Bouwverslag 1:200 Bismarck

hallo Timberwolf.

hier een foto van na Uw scan van deel 25.
full

m.v.g. Henk

Laatst bewerkt door een moderator:
hier een foto deze is met de telefoon gemaakt dus niet zo duidelijk maar hier het resultaat tot nu toe.
full

m.v.g. Henk

Laatst bewerkt door een moderator:
heel mooi gedaan oceanic.

waar kan ik een verf overzicht vinden voor de AMERICO VESPUCCI.

dan hoef ik geen 120 boekjes door te bladeren

Roeren

Stefan,

De originele roeren, die pas bij deel 131 zitten zijn iets aan de kleine kant om mee te varen. Je boot zal moeilijk manouvreren. Je moet dan ook iets met de motoren doen, zodat die meehelpen d.m.v. variabel toerental je boot om de bocht te helpen.

Stefan,

De originele roeren, die pas bij deel 131 zitten zijn iets aan de kleine kant om mee te varen. Je boot zal moeilijk manouvreren. Je moet dan ook iets met de motoren doen, zodat die meehelpen d.m.v. variabel toerental je boot om de bocht te helpen.
ik kan er wel mee leven dat de roeren niet kloppen

Verf

Cor,

Wat voor verf ga je gebruiken?
Ik neem aan dat de bijgeleverde flesjes voor op papier bedoeld zijn.
Voor mijn modellen ga ik Vallejo Model air gebruiken. Heb wat kleuren besteld om te proberen. Het zijn speciale airbrush verven en leverbaar in veel luchtvaart- en marinekleuren. Dax Magic Webshop

Laatst bewerkt:
Cor,

Wat voor verf ga je gebruiken?
Ik neem aan dat de bijgeleverde flesjes voor op papier bedoeld zijn.
Voor mijn modellen ga ik Vallejo Model air gebruiken. Heb wat kleuren besteld om te proberen. Het zijn speciale airbrush verven en leverbaar in veel luchtvaart- en marinekleuren. Dax Magic Webshop
ik ga het doen met spuitbussen en dan met laklagen erover is dat geen idee

@leo,

Ik heb nog geen idee alleen dat het geen verf is op waterbasis is daar heb ik het een en ander op d Engelse side over gelezen en het blijkt dat niet alle verven op waterbasis geschikt zijn.

@ Stefan,

ik denk dat zijdeglans voldoende is.

@leo,

Ik heb nog geen idee alleen dat het geen verf is op waterbasis is daar heb ik het een en ander op de Engelse side over gelezen en het blijkt dat niet alle verven op waterbasis geschikt zijn. Wat betreft de bijbehorende verven die zijn inderdaad voor papier dus ik kan nog even oefenen.

@ Stefan,

Laatst bewerkt:
@leo,

Ik heb nog geen idee alleen dat het geen verf is op waterbasis is daar heb ik het een en ander op de Engelse side over gelezen en het blijkt dat niet alle verven op waterbasis geschikt zijn. Wat betreft de bijbehorende verven die zijn inderdaad voor papier dus ik kan nog even oefenen.

@ Stefan,

maar kan je dus wel spuitbussen kopen maar mag ik vragen welke

Spuitbussen

Stefan,

Spuitbussen zijn ok voor bijvoorbeeld de romp, maar straks krijg je vliegtuigen ed zo groot als een luciferdoosje, dan is een spuitbus nogal grof.
Dat geldt trouwens voor de meeste dingen van de opbouw.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Negni,

De Vallejo Air verf is wel acryl, maar wordt verdund met alcohol. Direct droog en de vernissen binnen 10 minuten. Heb gisteren mijn setjes binnen gekregen waaronder Allied WWII colours (voor m'n Spitfire MkVb). Er is ook een setje German WWII.
Wel gericht op vliegtuigen maar ze hebben ook tabellen voor RAL nummers. Hieronder de kleuren voor ons Bieschje en alvast voor de grijzen de juiste kleuren.

Paint Scheme Layout
Codes of color explanation
Light Grey RAL No. 7001 * Vallejo air 71051
Grey RAL No. 7000 * 71044
Dark Grey RAL No. 7024 * 71056
Red RAL No. 3010
Redbrown RAL No. 8013 *
Black
Teak

* RAL means " Reichs Ausschuß für Lieferbedingungen und Gütesicherung" and is the German Institute for Quality Assurance and Certification

Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Laatst bewerkt:
Morgend allemaal heb eens een klein vraagje ik lees veel en verneem veel van de duitse sites maar alleen weet ik niet wat stuurboord is en bakboord graag had ik geweten met wat ze daar bedoelen dank bij voorbaad

Morgend allemaal heb eens een klein vraagje ik lees veel en verneem veel van de duitse sites maar alleen weet ik niet wat stuurboord is en bakboord graag had ik geweten met wat ze daar bedoelen dank bij voorbaad

@ Mogge Christine

Stuurboord is rechts
Bakboord is links
dit als je van achtere naar voren kijkt.

Beste Christine,

StuuRboord is de Rechterzijde van het schip en Bakboord de linkerzijde.

Lagopus

Back