Bouwverslag 1:200 Bismarck

gespoten

hier een paar foto´s van de gespoten romp hij licht nog op z´n kop, omdat de verf nogniet is uitgehard.
full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Matador.

Geen paniek, de ral nr 7001 en 7024 zijn niet overal te krijgen.
Ik zelf spuit met LiveColor, dat is water gedragen verf, en heel goed,
je hoeft het maar een heel klein beetje te verdunnen, en dekt perfect.
Ik bestel dat bij Mol plastic modelbouw , daar hebben ze setjes met al de kleuren die je voor de Bismarck nodig hebt, zelf heb ik ook zo´n setje gekocht, er zitten 6 kleuren in.

Matador,
Bocdan spuit deze verf middels airbrush.
Als je spuitbusjes wilt hebben dan kun je het beste Tamiya Color TS-32 (RAL 7001) en Tamiya Color TS-48 (RAL 7024) gebruiken.
Ik koop deze bij RC World in Brielle, daar kun je ze ook bestellen. Succes!

Groet
Ton

Matador,
Als je spuitbusjes wilt hebben dan kun je het beste Tamiya Color TS-32 (RAL 7001) en Tamiya Color TS-48 (RAL 7024) gebruiken.

Groet
Ton
Tja, dat zag ik dus later ook. Heb de bestelling gelukkig kunnen annuleren en heb inderdaad Tamiya busjes gekocht bij de modelbouwzaak in Rotterdam. Acryl, dus ik dacht dat dat geen lucht gaf!!! Heel de morgen al de ramen open gehad en een echtgenoot die vriendelijk doch dringend heeft verzocht het voortaan buiten te doen.:grin:

Kan veel goedkoper

Matador,

Groet
Ton

[mod]commentaar op een andere winkel verwijderd.[/mod]

@ Matador,

Hahahahaha :D, die problemen met de stankoverlast, ben ik dus voor geweest en doe alles met kwast.
Ik gebruik trouwens ook acryl verf van Tamily en die koop ik bij Meyer en Blessing in onze wereldstad.

Groetjes Carl

Eindelijk heb ik Betapress te pakken weten te krijgen voor m'n missende delen.

Er was iets mis gegaan en mijn 118 t/m 121 worden binnen 2 weken bezorgd... Dus ongeveer bijna rond de tijd dat de delen 126 t/m 129 geleverd zullen worden LoL

Als ik weer eens meer tijd heb moet ik echt weer gaan beginnen en weer eens foto's posten (16 uur per dag werken is ook niet alles).

Al denk ik dat met de foto's van Bocdan alles al bijna gezien is.

Zeer mooi werk trouwens Bocdan

@ Matador,

Hahahahaha :D, die problemen met de stankoverlast, ben ik dus voor geweest en doe alles met kwast.
Ik gebruik trouwens ook acryl verf van Tamily en die koop ik bij Meyer en Blessing in onze wereldstad.

Groetjes Carl
Ben erg slecht in verven met kwast:(. Ik koop de busjes op de Dorpsweg, Hobbyhaven.
Die heeft mij de spuitbussen nr. TS 66 voor 7001 en TS 4 voor 7024 gegeven. Die nummers kloppen in de verflijstenvan RAL e.d.. Is na spuiten wel erg donker vind ik. Maar het zijn toch de kleuren die aangegeven worden in de beschrijving en ik luister altijd goed (onervaren nog):p

En Willem 1980, kom op met die foto's joh. Is altijd erg leuk om werk van een ander te zien. Ik heb aan de foto's op dit forum al heel wat gehad, mooie voorbeelden o.a..

Groeten,
Matador

complimenten

Allemaal bedankt voor de complimenten.
Nu heb ik wel alles, mat, gespoten, en vind dat toch wel, te mat, dof, ik denk dat ik er een laagje zijdemat blanke lak overheen spuit, eerst een beetje weathteren, de diepte merken er op, en het plimsoll merk, en dan het laagje zijdemat.

diepgang merken en arado´s

Hier de laatste update, diepgang merkjes aangebracht, en de Arado´s afgemaakt.
full

full

full

full

full

ziet er goed uit!
maar bij die lattste foto, zitten de vleugels niet verkeerd om? De vleugel aan de rechterkant hoort links te zitten en vice versa.

vleugels

ziet er goed uit!
maar bij die lattste foto, zitten de vleugels niet verkeerd om? De vleugel aan de rechterkant hoort links te zitten en vice versa.

Danny,

De vleugels die rechtop staan, zitten nog los, ik had ze voor de foto er zo even opgezet, maar toch bedankt voor de opmerking, je zou ze toch heelsnel verkeerd lijmen.

Hallo Bocdan

zie het opbouwend maar ik heb nog nooit een oorlogsschip gezien met beladingsmerken bovendien bij vertrek van de bismarck had het merk onderwater gezeten want ze vertrok te zwaar.

Hallo Bocdan

bedankt voor de tip van het verf set zo maar te zeggen .

en de foto's van de romp zien er erg mooi uit om door een ringetje te halen zelfde geld voor de vliegtuigen .
zelf verf ik alleen nog maar de vliegtuigen en de sloepen pas als het wat mooier weer wordt zal ik de bismarck pas gaan spuiten omdat ik nog op school zit dit is mijn examenn jaar dus heb de tijd er niet voor .
ik zal de binnenkort de foto's erop zetten

groeten marv

Back