Bouwverslag Graupner Der Kleine RC-Uhu

gewoon 2 dunne vernis laagjes??? is nie mogelijk? eerst porievuller er op en dan vernis.
ben schrijnwerker van opleiding, maar weer niet echt of t ook zo geschikt is voor lichte vliegertjes ;)

Dat is ook mijn overweging. Er staat/ligt hier genoeg om mee te vliegen als het slecht weer is, de Uhu blijft licht en droog :-)

wij bouwen als t slecht weer is ;) en vliegen als t mooi is... op uitzonderinge na. wrsch zaterdag op de helling hier.

spanlak.........

gewoon puur.
Weegt nagenoeg niets.
Beschermt ook tegen dauw, vuil etc.
Ik zie geen probleem.

Als je ook tegen krassen wilt beschermen is een dun laagje G4 beter. Dit is één componenten parketlak. Wordt erg hard en weegt ook haast niets.

Maar...............modelbouwland is een eigenwijsland.......................;)

LOL Het heeft niks met eigenwijs te maken eigenlijk.
Als ik spanlak of G4 in huis had zat het er waarschijnlijk al op. Maar ik heb het niet, dat is de enige echte reden. En aangezien niemand er last van heeft zolang we de Uhu enkel in droog gras laten landen blijft ze lichter dan met "nagenoeg niks wegende lak".....:D

ach, nat gras is geen probleem. met de dlg vang ik het toestel dan altijd gewoon uit de lucht maakt neit uit of het met de mini van 1 meter is of de fullsize van 1.5 meter

idd goeie piloten vange hun vlieger op ;)
das mijn doel voor volgend jaar;) nu ik "moeiteloos" kan spotten word opvange de volgende uitdaging ;)maar als je zo 3 meter zwevers moet opvangen ;) kzal maar met een lichte 2m beginne zeker? :p

G4.....

Ik kan G4 voor je meenemn naar kampen.
Als je zelf even voor een afsluitbare fles o.i.d. zorgt, kun je wat krijgen.
Ik heb een liter en het is geopend een half jaar houdbaar.
Let me know!

een vraagje, wat houdt G4 in? ook een soort spanlak ofzo?

alleen spanlak ken ik...
ben nog maar een leerling ;) en geen ouwe rot.

een vraagje, wat houdt G4 in? ook een soort spanlak ofzo?

alleen spanlak ken ik...
ben nog maar een leerling ;) en geen ouwe rot.

G4 is een éénkomponent polyurethaanlak, van Vosschemie. Een supermiddel. Wordt, eventueel iets verdund met aceton, om hout te impregneren. Hout wordt dan eigenlijk kunststof, het wordt rotvrij, en polyester hecht er goed op.

Het hout eerst in smeren met spanlak om te voorkomen dat het zich helemaal vol zuigt met G4.

Icm glasmat en G4 krijg je een super sterke romp.

Dit is o.a. te koop bij Hangar https://www.vliegtuigmodelbouw.nl/artikeleninformatie.php?artikelcode=G4

Gr

Hallo Mensen,

Leuk ding mischien dat ik er ook 1 bestel, nadat ik een aantal andere projectjes heb afgewerkt.

ik weet niet over ik erover heen gekeken heb maar ik zie nergens een Prijs ?, wat heeft hij voor jullie gekost ?

Groetjes Christoph

ik kijk net op de site van graupner, maar 51euro leeg... en dan duurder met andere opties bij, gewoon ff op de zoeker klikke op de graupnet site en je vind em zo trug

vliegt die met standaard servos??? vliegt zoiets goed op de helling???
t vliegklaar gewicht?

mss dat ik zelf zo is eentje koop

maar dan moet ik natuurlijk wa info hebben ;)

Je kan er het beste 2 9 grams servo`s in plaatsen.
Ik wou heb zelf ook aan de helling gaan proberen,
en mischien wel een tweede vleugel maken met rolroeren.

Mike

Grappig is dat. Dit model is al een poosje op de markt maar omdat ik er zo weinig over las heb ik het een poos uitgesteld om hem te kopen. En als er één schaap over de dam is... :-)

Ik denk dat je er geen spijt van krijgt, het is echt een leuk model om te bouwen, er kan weinig mis gaan en het vliegt gewoon goed. En hij ziet er (vinden wij dan) gewoon leuk uit. Het is een echt vliegtuig om te zien, meer dan veel andere modellen in deze prijsklasse en spanwijdte.

Edit - er zitten bij ons 2x 9 grams Towerpro servo's in. Vliegklaar gewicht als zwever 280 gram, met motortje 375 gram.
Rolroeren lijkt me niet zinnig. Het model heeft een flinke V-stelling en opstaande tips, dat werkt met rolroeren niet lekker.
Hellingzweven...alles kan aan de helling maar met dit vlieggewicht mag het natuurlijk niet hard waaien. Het is geen snelheidsmonster.

Laatst bewerkt:
Back