hoe de beplanking van Hachette eruit ziet, de diverse foto's op het web laten dit niet echt closeup zien.

greetz Paul
Hi paul
ik heb zoals al eerder verteld de planken zelf gemaakt de bovenste 2 rijen planken zijn 10 mm breed en zijn 80 cm lang en gemaakt van watervast triplex hiedoor ontstaat een redelijk sterke romp ,daarna heb ik planken van 5mm breed gemaakt en de plaats waar de slingerkiel en de roosters komen vrijgelaten omdat ik deze precieze maten nog niet heb.
Dus eigenlijk is de tweede laag planken nu al klaar alleen heb ik dus aan de voor kant een stuk vrij gelaten omdat ik dat kunststof deel voor de boeg nog niet heb.en dat deel waar de roosters en de slingel kiel komt ook niet
Verder heb ik de tweede laag beplanking gelijk gehouden met het boven kant dek omdat daar later een rand op wordt gezet waardoor de naad van de tweede beplanking niet te zien is.Dit is optisch beter omdat er altijd ruimte tussen de tweede laag planken en het dek is anders heb je later problemen met het dek er op en af halen en zo niet.want de later op te bouwen rand waar de reling op komt verberg de naad van de tweede laag planken en het dek. Is dus veel mooier zo.
Mvg
Gerard

Wel heel klein

Heeresflak machinegeweer, kompleet met stoel in totaal wel een centimeter groot.
Hebben jullie allemaal wel een heel sterke loep?
En inderdaad dat kun je niet solderen, moet wel gelijmd worden.

h129_3.jpg

h129_4.jpg

Ze hebben wel een vierkante loop. Iets voor de horlogemakers onder ons.

Laatst bewerkt:
Flaks

Danny,

Die zien er wel gaaf uit, stukken realistischer dan wat wij krijgen.
Maar zie je dat straks ook op het model terug? We hebben het over dingen van nog geen cm groot. Maar als de rest van mijn model een beetje strak uitpakt is het het overwegen waard om daar es te gaan winkelen.

En de onderdelen worden kleiner en kleiner. Als je ziet hoe groot/klein het lichte geschut is worden mijn vinger toch te dik. Op die spullen op de link van Danny moet je toch ook wel zelf maken/lijmen?

Subculture D.

Deel 25

ben al op zoek gegaan naar deel 25 maar kan het niet meer vinden hier verkoopt bijna niemand de bismarck delen ik heb wel straks voor de liefhebber zeer vele delen over vanaf deel 35tot 40 ??

@gerard,
ik zal bij mij in de buurt eens kijken of iemand wellicht nog een deel 25 heeft.
Kunnen de andere forumleden hier ook eens naar kijken, kunnen we Gerard misschien verder helpen.

@Gerard, sorry geen deel 25 meer te krijgen bij Bruna en Primera. Alleen nog 1 deel 26 maar die krijg je waarschijnlijk zelf ook volgende week.

Groetjes
Ton

Laatst bewerkt:
Hoi Gerard,

ik kan deel 25 wel voor jou nabestellen, al je daar behoefte aan hebt.

geef me maar een PM.

greetz Paul

Hi paul
bedankt voor je hulp
ik heb met hachette gebelt en die zeggern dat ze het deel niet meer in voorraad hebben en dat het ca 3 tot 4 weken duurt voor dat ik hem krijg dus nabestellen heeft ook geen zin want niemand heeft het meer.

mvg gerard

in principe moet het ook mogelijk zijn om de plaat hout waar de onderdelen in zaten te kopiëren en die naar je te mailen, dan hoef je het alleen uit te printen en over te tekenen op een plaat 4 mm triplex.

ik kan het alleen niet voor je doen want onze scanner verkleint het gescande altijd ietsjes...

Back