Brandstof motoren

Bij K&B vroeg ik me altijd af of het nou de bedoeling was of dat het gewoon onkunde van de amerikanen was.
Menig startmotor vastgeslagen op de outboards en 11cc inboard.

GJ
 
Bij overname van "oude stock" , zat er naast nitro-methaan ook enkele flessen "2 nitro-propane" tussen.
Iemand die daar weet of ervaring mee heeft of dit vroeger ook gebruikt werd i.p.v. nitro-methaan ?

Groeten Jef
 
Tsja, ik zou idd graag een oude wankel hebben, om mee te prullen, ik heb nl nog steeds twijfel of ik mijn (nieuwe) moet gaan laten lopen.
Maar dit is "nur Abholung" 1200km rijden, en dan een toestel waar ik niet veel mee kan, en een motor die er "zeer goed gebruikt" uit ziet, voor 290 euro.
Dan moet je wel heel graag een wankel willen hebben denk ik.
 
wel is de vraag of Nitromethaan zo gezond is
;) bepaald niet... gemeen spul voor de gezondheid. Vrijwel alles waar "Nitro" voor staat, kun je qua gezondheid maar beter met een boogje omheen lopen
In principe zou het dan te gebruiken zijn waar niet het onderste uit de kan verwacht wordt ?
Ja, maar of je dat wilt? Er waren meerdere van die toevoegingen, en ze hebben allemaal levens geëist in de vorm van kanker en dergelijke.
Voor zover ik weet is bij wedstrijden het gebruik van alle Nitro waar geen methaan achter staat, om die reden verboden.
 
Ja het is geen lekker spul dat nitro methaan maar als je wedstrijden vaar gaat er in de 15 CMB 25% en de
MAX 7,5 loopt pas lekker als hij 40% krijgt in de hydro draait ie dan ongeveer 23000 to 24000 toeren en dat
7 ronden ongeveer 3 a 4 minuten en dan weer binnen komen.
 
Kijk nou wat ik nu weer gevonden heb...wilde ze weggooien...
Ik heb ze maar gered van de kliko...
158611860062353798057626875429.jpg 15861186217287647706789592252376.jpg 15861186416916873108847551934036.jpg 15861186699285585199358224323800.jpg 15861187027014378612676094549031.jpg
 
Die vond ik alleen al geweldig vanwege hun afmetingen. Je kon er verder nauwelijks iets mee, maar gewoon gaaf!
 
Back
Top