M
Macrelis
Guest
maar nu trekt de servo het roerhorntje toch in het stukje hout???
Nee, het is iets dikker hout, daardoor houdt het blokje het hoorntje tegen ipv dat het hoorntje erdoorheen snijdt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
maar nu trekt de servo het roerhorntje toch in het stukje hout???
Macrelis,
Ziet er goed uit![]()
Wat mij opvalt, is dat je op de vloer aan het bouwen ben. Hierdoor maak je het jezelf onnodig moeilijk. Ga lekker aan de tafel zitten, werkt veel beter.
Verder zie ik dat je het schanier in het richtingsroer er overheen hebt geplakt. Ik denk dat het de bedoeling is dat je een snee in her roer moet maken en hier tussen het schanier moet plakken. (tussen het basa hout)Waarschijnijk krijg je hierdoor naar de ene kant een grotere uitslag dan naar de ander kant.
Volgens mij heeft Arjan een foto geplaatst wat precies de bedoeling is.
Ga zo door!!!
Gr Harry
maar dat is toch niet goed voor je servo? hij krijgt hier tegen druk, waardoor hij waarschijnlijk op een gegeven moment kapot zal gaan( je servo of iets van je roerhoorntje ofzo) toch?
en door de fout van je schanier zo miss ook die verschillende uitslag kunnen komen
Kan dit een probleem opleveren bij het vliegen?
Op de grond kun je veel meer kwijt dan op een tafel:razz:
Macrelis,
Kijk even op pagina 3 (als je ingelogd bent) hier staat de foto waar ik op doelde.
Zou kunnen dat je hierdoor naar de een kant een grotere uitslag krijgt.
Als het kan, zou ik het veranderen.
Hmmm......... misschien wel waar, maar werken aan een tafel is makkelijker.:wink:
Gr Harry
De bedoeling was inderdaad het scharnier in een sleufje, zowel in het kielvlak als in het roer zelf. Dat is inderdaad even heel voorzichtig snijden omdat het roertje zo dun is maar het kan wel. Doordat je het nu aan de buitenkant hebt zitten zal het roer zelf gaan verschuiven en daardoor krijg je ook die verminderde uitslag.
Het mooiste zou zijn om ze even los te snijden en het opnieuw te doen, ook omdat je nu je servo onnodig belast en je veel minder nauwkeurig kunt sturen. Het is lijkt mij niet gevaarlijk of zo, maar niet zoals het kan en hoort.
Als het niet lukt het oude scharnier te verwijderen kun je een stukje uit het roer snijden en er van het resthout wat je hebt met CA een mooi passend nieuw stukje in lijmen.
Oh en over lakken; die van ons is helemaal ongelakt. Als je hem droog houdt kan dat ook prima (wordt wel sneller vies en is moeilijker schoon te maken) en het is lichter. Net wat je wilt.
-edit- over dat 17 zijn, je bent er ruim op tijd bij. Ik heb op mijn 14e mijn eerste Uhu gebouwd en daarna pauze genomen tot mijn 38e.....