(Bouwverslag) Biglift met 26 cc MVVS (filmpjes vanaf pag.33)

Zo, dit is ie dan. Er komen nog een paar kleine stukjes blauw op het witte (bijvoorbeeld net achter de luchtafvoer aan de zijkanten), vooral niet te veel.

Ik heb een hekel aan tanken, dus ben blij met grote tank. Natuurlijk scheelt het iets gewicht, maar dat maakt me niet zo veel uit.

Hij zou komend weekend best kunnen vliegen, maar ik heb nog niet alle servo's. Nog even in investeren, maar dat doe ik over twee weken.

Het plan begin dit jaar was om komend winterseizoen pas te gaan bouwen, dus ik loop aardig voor op schema. Daarna heb ik nog wat ronovatie/opknap projecten liggen.

Is dit niet een beetje overdreven :smile: ?

Ik vlieg hoofdzakelijk met halfgas, ook met een Winstar op de huckepak had ik niet meer gas nodig. Het verbruik blijft ver beneden 100cc per vlucht als ik de duur wat uitrek. Bij intensief werken zitten er minstens tien vluchten in de 500cc tank.

Ja, die biglift bedoel ik. Zet er maar een 40cc op! Daar is e.e.a op gebouwd.

Overigens werkt de semi-zachte motorophanging met wellnuts (D-locks) op de Jumbo uitstekend (met stalen schroeven). Alleen stationair draaiend wil het hoogteroer wat trillen. Met propeller 18x10 (Bene) bleef het maar doorvliegen, tenzij ik stationair beneden 1300 toeren afstelde. Dus maar een breedblad 18x8 erop gezet (ingekorte 3W 19x8 8)). Dat gaat prima met redelijk korte uitloopweg.

Laatst bewerkt:
Okey, maar uhhhh, die biglift van jouw ga ik zeker afbouwen, maar eerst nog niet hoor, pffft, daar gaat nog even een honderd of 7 investering in zitten. Maar dan heb ik wel wat natuurlijk. Maar goed, eerst deze eens afbouwen en heerlijk van genieten.

Ik zal er zo eens een foto van maken, weten de mensen hier waar we het over hebben....

Okey, maar uhhhh, die biglift van jouw ga ik zeker afbouwen, maar eerst nog niet hoor, pffft, daar gaat nog even een honderd of 7 investering in zitten. Maar dan heb ik wel wat natuurlijk. Maar goed, eerst deze eens afbouwen en heerlijk van genieten.

Ik zal er zo eens een foto van maken, weten de mensen hier waar we het over hebben....

Je maakt ons nieuwsgierig:):)

groet

Terence

Hier gaat het over. Deze is 2,6 meter! (die van mij 2,2) en heeft flinke flaps.

40 cc pé? niet richting de 60?

Na een ruime time out heb ik laatst mijn vanquish aan aarja verkocht. zo blijft deze in ''the family'' en heb ik geld om de laatste spullen aan te schaffen en de biglift vliegklaar te maken. Van de week de uitlaat laten lassen: het eindstuk/spruitstuk was niet vlak, dat dichtte zelfs een pakking niet, dus zit nu een tuusenstukje tussen gelast. Mooi gedaan (toch handig, zakenrelaties....bedankt fa Berends en van Loenen uit Apeldoorn).

ben nu eerst ski's aan het maken onder de funtana, want ja, de winter komt eraan....maar dat zal ik in ander draadje laten zien...

Binnenkort meer over de biglift...dit wordt weer een maiden in de koude, haha

Laatst bewerkt:
Hoi Hendrik,

Mooi dat er weer schot zit in de bouw van de sleper!
Ben heel benieuwd naar de maiden.

Mijn cessna-sleper staat inmiddels ook weer op de werkbank.
Hij wordt voorzien van een fema onboard-starter.
Die zenoah62 slaat wel erg hard terug en heeft me al een blauwe vinger opgeleverd.
Met die onboard-starter moet dat probleem over zijn.

Nogmaals, ben erg benieuwd naar de maiden, m.n. de trekkracht en wat er mee omhoog te slepen is qua formaat/gewicht.

we wachten rustig af...:rolleyes:

grt, Louis

Hey Jacob,

Deze is niet echt geschikt de VGG's ivm brandstof motor (tenzij er geen ander slepers beschikbaar zijn natuurlijk...).

maar wie weet mag ik een keer een dagje sleuren, zou leuk zijn!

Je hebt gelijk dat het qua geluid en sfeer niet des VGG's is maar ik denk dat iedere VGG'er graag eens door een Vintage Sleper gesleept wordt.. Ikke wel, dan is het echt weer als vroegûh.

Groet,

Jacob

Back