Brushless 1/8 HPI Savage

Veel regelaars zijn "waterbestendig" dit moet je echt met een korrel zout nemen want veelal is het niet meer dan een laklaag over een paar cruciale componenten. Oftewel Spatwater dicht ......

Je zal dus of Liquid Mask of Plasti dip moeten gaan gebruiken let hiermee wel op dat als je het erop smeert dat je het goed laat drogen (evt na 1 dag drogen even met een fohn goed nadrogen want er kan het eea onder de fets komen wat niet droogt en dan droogt het zeker wel namelijk door je uitgefikte esc)

Ik heb laatst mn Flux nog door een nat en pas gemaaid grasveld laten ploegen. Het natte gras zat om de aandrijfassen gedraaid. Mooi dat die waren gaan roesten na een weekje. Je kunt je esc wel waterdicht maken maar als alle metalen onderdelen vervolgens wegroesten schiet je er nog niets mee op.

@Nard,

Welke armen gebruik je ook weer? Ik pleeg nu groot onderhoud aan mn Flux (hij ligt verspreid over de hele tafel) en ik ben er net achter gekomen dat een van de armen stuk is. Kan ik net zo goed een sterkere upgrade aanschaffen.

Ik heb standaard Savage X armen.

Je kunt eventueel upgraden naar de oudere (maar ook sterkere) Savage 21 armen of natuurlijk de RPM armen. Met de RPM armen moet je wel een klein beetje wat weg vijlen, maar dit is niet veel meer ik me te herinneren. RPM is sterker, maar ook duurder dus de keuze is aan jou ;).

zou de rpm nemen, heb die ook en zijn echt veel sterker dan de standaard en is nog een mooi kleurtje ook :D

deejay, roesten gaat toch niet zo snel? ik heb met mijn savage x alle weken op het strand gaan rijden in plasjes en nat zand en zelfs dan roeste er eigelijk niets..

zou de rpm nemen, heb die ook en zijn echt veel sterker dan de standaard en is nog een mooi kleurtje ook :D

deejay, roesten gaat toch niet zo snel? ik heb met mijn savage x alle weken op het strand gaan rijden in plasjes en nat zand en zelfs dan roeste er eigelijk niets..

Onmogelijk :mrgreen:

Bij mij zat er nat gras omheen en ik was te lui om het eraf te halen. Dan gaat het wel sneller natuurlijk...

Zijn die RPM dingen echt zo sterk? Ze zien er dunner uit dan de HPI armen.

RPM is inderdaad heel erg sterk. Heb ook verschillende RPM onderdelen op mijn Rustler zitten en dat is nagenoeg onbreekbaar.

82002 RF or LR Savage, X, XL & Flux A-arms - Black
82005 RF or LR Savage, X, XL & Flux A-arms - Blue
82008 RF or LR Savage, X, XL & Flux A-arms - Purple
82012 LF or RR Savage, X, XL & Flux A-arms - Black
82015 LF or RR Savage, X, XL & Flux A-arms - Blue
82018 LF or RR Savage, X, XL & Flux A-arms - Purple

RPM Arms

ik krijg mn esc volgende week maar heb voorlopig mn spektrum ontvanger behandeld met silicone.
normaal zou het perfect moeten werken! en ja kopje onder gaan is extreem maar ongelukjes gebeuren alsje in omgevingen rijd waar er bv. grachten zijn ;) met mn rustler heb ik dat probleem niet, een diepe duik is nog steeds dolle pret :D toch leuk om te weten vind ik...

Ik heb een tweede set shocks gekocht voor mn Flux. Ik wil er twee per arm gaan monteren. Heeft iemand enig idee hoe dat moet? De bout die er nu door zit is niet lang genoeg voor twee stuks.

Voor extra stevigheid. Er zit nog de standaard olie in. ik vind het prettiger als de schokken aan beide kanten van de aandrijfas worden opgevangen.

Bout met een zelfborgend moertje werkt veel beter, ijzerdraad kan als tijdelijke oplossing als je bv. een race hebt maar als standaard vervanging zou ik het niet doen..

gewoon een langere bout gebruiken als standaard meer niet, heb ook 8 shocks op mn nitro savage en is inderdaad veel solider of 4 big bore shocks die nu ook weer niet zooo stevig zijn...

Heb eergisteren mn lst shocks gemonteerd op mn flux, wat een monstershocks zijnme dat zeg....

zal es wat foto's posten vandaag :)

wel 1 probleempje, mn wielen vooraan kunnen niet volledig draaien dus welke velgen moetje dan eigenlijk steken om toch optimaal te kunnen draaien?

Back